Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Oulu Kuivasjärvi,Kuivasoja/Laholaisoja

(Luettu 3808 kertaa)
El Barto
*

0
Poissa

Profiili
« : 27.11.08 - klo:18:30 »

Noniin. nyt kun ensimmäiset jäät on tullut, niin onko täällä kukaan käynyt tänä vuonna tai viime vuonna pilkillä tuolla Kuivasjärvellä. Itse kävin pari kertaa järven isommalla puolella, mutta tuloksetta. Nyt olen muutaman kerran käynyt tuossa kuivasjärven ohuemmalla puolella, eli Kaijonlahdella. Viime vuodet ovat kuulemma olleet parempia kuin tämä vuosi. Itselle sieltä 3 reissulta vain 4 kalaa. Tähän aiheeseen voi myös kirjoittaa Kuivasjärven kesäkalastuksesta.
Itse kalastan kesällä aika paljon ojalla ja järvellä. Pari haukea olen saanut, ja todella paljon ahvenia.

Kaikki muu paitsi futis ja kalastus on turhaa!!!
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 28.11.08 - klo:11:02 »

Noniin. nyt kun ensimmäiset jäät on tullut, niin onko täällä kukaan käynyt tänä vuonna tai viime vuonna pilkillä tuolla Kuivasjärvellä. Itse kävin pari kertaa järven isommalla puolella, mutta tuloksetta. Nyt olen muutaman kerran käynyt tuossa kuivasjärven ohuemmalla puolella, eli Kaijonlahdella. Viime vuodet ovat kuulemma olleet parempia kuin tämä vuosi. Itselle sieltä 3 reissulta vain 4 kalaa. Tähän aiheeseen voi myös kirjoittaa Kuivasjärven kesäkalastuksesta.
Itse kalastan kesällä aika paljon ojalla ja järvellä. Pari haukea olen saanut, ja todella paljon ahvenia.

Oulussa asuessa kerran käytiin pokan kanssa tuolla pilkillä. Pilkittiin Kuivasjärven hapettimen lähimaastossa, mutta mitään ei saatu. Muistaakseni se oli aika kevätpuolelle, kun siikaa käytiin ensin yrittämässä Oulujokisuulla. Muista kalastajia ei silloin pilkillä näkynyt, joten paikoista ei saanut käsitystä. Käsittääkseni järvessä on paljon suhteellisen pientä ahventa, joten määrää voi saada reilustikin. Toinen juttu on sitten, että onko kala syömäkelpoista. Oot El Barto syönyt kaloja, joita tuolta oot saanut? Onko ollut syötäviä?

kirjokäärme
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 13.12.08 - klo:12:14 »

Käsittääkseni järvessä on paljon suhteellisen pientä ahventa, joten määrää voi saada reilustikin.

Pientä ahventa on reilusti kyllä, mutta on siellä isojakin. Kaijonlahdelta/Laholaisojalta saa joinakin vuosina ensijäiltä älyttömästi ahventa, ja isoakin on paljon!

Tänä vuonna kävin siellä marraskuun 22 päivä pilkillä, ja siinä tuli vähän vanhempi äijä poriseen, että se on 20 vuotta asunut Kaijonlahden rannalla, ja on pilkkinyt siinä paljon. Kaijonlahti on kuulemma sellainen, että joko tulee kasapäin ahvenia, tai sitten ei kertakaikkiaan yhtään mitään. Tämä vuosi on kuulemma sellainen, että ei tule, kuin korkeintaan muutama pikku ahven.

Itse en ole koskaan Kuivasjärven kaloja syönyt (kala-allerginen), mutta tiedän kyllä tyyppejä, ketkä on  syönyt.

Kesällä, tai ainakin keväällä ennen kutua, ja kudun jäälkeen tuo Kuivasojan suu on loistava haukipaikka. Siis tarkoitan sitä, mistä tuo kuivasoja lähtee, eli järven ja ojan rajoilla. Oja on lähtöpaikaltaan kuin kapea lahti, koska se on paljon leveämpi muuhun ojaan verrattuna. Sieltä kun vaan paiskoo rannalta, jo alkaa kalaa haukia tulemaan. Hauet eivät ole isoja. Yleensä kilon molemmin puolin, mutta tiedän, että muutamia noin 4 kilon kaloja on saatu, ja olen kuullut huhuja jopa yli 5 kiloisesta.
Arska
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 06.01.09 - klo:13:29 »

Tuli käytyä tuossa pyykösjärvellä ja parin tunnin keikan tuloksena oli pyöreä nolla kalaa.  ::

Minnekähän sitä seuraavaksi kannattaisi suunnata lähialueella?
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: