VALINNAT

Näytä kirjoitukset

Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10
1  Kalastusmuodot / Vetouistelu / Vs: Uistelu for Dummies? : 24.07.11 - klo:20:01
Montakjo vapaa sinulla oli? Jos vaikkapa 2 vapaa, niin laitat 2 vapaa sivuille, niihin kuhavaaput. Esim. bomber, jesse, merimetso, rapaloista taildancerit, originalit, shad rapit yms.   Jos haluat vielä lisätä tehoa, laita käsisiima potkurivirtaan.
2  Kalastusvälineet ja kalastustarvikkeet / Uistimet, perhot ja pilkit / Vs: Hyvät vieheet sameaan veteen? : 16.07.11 - klo:17:25
Jos on todella sameaa niin väreillä ei enään merkitystä vaan liikkeellä ja äänellä. Eli itse lähtisin kokeilemaan lippoja ja "rämiseviä" uistimia(löytyy lippaa, lusikkaa, vaappua..).


Kyllähän värilläkin JOTAIN väliä on. Käytän ärsyvärejä ja hopean sävyisiä uyistimia. Tummia en juuri sameaan kasta. Mutta tosiaan, hauelle lippoja, ja voimakaspotkuisia peltejä ja vaappuja. Vaapuissa ja jerkeissä plussaa räminäkuulat. Esim rapala clackin crank on hyvä.
3  Kalastusvälineet ja kalastustarvikkeet / Uistimet, perhot ja pilkit / Vs: Kokemuksia halpisuistimista : 16.07.11 - klo:10:40
Vinkki: katselkaa kirppareilta uistimia Iskee silmää Eilen ostin abu hilo jointed, joku itsetehty kuhavaappu, hieno amerikkalainen mehiläisvaappu, ja rapala original painotettuna. Alle 10e koko setti. Hilossa oli turpalevyn säätö jumissa, mutta kun tarpeeksi räknäsin niin aukesi.
4  Yleinen keskustelu / Vapaamuotoinen keskustelu / Vs: Jalkapallo : 09.07.11 - klo:11:37
Upeasti meni Vaasa Cup! Omassa ikäluokassa viimesiä ja vanhemmissa ei ihan viimesiä ja ainut voitto luovutuksella!

Taidatte olla aika paskoja Hymyilee leveästi !
Oltiin viime vuonna vaasassa, tultii kai viidensiks tai jotai. Hävittii kahelle jengille, ja toine niistä oli englantilainen luton town, joka oli myös turnauksen voittaja. Eikä hävitty ku 12-0 Hymyilee leveästi
5  Kalastusmuodot / Vetouistelu / Vs: Kuha ei nappaa :( : 07.07.11 - klo:17:01
Eikö olis mahollista vaan jotenkin sitoa se kiinni tai jotakin?  Virnistää
6  Kalastusmuodot / Vetouistelu / Vs: Kuha ei nappaa :( : 07.07.11 - klo:12:14
Kokeileppa vetää niitä pintavaappuja pienten punttien kanssa. Uskallan väittää, että kuhat ovat hyvinkin aktiivisia myös syvemmällä, jopa pohjassa. Usein syvänne vaapuissa on jäykempi uinti, joten pintavaaput painotettuna pyytävät aivan yhtä tehokkaasti kuin pinnasta. Itse olen tänä kesänä ison läjän kuhia käyttänyt veneessä, ja 80% noista on tullut muualta kuin pinnasta. Syvännevaappujakin olen käytellyt, mutta omalla kohdalla ovat toimineet huonoiten. Viime yönä tärpit osittain pinnasta, osittain 30-50g puntilla ja osittain 70g puntilla. vettä ottipaikoilla alla tuo 4-6m, joitain kaloja syvän päältä.

MItenkäs sä noi painotukset kiinnität?
7  Kalastusmuodot / Vetouistelu / Vs: Kuhan uistelu : 06.07.11 - klo:11:54
3-4 vapaa riittää  mainiosti, jos ei muuten harrasta vaikkapa tuota kisoissa ramppaamista
8  Kalastusmuodot / Vetouistelu / Vs: Kuha ei nappaa :( : 04.07.11 - klo:23:23
Mulla on tällainen ongelma: Perinteisillä kuhavaapuilla ei nappaa (merimetsot, karikot, jesset bomberit) vaan kuhaa nousee vain syvännevaapuilla. Kalastan vihdin enäjärvessä, jossa ei ole muikkua tai kuoretta, joten on epävarmaa nouseeko kuha ollenkaan pintaan saalistamaan iltahämärässä.
Eilen kun tossa 11 aikaan vetelin, niin huomasin kyllä loisketta pinnassa, joitain pikkukaloja.

Mistähän tämä voisi johtua? Kuhan nappaaminen syvännevaapuilla on vaikeampaa, sillä kuhat ovat passiivisia syvemmällä. Ottipelejä ovat mm. deep tail dancer, jesse syvänne ja storm thundercrank.

Järvi on keskimäärin n. 4-6m syvä.
9  Yleinen keskustelu / Yleistä keskustelua kalastuksesta / Vs: Sinun suosikkikalasi? : 04.07.11 - klo:21:36
1. Kuha, hauska pyytää, ja ruokakalana ehdoton ykkönen
2. ahven, saatavilla kaikkialla, yllätyksellinen ja hyvä ruokakala
3. made, mystinen ja mielenkiintoinen mörkö
4. Hauki, helppo ja hauska pyytää, ok keittiössä
10  Yleinen keskustelu / Yleistä keskustelua kalastuksesta / Vs: Rapalan tehdas. : 04.07.11 - klo:21:32
Offtopiccia, mutta menköön...

Kuusamossa on kuusamon uistimen myymälä, jossa myydään halvalla 2luokan vieheitä. Elisiis joitain kauneusvirheitä.
Ostin proffan, räsäsen, paavon, variantin, kuhan ja pari muuta. Ei maksanut kuin jotain 23e.

Niillä on myös pihalla lampi, jossa on kirjolohia. Ne myyvät sinne lupiakin.
11  Kalastus alueet, kalapaikat ja vesistöt / Lappi / Vs: Kalareissu Lappiin : 02.07.11 - klo:23:00
Käyppä inarinjärvellä vetouistelemassa ! Taimenta, rautua, harmaanieriää, haukea, harjusta. Saalisvarmuus 90%
12  Kalastusvälineet ja kalastustarvikkeet / Veneet, moottorit ja veneilytarvikkeet / Vs: Sähköperämoottorit : 01.07.11 - klo:15:43
Onko kenelläkään tietoa, että jos on vaikkapa 55lb työtövoimainen poseidon, niin onko siinä akun kesto paljonkin lyhempi kuin vaikka 30lb minn kotassa? Poseidonitg on hieman halvempia, 55lb honkkarin nettikaupassa 220e
13  Yleinen keskustelu / Yleistä keskustelua kalastuksesta / Vs: Viimeisimmät ja tulevat hankinnat : 01.07.11 - klo:12:51
Eilen kävin motonetissä, mukaan tarttui 2 wake vieherasiaa (vanhat rikki) Wataya multisection shad, ja kolme pussia chevron worm jigejä.  Iskee silmää
14  Kalastusvälineet ja kalastustarvikkeet / Muut kalastustarvikkeet / Vs: Kalapapit : 14.06.11 - klo:08:35
Tein yläasteella puutöissä papin sorvaamalla. Käytössä on ollut.  Näyttää kieltä
15  Kalastusvälineet ja kalastustarvikkeet / Haspelit eli avokelat / Vs: Mikä "halppis" kela olisi hyvä : 12.06.11 - klo:15:58
Omni x on ihan ok toiminut, ei ole hajonnut, ja muutenkin kivasti pelittänyt. Pena1 koitappa laittaa viesteihisi enemmän kuin 3 sanaa
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10