Sivuja: 1 2 [3] 4 5   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Värikoukkujen ja pilkkien teko

(Luettu 65513 kertaa)
Sopuli

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #30 : 17.01.10 - klo:23:45 »

Sopulin pyörintälaitteesta sen verran.
Ihan vaan heitän mietelmän ja ehkä paremman ehdotelman, siis ehkä.
Kun, noi pyörii nyt ns. sivuttais suuntaisesti tossa versiossa.
Niin Oiskoos parempi jos ne pyöriskin ns. pituus suuntasesti.
Silloin märkä pallukka liukuis vartta ylös ja alaspäin, elikä tulis tasasempia.
Kun nyt kattoo värikoukkujasi, niin pallukat on niinkun valunu toisissa toiseen laitaan ja toiset massat toiseen laitaan, mut ei mikään pahe tuo.
...
Ihan hyvä idea. Tuolla ulommaisena olevat valuu enemmän "väärin", kuin sisemmät. Jos laittais pitkän "akselin" ja aina yhen koukun siihen ympärille, ei tulis tuollaisia valumia vaan ois tasasemmin pitkin koukkua.  Taidan testata nuo molemmat ensviikolla.

Pyöritysnopeus vaikuttaa kans aika paljon. Jos sais tasaisen ja hitaan pyötisyksen (moottori) ois jälki taas tasaisempi. Jos pyörittää nopeasti, niin g -voima siirtää tuota liimaa sinne koukun toiselle puolelle (ainaki oon ite näin ajatellu).
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #31 : 19.01.10 - klo:20:24 »

Ihan hyvä idea. Tuolla ulommaisena olevat valuu enemmän "väärin", kuin sisemmät. Jos laittais pitkän "akselin" ja aina yhen koukun siihen ympärille, ei tulis tuollaisia valumia vaan ois tasasemmin pitkin koukkua.  Taidan testata nuo molemmat ensviikolla.

Pyöritysnopeus vaikuttaa kans aika paljon. Jos sais tasaisen ja hitaan pyötisyksen (moottori) ois jälki taas tasaisempi. Jos pyörittää nopeasti, niin g -voima siirtää tuota liimaa sinne koukun toiselle puolelle (ainaki oon ite näin ajatellu).

Keskipakoisvoimahan siinä tulee mukaan, ja se vahvistuu mitä kovempi pyörimisvauhti on. Keskipakoisvoimaan perustuu monet hyrräkelojen kitkajarruistakin. Mitä kovempaa puola pyörii, sitä enemmän jarrupalat työntyvät akselista pois päin ja jarruttavat puolakammion reunoihin.

Sopuli

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #32 : 22.01.10 - klo:20:13 »

Voimahan se on tuo geevoimaki. En oo nuista fysiikan laista niin perillä.  Virnistää
_Junior_

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #33 : 21.07.10 - klo:22:32 »

Itse olen kiinnostunut pilkkien teosta, mutta en tiedä muuta tapaa kuin sulattaminen, oliskohan jotain muuta tapoja? Hymyilee, laittakaa kuviakin selityksiinne, jotta tyhmäkin ymmärtää Iskee silmää

Kv3
Lapamato

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #34 : 24.08.10 - klo:12:12 »

Itse väsään jotain pystypilkin tapaista ruokalusikan varresta. Muotoakin olen vähän jo katsonut  Hymyilee.
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #35 : 31.08.10 - klo:17:40 »

juu en tiedä tasurien teosta mutta sellasen kyllä aion tehdä...pystypilkin saat oikein hienon tekemällä sen ihan vaan teelusikan varresta...Tulee hieno ja uskoisin toimivankin (en oo päässy vielä kokeilemaan  Vihainen)

-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
Kala87433
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : 03.01.11 - klo:21:02 »

Uusia:

Joolle
Vieras
« Vastaus #37 : 29.01.11 - klo:15:34 »

Pari pilkkiä:

mikael

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #38 : 15.02.11 - klo:16:21 »

Tollasia fosforivärikoukkuja tuli taas tehtyä, ei mitään huippulaatua, mutta varmasti nappaa pikkukalat mielellään. väri-liimaseokseen laitoin viellä päälle sellasta pienenpientä lasimurskaa mätiä muistuttamaan. Hymyilee

* Kuva0804.jpg (255.75 kilotavua, 1536x2048 - tarkasteltu 720 kertaa.)

Lapamato

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #39 : 15.02.11 - klo:22:00 »

Pari pilkkiä:

Mistäs olet nuo tehnyt (tietämättömänä kysäsen Hymyilee leveästi)? Lähinnä tuota runkoa tarkoitan.
lahna95

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #40 : 16.02.11 - klo:08:00 »

Teitkö Joolle ton pystön oravasta? Ainakin itse tein samantyyppisen lyijystä. Sitten siihen tuli jotain kovempaa metallia sekaan, jottei murru.

Joolle
Vieras
« Vastaus #41 : 16.02.11 - klo:15:59 »

Lapamato: Oma tyyli on sellainen tuohon runkoon että ensin sopivankokoinen perhokoukku johon sidontalangalla sopivasti lyijyä kiinni. Sitten painan sinitarraan hyvän muotin ja laitan siihen epoksiliimaa ja laitan siihen sen koukun missä on  lyijyä, niin siihen liimaan. sitten vain oikea muoto tehdään sillä liimalla.

Tässä kuvia:

Ja Lahna: Pyrstö on oravaa. Vois hankkia jotain vähän jäykempää, niin ei tarvis laittaa niin paljoa.
Ahven 2 kg

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #42 : 16.02.11 - klo:16:04 »

Lapamato: Oma tyyli on sellainen tuohon runkoon että ensin sopivankokoinen perhokoukku johon sidontalangalla sopivasti lyijyä kiinni. Sitten painan sinitarraan hyvän muotin ja laitan siihen epoksiliimaa ja laitan siihen sen koukun missä on  lyijyä, niin siihen liimaan. sitten vain oikea muoto tehdään sillä liimalla.

Tässä kuvia:

Ja Lahna: Pyrstö on oravaa. Vois hankkia jotain vähän jäykempää, niin ei tarvis laittaa niin paljoa.
Tuo ensimmäisen kuvan pilkki on todella hieno. Harmi kun itsellä ei taidot riitä.  Vihainen

Keski-Suomen Kalastajat 2011!
KABANOSSI

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #43 : 02.10.11 - klo:17:24 »

Jotain uusia sätöksiä.

Uploaded with ImageShack.us
kauhu
Vieras
« Vastaus #44 : 10.02.12 - klo:12:10 »

Pari pilkkiä: