Sivuja: [1] 2 3 4   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Kalastusmuoto/muodot, josta et pidä?

(Luettu 16097 kertaa)
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« : 18.11.08 - klo:17:53 »

Ajattelin pistää tämmösen "äänestyksettömän äänestyksen" pystyyn, että mistä kalastusmuodosta et pidä, vai oletko ihan kaikkiruokainen? En viitsinyt oikeata äänestystä laittaa pystyyn, kun kalastusmuotoja alkaa nykyään olemaan jo niin paljon, eikä kaikki olisi välttämättä tullut heti mieleen.

Itse henkilökohtaisesti en tykkää lainkaan verkkokalastuksesta, enkä muusta pyydyskalastuksesta kuten katiskoista. Se voi olla syynä että olen urheilukalastajatyyppiä, ja pyydykset ovat oikeastaan ruokakaloja varten (ainakin hyvin usein). Myöskään atrain- ja sukelluskalastusesta, eli siitä missä käytetään sitä metallista "nuolta", joka lähtee siitä laitteesta vauhdilla. Piru, kun en nyt saa päähäni miksi sitä kutsuttiin.

T11Mika
Vähälahjaiset
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 18.11.08 - klo:18:04 »

Ajattelin pistää tämmösen "äänestyksettömän äänestyksen" pystyyn, että mistä kalastusmuodosta et pidä, vai oletko ihan kaikkiruokainen? En viitsinyt oikeata äänestystä laittaa pystyyn, kun kalastusmuotoja alkaa nykyään olemaan jo niin paljon, eikä kaikki olisi välttämättä tullut heti mieleen.

Itse henkilökohtaisesti en tykkää lainkaan verkkokalastuksesta, enkä muusta pyydyskalastuksesta kuten katiskoista. Se voi olla syynä että olen urheilukalastajatyyppiä, ja pyydykset ovat oikeastaan ruokakaloja varten (ainakin hyvin usein). Myöskään atrain- ja sukelluskalastusesta, eli siitä missä käytetään sitä metallista "nuolta", joka lähtee siitä laitteesta vauhdilla. Piru, kun en nyt saa päähäni miksi sitä kutsuttiin.

Ei nuo verkot oikeen oo mun juttu. Sen takia en oo noissa tiimin kisoissakaan suosinu noita passiivisia pyyntivälineitä. Tuulastus taas on ihan mukavaa puuhaa. Tosin meikäläisen polvilla ei vaan ihan hirveesti veneen keulalla polvistella.

Tuo sukelluspuoli vois olla ihan veikee kokeilla joskus. Harppuunalla kalastaminen ei kuulema oo mitään helppoa. Vähän niinku ampuis jotain lintua kiväärillä lentoon. Kyllähän se voi onnistuakin, mutta todennäkösesti tirppa jatkaa lentoaan.

Mika
Trust me - I know what I'm doing
kriss3

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 18.11.08 - klo:18:32 »

Verkot ovat ehdottomasti kalastusmuoto jota vihaan. Etenkin se kun kaikki mättäävät niitä joka paikkaan ja joskus vielä ajoväylille Vihainen Sukelluskalastusta voisi olla joskus mukavaa kokeilla.
Eräs tuttu harrastaa sitä Hymyilee

Ei oo haavia -.-
oppipoika

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 18.11.08 - klo:18:36 »

Jos minulla olisi iskukoukkuja pyynnissä,en saisi nukutuksi. En ymmärrä että se kalastus comissa joka vaikuttaa kutakuinkin urheilulliselta on luetuin osio.
 Verkot olen (2 kpl) hävittänyt.
 Atrainta en ole koskaan omistanutkaan.
 Näistä voi päätelmiä tehdä.
Tumi81

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 18.11.08 - klo:18:58 »

Kyllähän tuota tulee monilla eri muodoilla kalaa ruokapöytään pyydettyä. Ja hankala olisi muikkuja paistaa jos ei pyydyksillä kalastaisi  Iskee silmää Mutta, mutta... En ala mitään kalastusmuotoa erikseen luokittelemaan vaan vastaan että kaiken laittoman kalastuksen tuomitsen. Eli toisin sanoen vastustan joissain määrin kaikkia kalastusmuotoja. Riippuu vaan tilanteesta  Hymyilee

-Kyllä se kala vielä löytyy...-
tsoka

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 18.11.08 - klo:19:02 »

jaa vaikea kysymys eipä taida löyty kalastusmuotona ,mutta ns. mehukattipullo verkottaja henkilönä,ei kalastusmuodon takia .
ja kun joku kuitenkin kysyy miksi ,niin siksi että niitä pahuksen muovipurkkeja  ei nää kuin viime tipassa ja silloin on usein myöhäistä .

EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 18.11.08 - klo:19:10 »

Itse sanoisin, että verkkokalastus. Sitäkään en erityisen suuresti vastusta, jos pyyntiä tapahtuu ainoastaan omiin tarpeisiin ja verkkoja ei jätetä lojumaan päiväkausiksi. Tuulastus ja iskukoukkukalastus on vähän huonoja C&R-kalastusmuotoja, mutta tuulastanut olen kyllä joskus itsekin ja mukavaa hommaahan se on. Eniten arvostan perhokalastusta, koska vapauttaessa kalalle tulee yleensä pienimmät vauriot.
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 18.11.08 - klo:19:18 »

Ei nuo verkot oikeen oo mun juttu. Sen takia en oo noissa tiimin kisoissakaan suosinu noita passiivisia pyyntivälineitä. Tuulastus taas on ihan mukavaa puuhaa. Tosin meikäläisen polvilla ei vaan ihan hirveesti veneen keulalla polvistella.

Tuo sukelluspuoli vois olla ihan veikee kokeilla joskus. Harppuunalla kalastaminen ei kuulema oo mitään helppoa. Vähän niinku ampuis jotain lintua kiväärillä lentoon. Kyllähän se voi onnistuakin, mutta todennäkösesti tirppa jatkaa lentoaan.

Ainiin, harppuunahan se oli.  Hymyilee
japsa81
Vieras
« Vastaus #8 : 18.11.08 - klo:19:31 »

Tämähän oli tiukka kymysymys Virnistää
Kaikki mennee kun sopivasti järjen kans touhuaa,jos epämiellyttävin pitää valita niin katiskalla pyynti Surullinen
stento-z

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 19.11.08 - klo:12:18 »

jaa vaikea kysymys eipä taida löyty kalastusmuotona ,mutta ns. mehukattipullo verkottaja henkilönä,ei kalastusmuodon takia .
ja kun joku kuitenkin kysyy miksi ,niin siksi että niitä pahuksen muovipurkkeja  ei nää kuin viime tipassa ja silloin on usein myöhäistä .

Sulla on mun luonto.Toi sama asia jurnuttaa välillä ihan tosissaan Vihainen Iskee silmää
tsoka

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 19.11.08 - klo:12:43 »

Lieneekö tämän seudun ongelma  Virnistää
kriss3

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 19.11.08 - klo:15:24 »

Päijänteellä sama. Veneellä kun tulee 30 solmua niin taitaa olla ehkä hieman liian myöhäistä pysähtyä jos näkee kahden metrin päässä kaksi valkoista mehukattipulloa Vihainen Vihainen
-JoN-

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 19.11.08 - klo:15:57 »

Itse henkilökohtaisesti en tykkää lainkaan verkkokalastuksesta, enkä muusta pyydyskalastuksesta kuten katiskoista.

Samaa mieltä.. Eihän se verkoilla "kalastaminen" mitää kalastusta edes ole  Virnistää
Liian helppoa! Kyllä ne ite pitää sieltä onkia ylös  Hymyilee

-FlyFishing-
Tumi81

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 19.11.08 - klo:17:57 »

Samaa mieltä.. Eihän se verkoilla "kalastaminen" mitää kalastusta edes ole  Virnistää
Liian helppoa! Kyllä ne ite pitää sieltä onkia ylös  Hymyilee

No pakko kysyä monestiko olet muikkukukkotarpeet onkinut?  Iskee silmää Ja voin vakuuttaa ettei se aivan itsestään selvyys ole että verkoilla mahtisaaliita tulee...
atter

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 23.11.08 - klo:20:50 »

Verkkokalastusta en ole kokeillut, mutta yleiskuvana mieleen juolahtaa vain kasa kaloja roikkumassa päästään solmujen välissä.Muistakaan passiivikalastusmuodoista en pidä, kun ei oikein voi vaikuttaa siihen että vahingoittuuko kala.Tuulastus ja sukelluskalastus vaikuttavat mielenkiintoisilta, jos kala kuolee nopeasti eikä nuoli/atrain aiheuta kalalle pidempää kärsimystä.

AR
Sivuja: [1] 2 3 4   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: