Äänestys
Kysymys: Kirjoitatko kalapäiväkirjaa?
Tottakai, siitä on mukava lueskella reissuja.
En, mitä hyötyä siitä muka on.
Joskus, kyllä sitä joskus tulee raportoitua.

Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Miksi täyttää sähköistä kalastuspäiväkirjaa?

(Luettu 3205 kertaa)
Rämelohi
*

0
Poissa

Profiili
« : 01.08.08 - klo:13:28 »

Mikä saa teidät täyttämään ja käyttämään kalastuspäiväkirjan sähköistä muotoa Huh Itse olen kirjoitellut jonkin vuoden ajan muistiinpanoja vihkoihin ja mietin nyt, mitä etuja on sähköisestä käytöstä? Mitä hyötyjä ja etuja tällä on verrattuna maastovihkoihin? Olenko vain liian laiska kirjautumaan nettiin, kun saman ajan voisin käyttää ulkona kalassa?
T11Mika
Vähälahjaiset
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 01.08.08 - klo:13:45 »

On tässä ainakin se etu, että jos sulla on tietokone ja/tai kännykkä niin pääset aina kattomaan omia tietoja ja tietysti pääsee myös katselemaan, mitä muut on saanu samoilta alueilta.

Mika
Trust me - I know what I'm doing
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 04.08.08 - klo:11:26 »

Mikä saa teidät täyttämään ja käyttämään kalastuspäiväkirjan sähköistä muotoa Huh Itse olen kirjoitellut jonkin vuoden ajan muistiinpanoja vihkoihin ja mietin nyt, mitä etuja on sähköisestä käytöstä? Mitä hyötyjä ja etuja tällä on verrattuna maastovihkoihin? Olenko vain liian laiska kirjautumaan nettiin, kun saman ajan voisin käyttää ulkona kalassa?

Jos noita vertailisi keskenään. Eli mitä hyötyä on lisätä kalansa ks.comiin verrattuna että ne on vaan vihkossa ylhäällä.

+ Saat merkattua karttapisteet
+ Pysyy tallessa
+ Saaduista kaloista tulee tilastoa (joskus, kunhan saan sen valmiiksi =) )
+ Hienoista kaloista on hyvä olla kuva muistona
+ Jaat tietoa muillekin kalastajille, miten mistäkin vesistöstä on tullut kalaa

- Hitaampi lisätä mitä vihkoon
- Vaatii tietokoneen ja nettiyhteyden
- Kuvien ottaminen ja koneelle siirtäminen

Ihte näen asian sillä tavalla, että on mukava kerryttää parhaimpia (ja miksei vaatimattomampiakin) yksilöitä omalle sivulle. Täällä ne säilyy ja voi tarkistaa nopeasti, että milloin se ensimmäinen hauki viime keväänä tuli. Reissurapsat on kanssa yksi asia, jota kannattaa harkita. Parhaatkin reissut tuppaa suurelta osin unohtumaan..
köntsä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 07.08.10 - klo:18:07 »

Itse kirjoitan, ja siitä on mielestäni mukava muistella reissun tapahtumia sekä saalista. Aloitin kirjoittamisen tämän vuoden avauksesta ja reissuja on jo kertynyt semmonen yli 60. Kertokaa omista kalapäiväkirjoistanne.

EDIT:Yhdistetty toiseen vastaavaan aiheeseen + Otsikko

Katohan kun on hyvän kokonen!
Pirkanmaan Kalakamut 2012
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 07.08.10 - klo:18:15 »

Njaat, en jaksa. En viitsi kirjotella muistiin kaikkia asioita mitä näitten kalojen kohdalla on tapahtunu. Mitä muistan niin koitan laittaa tänne. Ja joihinkin itellä ei olis edes mahkuja, ilmanpaine on ehkä selkein esimerkki. Eli äänestin tuota "En, mitä hyötyä siitä muka on?" vaihtoehtoa. Ehkä mulle sopisi paremmin "En, koska en jaksa" vaihtoehto Cool

Dafag did I just said...
Percho

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 07.08.10 - klo:18:58 »

Talvella kirjoitin kalapäiväkirjaa verkkokaloista.  Hymyilee leveästi Mutta nyt kesällä en ole viitsinyt.  Cool

COME BACK!!! ; )
Tupa

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 07.08.10 - klo:19:07 »

Merkkaan kyllä kaikki saamani kalat muistiin. En muuta.  Hymyilee Saa nähdä milloin sekin loppuu...

köntsä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 07.08.10 - klo:19:07 »

Merkkaan kyllä kaikki saamani kalat muistiin. En muuta.  Hymyilee Saa nähdä milloin sekin loppuu...
Niin, onhan sitä kiva kattella sitten kauden lopussa että montako fisua sieltä on tullut Iskee silmää
Njaat, en jaksa. En viitsi kirjotella muistiin kaikkia asioita mitä näitten kalojen kohdalla on tapahtunu. Mitä muistan niin koitan laittaa tänne. Ja joihinkin itellä ei olis edes mahkuja, ilmanpaine on ehkä selkein esimerkki. Eli äänestin tuota "En, mitä hyötyä siitä muka on?" vaihtoehtoa. Ehkä mulle sopisi paremmin "En, koska en jaksa" vaihtoehto Cool
Ei kai sitä tarvitse kirjoittaessa niin täsmällinen olla.  Pyörittää silmiään En minä mitään ilmanpaineita siihen laita vaan esim:
Monelta:
Saalis:
Paino:
Ilma:
Tuuli:
Havainnot:
Lämpötila:
Kalakaveri:
Muuta:
Nuilla pärjää vallan mainiosti ja jää ainakin jotain muistiin.
_Junior_

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 08.08.10 - klo:02:57 »

En ole kirjoittanut, enkä ole ikinä kirjoittanut edes päiväkirjaa ikinä, mutta nyt voisinkin alkaa kirjoittelemaan. En ole ees tullu ajatelleeks moista Hymyilee leveästi , tosin kaloja oon merkkaillu. Virnistää

Kv3
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 08.08.10 - klo:18:17 »

Ainoa paikka mihin merkkaan niin on tämä Kalasaalis.com. Virnistää En minä jaksa muuten niitä reissuja suun muita juttuja merkkailemaan. Epävarma

Team Tunturi
fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 08.08.10 - klo:18:27 »

On tässä ainakin se etu, että jos sulla on tietokone ja/tai kännykkä niin pääset aina kattomaan omia tietoja ja tietysti pääsee myös katselemaan, mitä muut on saanu samoilta alueilta.

Samalla linjalla itekin tuon kanssa Hymyilee

Sitten ruutuvihkoon laitan kaikki saamani petokalat, paitsi en mato-ongella,pohjaongella, katiskalla yms pyydettyjä eväkkäitä. Kauden päätteeksi täytyy aina laskea vuoden kokonaissaldo niin voi aikalailla verrata edellisiin, pitkälti kun saman verran tulee kuitenkin reissattua kalassa vuodesta toiseen. Kalapäiväkirjaan merkkaan uistimen, kalan, määrä tietty, paino, C&R vai ruokakala ja kellonaika...  Pyörittää silmiään

Esimerkki: Bete Lotto 7 ahventa 100-150g, 6.8., 18.00. RUOKA.
Tietty sellanen pien vaatimaton taulukko siihen vedetty, taino pari vaaka/-pystyviivaa jotta sitä on helpompi lukea ja tulkita  Virnistää

Laitoksesta karannut rantahörhö.
_Junior_

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 08.08.10 - klo:18:28 »

Tämä tavallaan liittyy aiheeseen, tietääkö kukaan yhtään nettisivua, jossa näkisi ilmanpaineen, siis ei mitään ennustusta vaan se tietyn hetkinen ilmanpaine? Epävarma, itse epäilen kyllä, ettei valitettavasti ole...  Itkee
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: