Sivuja: 1 ... 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 ... 17   Siirry alas   
  Tulostusversio  

UltraLight -kalastus

(Luettu 166023 kertaa)
rantarosvo
Vieras
« Vastaus #135 : 23.08.11 - klo:11:27 »

Olet aivan oikeassa, että ne 5kg:t saa ylös vaikka sillä 0.10mm (eli toisinsanoen ainakin 0.20mm kuidulla). Älä huoli, itsekkin olen järeillä välineillä kalastanut vain köntsän seurassa, kun on hyvää hyvyyttään antanut testata hänen jerkkausvälineitään Hymyilee Itse saan tyytyä jerkkien viskomiseen 240/15-40g Shimano joyllä. Mutta jos silläkin saa ison hauen, niin kohtuu varmasti tulisi ylös, koska ei se 240 mikään pikkuvapa enää ole Hymyilee leveästi Ja siiman vetolujuus havittelee 16kg:tä

Jepulis, mutta miksi ei iso hauki tulisi ylös jollain risulla ja rimpulasiimalla? Siis mihin perustuu tää, että UL vehkeillä se olisi jotenkin mahdotonta / vaikeampaa? Hymyilee Vai onko se ero siis siinä, että ei voi vaan hampaat irvessä kelata sen kummemmin löysiä antamatta UL-vehkeillä? Hymyilee

Itellä kans suht kevyet vavat, yleisvapana 7-21g viehesuosituksellinen shimano ja jigittelyyn 7-28g yoshino. Ja hyvin on pärjänny tosin pitää kirjotella sit uudemman kerran jos joskus jotain kymppikilosta pääsee väsyttämään Hymyilee
Tensu
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #136 : 03.09.11 - klo:17:46 »

No joo, itse käyttelen kuitusiimoja Ul vavassakin. Tottahan se on että joutuu välillä pätkimään, mutta on se käytössä mielestäni mukavampaa. Joustamattomuuden ansiosta parempi kalan tarttuvuus, vaikka ul välineetkin joskus tarttuvuudesta veroittavat. (Varsinkin hauen kanssa) Kuitenkin ohut siima pitäisi pieneen kelaan olla. Monofiilistä muutenkin huonoja kokemuksia kun alle puolenkilon hauki pätkäisi 0,25 siiman vetämällä, vaikka siiman olisi pitänyt kestää yli 6 kiloa.
oykka
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #137 : 03.10.11 - klo:18:23 »

Olen ajatellut ehkä ostaa tuon shimano stimula 1-5g vavan, ja kun täällä oli siitä joku puhunut, niin miten hyvä vapa on? Pitääkö viehesuositus paikkansa, onko kestävä ja onko kärki-, puoli-, vai kokotoiminen?

Tyhjää saa pyytämättäkin, mutta kokemusta ei!
Christian

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #138 : 03.10.11 - klo:18:50 »

Olen ajatellut ehkä ostaa tuon shimano stimula 1-5g vavan, ja kun täällä oli siitä joku puhunut, niin miten hyvä vapa on? Pitääkö viehesuositus paikkansa, onko kestävä ja onko kärki-, puoli-, vai kokotoiminen?

Olettaen, että viehesuositus pitää paikkansa, niin eikö tuo ole jopa hiukan turhan UL aivan noin käytännön näkökulmasta. Tuossa 3-5 gr luokassa löytyy paljon kivoja pikkuvaappuja, mutta aivan mukavasti vielä ul - luokassa heiteltävät lusikat (esim. 50 mm/11 gr räsänen) tai esim. 7 - 9 gr lipat menevät jo reippaasti suosituksen yli.

Oma näkemykseni on, että optimaalinen UL - vapa antaa 1-10 gr rangen johon mahtuu jo kivasti eri tyyppistä uistinta. Tälläisiä ovat esim. Shimananon 165 cm beastmaster jossa on 1-11 gr range. Omat kokemukset ovat varsin hyvät vavasta. Hintaa toki on reilusti enempi kuin tuolla stimulalla (n. 50 e).

"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle" (Babylonialainen kirjoitus v. 2000ekr)
lahna95

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #139 : 03.10.11 - klo:19:18 »

Mun mielestä kanssa kannattaa ostaa vapa, jolla pystyy heittämään ainakin 10g vieheitä. Itselläni on 5-15g vapa, joka on riittävän UL minulle. Hymyilee Tuolla väsyttää ne vahinko hauetkin kepeästi. Kaikki UL-luokan vavat, joita olen kokeillut ovat olleet kokotoimisia...

Percho

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #140 : 03.10.11 - klo:21:26 »

Itse suosittelen myös Shimano Forcemasteria, itsellä toi 180cm 3g-15g ja hyvin toimii.

COME BACK!!! ; )
Antti-Tapio
Vieras
« Vastaus #141 : 03.10.11 - klo:21:54 »

itselläni on ul-settinä Shimano Catana BX 180 L 3-15g ja siinä kelana Vivan Galetea cd 500 f
kuitusiimaa jotain 0,16-0,20 en ihan muista on niin pitkä aika kun sen siihen lykkäsin mut olisko sufix hyvin pelittää. olihan se tyyris yhdistelmä mut kelassa on 10 vuoden takuu.
oykka
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #142 : 04.10.11 - klo:17:26 »

Tietäisikös joku muita alle 20e ul vapoja?
Jokipoika
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #143 : 04.10.11 - klo:19:20 »

Tietäisikös joku muita alle 20e ul vapoja?
Berkleyn AMP 5,6" Light näytti olevan ainakin Turun Hong Kongissa 19,60€. Yhdellä puhelinsoitolla selvinnee vavan saatavuus lähimmästä honkkarista. Kelan kiinnitys näytti olevan kahvan puolella, joka on varmaankin ainoa totuttelemista vaativa asia. Taatusti soiva keppi UL-kalastukseen tutustuvalle, mutta itsellä jäi kaupan hyllylle koska mulla on jo Daiwan Triforce UL-keppi.

http://koukkukaislikossa.blogspot.com/
KOUKA-Team´s CEO

©MUISTI-Uistin Mark I©

"Listen son, this aint no icehockey. This is a lifetime deal"
Pontifex
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #144 : 08.11.11 - klo:19:34 »

Tämä tulee vähä aikasin, mutta ajattelin ensi vuonna ostaa UL-kalastukseen sopivan vavan. Olen katsellut tuota Savage-gear Troutizimoa , olisikohan tuo sopiva vapa muuhunkin kuin pelkkään taimenen kalastukseen ja onko sillä väliä, että se on vähän yli 2m pitkä? Onhan sen viehesuositus kuitenkin 0-7g, eli vieheiden tulisi lentää kauas.
Edit. Hintaakin tuolla on joten voitte suositella muitakin hyviä UL-vapoja samalla, mutta hinta ei tuosta saisi enää nousta.
Sohjokauha
Vieras
« Vastaus #145 : 23.11.11 - klo:15:26 »

itselläni on joku shimanon paketti 1-10 grammaa viehesuositus, lipat ja kevyet jigit lentää kuin unelma. Veljeni sai vavalla 4,9 hauen eikä ollu mitään ongelmia, että vapa ois menny poikki
vekeeeee
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #146 : 02.12.11 - klo:14:08 »

Onko abun 400 kelasta ja vendetta 5´6 vavasta kenelläkään kokemsta
lahna95

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #147 : 02.12.11 - klo:14:48 »

UL-kalastus on aika uusi juttu itselle, mutta kaloja on kiitettävästi saatu. Settini on Berkley amp vapa + Abun Excellence kela ja 0.12 Fireline. Ahvenen kalastukseen omiaan, mutta haukiakin on väsytetty.
EräKarhu
Vieras
« Vastaus #148 : 03.01.12 - klo:19:25 »

Itella on Abun ruby crest, se oli talvella motonetistä 20e oikea hinta 40 e. Hyvä keppi ollunna. Ei oo vielä tarvinnu vaihtaa.
EräKarhu
Vieras
« Vastaus #149 : 05.03.12 - klo:15:59 »

Onko kellaan kokoemusta Abun sorön stx 10 kelasta? Ite semmosen ajattelin ostaa kun Abu cardinal 100 u ei ole tarpeeksi. Mutta vitin hyävä kela se on ei siinä mitään. Ajattelin panostaa ulli kalastukseen. Olen lukenut sorönistä että se olisi hyvä kela. Kela tulisi järvi ja koskikalstukeen. Ja kestääkö tämä malli suolevavettä?
Tagit: Ultra Light 
Sivuja: 1 ... 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 ... 17   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: