Sivuja: 1 ... 13 14 15 16 [17] 18 19   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Avokelat

(Luettu 213614 kertaa)
Satunnaiskalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #240 : 06.07.14 - klo:22:29 »

okuma trio high speed on hyvä kela

En epäile sanomaasi, mutta sen tietoarvo on vähäinen ilmam tarkempia perusteluita. Oletan että omistat tällaisen. Olisi kuitenkin mielenkiintoista kuulla vertailua saman hintaluokan keloihin. Tämä on siis n. 80 € hintainen (Suomessa), joten odotusarvo hintaluokan perusteella pitää ollakin että kela on täysin kelvollinen.
kalastaja48

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #241 : 07.07.14 - klo:02:14 »

Itselläni on käytössä okuma trio high speed 40  itsellä jarru on kelassa todella tunnokas ja hyvä 
River fisher

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #242 : 25.07.14 - klo:12:47 »

mikä näistä keloista kannattaisi ostaa shakespeare omni fd,abu gargia cardinal sx fd vai shimano fx2500? Eli etujarrulista 2000-3000 luokassa olevaa avokelaa jokikalastus settiin.
ThC²

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #243 : 25.07.14 - klo:13:47 »

mikä näistä keloista kannattaisi ostaa shakespeare omni fd,abu gargia cardinal sx fd vai shimano fx2500? Eli etujarrulista 2000-3000 luokassa olevaa avokelaa jokikalastus settiin.

Shakespear ja tuo Shimano on ehdoton ei. Abu Garciasta en osaa sanoa, mutta itse jättäisin kauppaan. Ilmeisesti budjetti on pieni, kun olet näitä halvempia keloja katsellut. Jos pystyt muutaman euron vielä panostamaan tuohon Abu Garcian hintaan, niin ehdottomasti paras valinta tämän hintaluokan keloista on minusta Shimano Sienna FD 2500. Ostin tuon kelan isälleni joku aika sitten ja hintaisekseen varsin erinomainen kapistus. Ei paljon kalpene omalle Symetrelle, joka on tupla hintainen siihen verrattuna. Pitkäajan kestosta ei vielä osaa sanoa, mutta kyllä kolmen vuoden takuu aika hyvän luoton antaa.

Okumoista löytyy myös edullisia ja varmasti hyviä keloja. Esimerkiksi Safina Noir ja Hexana FD. Noista ei omaa kokemusta ole, mutta varsin suosittuja ja kehuttuja keloja ainakin Honkkarin verkkokaupan palautteen mukaan. Okumoissa itse ottaisin melkeinpä tuon 20 -kokoluokan kelan. Siimatilavuus ja voima riittää kotimaisille kaloille hyvin, ellei isoille lohijoille ole menossa.

River fisher

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #244 : 25.07.14 - klo:14:05 »

Shakespear ja tuo Shimano on ehdoton ei. Abu Garciasta en osaa sanoa, mutta itse jättäisin kauppaan. Ilmeisesti budjetti on pieni, kun olet näitä halvempia keloja katsellut. Jos pystyt muutaman euron vielä panostamaan tuohon Abu Garcian hintaan, niin ehdottomasti paras valinta tämän hintaluokan keloista on minusta Shimano Sienna FD 2500. Ostin tuon kelan isälleni joku aika sitten ja hintaisekseen varsin erinomainen kapistus. Ei paljon kalpene omalle Symetrelle, joka on tupla hintainen siihen verrattuna. Pitkäajan kestosta ei vielä osaa sanoa, mutta kyllä kolmen vuoden takuu aika hyvän luoton antaa.

Okumoista löytyy myös edullisia ja varmasti hyviä keloja. Esimerkiksi Safina Noir ja Hexana FD. Noista ei omaa kokemusta ole, mutta varsin suosittuja ja kehuttuja keloja ainakin Honkkarin verkkokaupan palautteen mukaan. Okumoissa itse ottaisin melkeinpä tuon 20 -kokoluokan kelan. Siimatilavuus ja voima riittää kotimaisille kaloille hyvin, ellei isoille lohijoille ole menossa.
mulla on tuo sienna koossa 40 ja safina noiria katselin kaupassa ja meinasin ostaa vaan jätin vielä hautumaan. Entä tekeeko dragon viperilla mitään? Tai shimano catana? Kelaan en viitsi 60€ enempää laittaa kun vavalle isompi tarve.
River fisher

