Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Päijänne

(Luettu 14020 kertaa)
FisherMasteR
*

0
Poissa

Profiili
« : 27.10.08 - klo:19:13 »

olen miettinyt,kun en ole saanut päijänteestä yhtää kalaa!!saimaasta olen saanut vaikka kuinka paljon.

EDIT Otsikko
kriss3

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 27.10.08 - klo:20:41 »

Ei se uistimesta ole kiinni. Vaan kalapaikoista. Itse olin juuri tänään kalassa eikä kalan kalaa.
Loppukesästä ja alkukesästä kalaa tulee kaislikoista, kasvien juurelta ja lumpeikoista.
Mitä kalaa haet? ilmeisesti haukea. No heitä vaikka professoria tai jotain vaappua.

Ei oo haavia -.-
FisherMasteR
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 02.11.08 - klo:21:53 »

no jaa se on ihan sama kuha kalaa tulee
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 02.11.08 - klo:22:17 »

no jaa se on ihan sama kuha kalaa tulee

No sitten se on ihan sama millä vieheellä heität, ja periaatteessa myös että mihin heität. Jokaisella kalalla on oikeastaan vedessä se mieluisin olinpaikka, ja kaikkiin vieheisiin nappaa varmasti kala, jos se on vieheeksi tosissaan tehty.

Mutta, esimerkiksi kuhaa et todellakaan tule kaislikosta saamaan, ja mitään kalaa on ihan turha ettiä viidensentin syvyydestä keskeltä järveä jos vettä on kahdeksan metriä. Affenalle tarjoot ihan turhaan 30 senttistä vaappua, ja hauki ottaa harvoin katkarapujäljitelmään. Heitä sinne mitävaan, mihinvaan, varmasti nappaa kala kun kärsivällisesti odottelet. Toki täytyy hieman olla jo tietoa, että mistä sitä kalaa kannattaa hakea..

Ja mitä määrätiedottomampi olet, sitä huonommalla menestyksellä tulet kalaa saamaan. Onnistuakseen täytyy vahintään tiedossa olla mitä kalalajia hakee, ja missä kyseinen kalalaji viihtyy, jotta tietää mistä sen tavoittaa.

Ja kalastuksen hienous on omasta mielestä se, että kokeilemalla on löytänyt omalle kalastus-alueelleen sen ottavimman vieheen ja värityksen. Ei se oo hienoa, kun joku kertoo sulle mistä kalastat, millä kalastat, miten ja milloin. Silloin se on varmaa että kala napahtaa, mutta toisaalta se kala on sen neuvonantajan kala, eikä sinun. Jos kalastusharrastusta meinaat hyödyntää täysin rinnoin, niin tuollaisella asenteella on turha saada siitä koko iloa irti, kuten "ihan sama mitä, mut kunha kalaa vaa nousee."

Jos neuvoa pyydät että kertokaas hiukan Päijänteellä kalastaneet, millaisilla vieheillä ootte saanu haukea vetouistelemalla? Mitkä värit on pelittäny tällä järvellä? Niin silloin neuvonantajien on paljon helpompi neuvoa. Nyt kriss3:en olisi äsken pitänyt alkaa luettelemaan jokainen kalalaji, ja mistä niitä saa, ja miten, kun kysyjää ei pätkääkään kiinnosta mitä kalaa hän haluaa, kunhan kalaa vaan tulee.

Mutta jokainen taplaa tavallaan Hymyilee leveästi

FisherMasteR
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 03.11.08 - klo:21:57 »

katos se on mun lause "kuha kalaa tulee."onkos muuten mitään kunnon peto paikkaa,josta saisi hir veitä haukii ja miltä syyydeltä? Huh Huh Epävarma Epävarma
kriss3

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 04.11.08 - klo:17:35 »

Tarkoitatko siis "kunhan" kalaa tulee vai "KUHA" kalaa tulee?

Kalasteletko pohjois päijänteellä. Mikäpaikka kunta on missä kalastat.
ja jos sellainen paikka mistä löytyisi hirveitä haukia olisi niin olisin nytkin kalassa.
Enkä taatusti kertoisi sitä kenellekkään Iskee silmää Kyllä muutama varmempi paikka on mistä on noussut 4 yli 5 kg haukea kahden kesän aikana ja isoin ollut 6.7kg. Ei ole pieniä nousuut paljoa sieltä.
FisherMasteR
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 04.11.08 - klo:17:39 »

tarkoitan kunhan ei kuhaa
kriss3

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 04.11.08 - klo:17:45 »

Siis ekä valitat että kalaa ei tule. Sitten sanot että kunhan kalaa tulee niin ei ole väliä?
Itse ainakin putosin kärryiltä Huh

jontsa76
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 13.12.10 - klo:22:30 »

Nii tais tarkottaa kunhan kalaa tulee ollaan itsekin vedetty useammat 0 Päijänteellä joskus nykyjään kun paikan tuntee myös kalaa tulee sen oon ite huomannu ettei uistimella aina niin hirveesti oo väliä "no tottakai  vähän", mutta meijän paikoilla pitää vetää vaan syvempää ennen vedettiin matalaa 2 metriä ja 0 reissuja tuli usein, joka paikan joutuu opettelee, varmaa paikkaa ei oo ku lohilampi ja sekin pettää 30 asteen lämpimillä.

kalaa ei oteta se annetaan ....
lahna95

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 18.01.11 - klo:21:25 »

Itse olen haukea saanut Rapalan Magnumilla. Kuhaa taas merimetsolla ja eräällä lohivaapulla. Ahven nappaa kaikkiin pienempiin uistimiin.

mikael

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 28.02.11 - klo:16:48 »

Enpä ole montaa kalaa päijänteestä saanut, mutta ne harvat ovat iskeneet rapala husky jerkiin tai calico cattiin. ensimmäistä vedettäessä ja calicoa heiteltäessä. Kaikki kalat on ollut haukia.

teemu123
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 02.03.11 - klo:14:42 »

Iteki oon päijäntees aika paljo kalastellu ja oon huomannu saman "missä kalat". No on sielt jotai haukii tullu calico catilla ja joillain blue foxsin lipoilla.
mikael

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 05.03.11 - klo:10:56 »

Täytyy vielä suositella sinisiä värejä. Eräs kaveri sai yhdellä kalareissulla reissun ainoat kalat (2x2kg hauki) sinisellä 10-12 senttisellä vaapulla ja eräs kymmeniä vuosia päijänteellä kalastanut vetelee nelikilosia hyvinkin usein siniselkäisellä nilsulla. Iskee silmää
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: