Kun koko päivän kierrät ja teet uusia reikiä,saamatta mitään, herää mielenkiintoinen kysymys: olisiko tulos ollut sama jos olisin istuskellut ensimmäisellä reiällä saman ajan.
Miettiä ei tarvitse jos lämpimikseen tai ajankulukseen haluaa reikiä tehdä, tämä puntarointi koskee vain saalismäärää.
Olen tämänkin nähnyt: Pilkkikilpailussa ukkopaha teki palkintoveneen viereen kolme reikää, ja nosteli niistä ensimmäisen palkinnon kalat.Kairaajiakin oli.
Kalastus on iloinen asia ja mielenkiintoinen.
Joo tämä on aina niin hauska jälkeen päin miettiä mitä jos...
Itellä on semmnoen tyyli että kiire ei ole mihinkään, mutta en minä kuitenkaan kovin useita minuutteja jaksa siinä reiällä kökkiä. Meneehän siinä oma aikansa kun käy 10 metrin vedelläkin parin metrin välein vesi kerrokset läpi.
On niitä paikkoja kyllä mm. viime talvella paljon käydyllä isolla järvellä oli oltava siinä reiällä pidempään jos meinas saada kalaa.
Joku kilpapilkkiä josksu snaoi istuvansa 10-15s. reiällä ja jos ei nykäse vaihtuu paikka ja nopeasti juoksemalla.(ite en tuohon pystyisi).
Viime talvena tuli käveltyä jäällä aika pitkiä matkoja kun ei ollut sitä haittaavaa lunta hirveästi jäällä. Pisin matka päivän aikana hipoi varmasti 10km, mutta kalaa sillon ei löytynyt. Reikiä normaali ahventen pilkintä reissulla tulee yli kolmekymmentä. Sitä kun laskee nopeasti että jos reissu kestää 5 tuntia ja tekee 30 reikää niin keskimäärin ilman kävely ja kairaamis aikoja reiällä istutaan 10min. Mutta otetaan kairaamis ja reikä välien kävely aika pois niin aika on noin 8 minuuttia/reikä.
On sitä oltu 8 tuntiakin samalla reiällä...
On kyllä käynyt monta kertaa niinkin että osa porukasta(usein 4hengen porukalla ongelle mennään) jäänyt onkimaan esim. viikon takaista onkipaikkaa ja minä sitten lähtenyt siitä kävelemään kun ei ole kalaa tullut. No sitten autolla huomannu että oispa se kannattanutkin jäädä siihen kiertelemään vanhoja reikiä. Meinaan kaikilla muilla on kalaa, mutta itsellä ei kun lähdin kalaa etsimään. Mutta sen jos tietäs missä aktiivinen kala kulloinkin on niin olisiko se enää yhtä hauskaa.