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #245 : 28.07.14 - klo:12:47 »

älkää ostako shimanon siennaa etujarrullista. mulla hajos 2 semmosta heti vuoden päästä ku ostin,meni molemmista jarru rikki. ja sitten ku se jarru ääni hävis siitä niin olihan se katastroofi.
lueskelin vanhempia viestejä ja silmään osu tämä! Onko muilla tuommoisia kokemuksia sillä itse juuri ostin tuommosen ja sama ongelma ollut mutta luulen sen johtuvan siimasta?
Dj_God

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #246 : 28.07.14 - klo:17:49 »

Safinasta en osaa sanoa, mutta Hexana on hyvä kela hintaansa nähden. Itselläni 30 -kokoluokassa ja takajarrullisena sellainen. Ollut jo jokusen vuoden ja toimii erittäin hyvin.

The Optimist thinks this is the best of all possible worlds. The Pessimist thinks the Optimist may be correct.
PFCompany

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #247 : 28.07.14 - klo:20:09 »

lueskelin vanhempia viestejä ja silmään osu tämä! Onko muilla tuommoisia kokemuksia sillä itse juuri ostin tuommosen ja sama ongelma ollut mutta luulen sen johtuvan siimasta?

Onko puolalla kuitusiima?  Ja jos on, niin onko laitettu monofiilia alimmaiseksi pätkä, tai sit teipin pätkällä kuitu kiinni puolan pohjalle kun on tehnyt puolansolmun.  Tuo kuitusiima kun ei veny, niin se pyörii vastuksen kasvaessa klimppinä puolalla, jos on ainoastaanm suoraan solmittu puolan akselille....

Kovat kalamiehet ei koskaan kuole - ne vaan haisee sille....
River fisher

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #248 : 28.07.14 - klo:20:40 »

no se selittää sen miten sen sai korjattua Hymyilee
kiitos vinkistä!
Kalamies15
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #249 : 28.07.14 - klo:21:53 »

Mulla oli joskus sama ongelma, kun unohtu monofiili pohjalta. Sain reilumman kokoisen hauen ja siimaa vaan meni ja meni, vaikka kiristin jarruakin. Hymyilee leveästi Sitten vasta tajusin, että eihän se kala vedä siimaa puolalta, vaan koko siima pyörii puolalla. Sen jälkeen oonkin tainnut muistaa laittaa monofiilin, vaikka yks Abu Garcia ei vaadi sitä.

Kerran kalamies, aina kalamies.
River fisher

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #250 : 28.07.14 - klo:21:59 »

Mulla oli joskus sama ongelma, kun unohtu monofiili pohjalta. Sain reilumman kokoisen hauen ja siimaa vaan meni ja meni, vaikka kiristin jarruakin. Hymyilee leveästi Sitten vasta tajusin, että eihän se kala vedä siimaa puolalta, vaan koko siima pyörii puolalla. Sen jälkeen oonkin tainnut muistaa laittaa monofiilin, vaikka yks Abu Garcia ei vaadi sitä.
sama täällä Epävarma kiristin jarrua vaa kala ei välittäny ja ei ne kaikki kelat tosiaankaa sitä tarvi.
Kalamies15
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #251 : 28.07.14 - klo:22:02 »

sama täällä Epävarma kiristin jarrua vaa kala ei välittäny ja ei ne kaikki kelat tosiaankaa sitä tarvi.

Niin. Tossa mun kelassa on pohjalla sellanen päällyste, missä siima ei pääse luistaan.
River fisher

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #252 : 25.09.14 - klo:17:22 »

onko minkälaisia kokemuksia penn battle kelasta? Huh
Tilasin just ku oli 42,90€.
jehna95

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #253 : 25.09.14 - klo:18:14 »

onko minkälaisia kokemuksia penn battle kelasta? Huh
Tilasin just ku oli 42,90€.

Helkkarin hyvä kela. Itse maksoin 90€ ja sekin hinta on laatuun nähden erinomainen.
River fisher

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #254 : 25.09.14 - klo:18:20 »

Helkkarin hyvä kela. Itse maksoin 90€ ja sekin hinta on laatuun nähden erinomainen.
eli luultavasti on Hymyilee minkä kokosena sulla on kyseinen kela?
kahden päivän päästä pitäs tulla postissa. toivottavasti...
Tagit: Avokela 
Sivuja: 1 ... 13 14 15 16 [17] 18 19   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: