Sivuja: 1 [2] 3 4   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Taimenen uistelu

(Luettu 38127 kertaa)
Akhu-
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #15 : 30.06.09 - klo:11:50 »

nyt on taas vähä suosikki vauhtunu Hymyilee leveästi kyllä raksia uitan myös mutta meinaa valtaosa uistimista taimenen uistelussa kääntyä tuon Tintti-Uistimen puoleen =) sillä on nyt kuulemma saatu isoja järväreitä ja taneja vähä joka puolella ja itelläniki mökkijärvellä karkuutin 2-3kg punalihasen veneen vierestä :S Ens kerralla ylös semmonen Hymyilee
nuori kalamies
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #16 : 15.07.09 - klo:13:03 »

Olin tossa yks päivä isäni kanssa tuossa lähimmällä järvellä kalassa ja oli ihan nätti sää pientä tuulta sitten yhtäkkiä joku iso alkoi vetää hänen vavassa. No ajattelin että onpas siinä iso kuha! Mutta sitten se lähti vetämään veneen sivulle ja tuli sen jälkeen veneen viereen ja näin sen. Ja taimenhan se oli! Alkoi vaan ärsyttää kun en itse ole saanut taimenta Epävarma. Niin haluaisin tietää että miltä syvyydeltä suunnilleen ja millaisella vauhdilla ja tietenkin millä uistimella niitä voisi saada? Ja liikkuuko ne parvissa että jos saa yhden voiko siitä saada sitten useamman?
Hauzi
Vieras
« Vastaus #17 : 15.07.09 - klo:15:26 »

löytyy jo aihettta käsittelevä topicci aiheesta.....

-Edit Kiitos Hauzi huomautuksesta, yhdistetty tähän ketjuun

nuori kalamies
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #18 : 16.07.09 - klo:16:11 »

mikäköhän olisi sopiva vetonopeus sitten järvitaimenelle? ja pitääkö eri uistimilla ola eri nopeus niinkuin esim. täkyrakseilla?
Hauzi
Vieras
« Vastaus #19 : 16.07.09 - klo:16:54 »

Täkyraksia kannattaa vetää jotain 2-3km/h. Sitten vaaput ja pellit 4-6km/h. Helpoin on kun lasket uistimen veneen viereen ja katot milloin se sinun pyyntivälineesi ui parhaiten ja säädät nopeuden sen mukaan.
nuori kalamies
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #20 : 16.07.09 - klo:17:14 »

okei:) kiitti neuvosta:)
Wrench
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #21 : 17.07.09 - klo:09:52 »

Itseäni kiinnosttaa myös tämä taimenen kalastus kovasti. Kovin nihkeästi ihmisiltä irtoaa niksejä taimenen jallittamiseksi Surullinen
Saatteko taimenta päivällä uistellessa? ja miten on täytyykö ne vieheet saada poikkeuksetta syvään (syvänteiden pohjille) vai nappaako myös pinnasta?

Mitkä olisi sellaiset ns. perusjutut miten kannattaisi lähteä liikkeelle?
NiFa
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #22 : 18.07.09 - klo:13:59 »

Itse olen käyttänyt Ala-suolijärvellä vetouistelussa pelkästään Rapalan Countdown 7cm Purple vaappua, joka on alla olevassa kuvassa keskimmäinen(kyseistä vaappua ei taideta enään valmistaa, kun en ole niitä missään nähnyt), ja hyvin saa syötävän kokoista taimenta, kun tietää paikat missä niitä on, kellon ajalla ei niin hirveästi tunnu olevan väliä.
Akhu-
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #23 : 24.07.09 - klo:13:26 »

Ite en yleensä saa taimenta/järvilohta ikinä ihan pohjasta,jos on tosi syvää esim.40m vetä niin syvimmiltään 20m oon lohikaloja saanu että ihan pohjasta ei tunnu tärppejä ees olevan,plaanareilla pinnasta saa tosi hyvin ja takilalla 5-10m syvyydeltä
Akhu-
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #24 : 05.08.09 - klo:20:57 »

Nyt tänään muuten olin tuolla Viinijärvellä serkun kanssa eteläisellä selällä kesätaimenen perässä ja ihan hyvin tulostakin tuli : 4 alamittaa (joista 2 melkein ylsivät mittaan) ja 1.7kg komee pullea taimen Hymyilee Viinijärvihän on kirkasvesi ja 20metriä vettä oli alla ja 5metristä otti takilasta
veku83
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #25 : 15.08.09 - klo:08:52 »

moro. minua kiinnostaisi vinkit taimenen uisteluun? uistelu paikka on keskisuomen kivijärvi.
Akhu-
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #26 : 15.08.09 - klo:18:09 »

Onkos siellä miten kirkas/tumma vesi? Kirkkaalla kannattaa uittaa takilaa vähäsen syvemmässä yleensä ja tummalla vähän pinnemmassa. Houkutinlevyt takilassa on tosi hyvä lisä.
Etsi hyviä 15-30m vesiä ja paljon pohjanmuotojen vaihtelevuutta niin sieltä penkoilta selkävesiltä ne yleensä löytyy,Ihan loppu syksystä sitten taimen menee ihan matalaan. ( Huom. Nyt puhutaan about 2-5m vedestä)
Akhu-
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #27 : 15.08.09 - klo:18:10 »

ja vedätkö raksia vai vaappuja ja peltejä??
Jamppaa
Vieras
« Vastaus #28 : 15.08.09 - klo:21:58 »

kivijärvi mun mummolan on 30 kilsaa sieltä tulee paljo käytyy hieno paikka ja vesi nii puhdasta et sitä vois juoda sinäänsä
taimenen uistelus ollu hyvii kultaiset lusikat
veku83
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #29 : 15.08.09 - klo:22:01 »

vesi on mielestäni suht tumma ei nyt ihan rapavettä kuitenkaan. vaappuja ja peltejä olen vetänyt ja kuhaa uistellessa muutamia pieniä taimenia saanut. mikä on etäisyys houkutinlevyllä vaappuun/peltiin jos semmosen hommais takilaan? mistä kannattaa hommata ja onko joku malli jota ehdottomasti kannattaa ostaa?
Tagit: Taimenen uistelu Järvitaimen 
Sivuja: 1 [2] 3 4   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: