Sivuja: 1 2 3 [4]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Taimenen uistelu

(Luettu 38126 kertaa)
_Junior_

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #45 : 29.09.10 - klo:13:28 »

Olen kiinnostunut taimenen uistelusta. Itse olen saanut yhden taimenen painouistimella, tosin en yrittänyt tuolloin taimenta ja siitä on jo vuosia aikaa, eli nyt kysyisin.
 Minkälaista viehettä kannattaisi vetää raksit tietenkin, mutta mitä syöttikalaa järvellä käytössä? Itse olettaisin salakkaa, muikkua tai kuoretta, vai tekeekö tässä hommassa särjillä mitään?
Kuinka isoja vaappuja kannattaa uittaa, ei varmaankaan alle 4cm?
Sitten nämä pellit, itse en ole peltiä paljon uitellut muutenkaan, kun on hieman epäluuloa peltien toimivuudesta, kun hyvin harvoina päivinä pelti on toiminut, kun sitä on uittanut vaappujen kera. Kannattaako taimenelle uitella peltiä?
Onkos nämä painouistimet hyviä, kun olen saanut yhden taimenen painouistimella? Hymyilee

Kv3
Säkkimies
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #46 : 29.09.10 - klo:20:42 »

Kyllä peltiäkin kannattaa uittaa , pitää katsoa , että uistellaan sitten niiden peltien ehdoilla jnnpp.Esim Paravan on yksi pelaavista pelleistä , myös Kuusamon uistimelta löytyy pelaavia peltejä .
Vaapuista käy 7-9 senttiset siniset ,sekä "marjapuuro" on hyvät valinnat näin syksyllä.
Kireitä ! Pyörittää silmiään

Pyytävä kalan saa ja nukkuva unen näkee.

http://www.aneenloma.fi/
Eris
Vieras
« Vastaus #47 : 27.10.10 - klo:18:05 »

Taitaa tuo taimen jo tulla pian sisäsaaristoonkin rantavyöhykkeeseen jotenka. Mitenköhän tuo uistelu toimisi merellä ja pienellä veneellä tähään aikaan vuodesta? Tarkoitus olisi kiertää eri ottipaikkoja (karikoita) heitellen ja mahdollisesti uistella välit, sekä vähän karikoiden ympäryksiä.

Missä syvyydessä kannattaisi uistimia vetää (välisaaristossa veden lämpötila +8c, sisäsaaristossa 7-10c välissä)? Lähinnä vaappuja, voiko kevennettyjä taimenlusikoita käyttää uistelussa? Tai kyllähän niitä voi, mutta onko se edes millään järjellä ajateltuna kannattavaa, vai vain pelkkää ajanhukkaa?

Onko vinkkejä ottiväreihin tähän aikaan vuodesta melko kirkkaaseen veteen, näkyvyys n. 3-4m?
Tagit: Taimenen uistelu Järvitaimen 
Sivuja: 1 2 3 [4]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: