Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 ... 17   Siirry alas   
  Tulostusversio  

UltraLight -kalastus

(Luettu 165993 kertaa)
theKalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #75 : 05.08.10 - klo:17:10 »

No niin.Päätin avata tämmösen aiheen ku ei oikeen haulla löytyny.Eli olen tänä kesänä aloittanut UL-kalastuksen ja pyydän enimmäkseen ahventa.Eli kertokaas hyviä vinkkejä,omia kokemuksia,saaliita ym. mikä nyt ylipäätään liittyy nimenomaan ahvenen UL-kalastukseen. Hymyilee   

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

"SE ON ISO!...se on...se on...pohjassa prkl!"
Asioiden kertomatta jättäminen ei ole valehtelua!
theKalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #76 : 06.08.10 - klo:12:45 »

Noniin!Itse kävin tänään taas pyytämässä ahventa pienellä metsälammella ja sain 2 pientä ahventa.Molemmat tulivat Rapalan pikkuvaapuilla.Oottekos te käyny pyytämässä appuroita?
_Junior_

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #77 : 06.08.10 - klo:15:40 »

Joskus toukokuussa kävin pienellä lippa uistimen kanssa, ja aloittelin vasta ul-kalastusta (oli eka kerta kun pääsin väsyttämään kalaa). Tämä paikka on ollut aina hyvä ahven paikka, ja kuhaakin uistelemalla siitä hiukan ulompaa nousee useasti. Ja kutu kuhan sainkin, vettä oli noin 1m ja pienellä kuusamon wolfram lipalla tuli, kuhan paino oli 2,7kg Iskee silmää ja sain myös yhden ahvenen noin 200g ja päästin kasvamaan. Hymyilee Muuten en olekkaan kerennyt heittokalastamaan, enkä muutakaan tekemään, kun uistelen enemmän niin usein Hymyilee

Kv3
theKalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #78 : 06.08.10 - klo:18:16 »

Se on ollut aika iso kuha.Oli varmaan mukava väsytellä UL-välineillä.Kävin jokunen tunti sitten itsekin kalastamassa jigillä ahvenia.Sain 2 ahventa ja reilu puolen kilon lahnan.Kyllä se lahnaki mukavasti tempo ku oli vaan jarru sopivan löysällä.
_Junior_

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #79 : 06.08.10 - klo:21:54 »

Se on ollut aika iso kuha.Oli varmaan mukava väsytellä UL-välineillä.Kävin jokunen tunti sitten itsekin kalastamassa jigillä ahvenia.Sain 2 ahventa ja reilu puolen kilon lahnan.Kyllä se lahnaki mukavasti tempo ku oli vaan jarru sopivan löysällä.
Olihan siinä kuitusiimakin kireällä, kun vetolujuus on 3,4kg ja ihmettelimmekin miksi niin matalasta tuli kuha Hymyilee, mutta kaiketi kuha tulee niinkin matalalle kutemaan. Se kuha otti suht läheltä venettä, jos olisi hiukan kirkkaampi, niin olisin nähnytkin lippauistimen Hymyilee väsytyskin kesti liki 7min Hymyilee. Veti veneen alle kovin  Hymyilee leveästi
theKalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #80 : 07.08.10 - klo:12:58 »

mäkii sain sitä lahnaa vähän aikaa veivata ku ei viittiny väkisin veivata ensimmäistä virvelilahnaa,vielä ku lahnal on aika heikot leuat.Mutta ei se varmaan ollu mitään verrattuna siihen sun kuhaan. Iskee silmää
_Junior_

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #81 : 07.08.10 - klo:21:05 »

mäkii sain sitä lahnaa vähän aikaa veivata ku ei viittiny väkisin veivata ensimmäistä virvelilahnaa,vielä ku lahnal on aika heikot leuat.Mutta ei se varmaan ollu mitään verrattuna siihen sun kuhaan. Iskee silmää
No jospa palattaisiin kumminkin aiheeseen. Iskee silmää
theKalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #82 : 08.08.10 - klo:08:53 »

Todellakin hyvä idea.(tuli vähän hypättyä).Mutta onko foorumilla muita UL-ahvenen pyytäjiä kuin minä ja team juniors. Huh
Juurdis
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #83 : 23.08.10 - klo:08:03 »

itselläni on shimano solstace 1000 kela ja joku d.a.m vapa siinä ja tieteski ohkasta kuitusiimaa, joten kai sitä voisi UL-setiksi sanoa Hymyilee tolla setillä kalastaminen ja eritoten väsytys on kyllä niin miellyttävää että.. Virnistää
theKalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #84 : 01.10.10 - klo:15:14 »

Voisin vähän nostaa aihetta esille kun ei ole yli kuukauteen kukaan vastannu.

Eli oletteko käynny kalastamassa ul-välineillä ja onko tullu mitään? Itse sain vähän aikaa sitten tuon 770-grammasen taimenen joka näkyy profiilini sivuilla.Eli rohkeasti vaan kertomaan  ul-seteistänne ja kokemuksia ul-keloista,vavoista,siimoista ja muista ul-kalastukseen liittyvästä. Iskee silmää
harvesteri

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #85 : 01.10.10 - klo:17:25 »

Kylhän mää UL:lääkin käytän, toisena vapana on jiggailuvapa.
UL:llä uitan lähinnä vaappuja, no okei melkeen järjestäen 3 eri vaappua.
Jigeille oma UL-vapani on liian letku, joten menettää ahvenia liikaa.
Mut vaapuilla nousee kun on kaks kruunukoukkua, elikä parempi tarttuvuus.
Kattele kuviani niin näkyy mitä saan, ahvenia enimmäkseen Virnistää
Nojuu, en oikeen mitään muuta tavottelekkaan.

Kuitusiimassa pysyn kuitenkin.
_Junior_

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #86 : 01.10.10 - klo:17:50 »

Eli oletteko käynny kalastamassa ul-välineillä ja onko tullu mitään? Itse sain vähän aikaa sitten tuon 770-grammasen taimenen joka näkyy profiilini sivuilla.Eli rohkeasti vaan kertomaan  ul-seteistänne ja kokemuksia ul-keloista,vavoista,siimoista ja muista ul-kalastukseen liittyvästä. Iskee silmää
Itse olin vähän aikaa sitten heittelemässä (harvoin tulee tehtyä Hymyilee), Mutta asiaan. Siis olin heittelemässä jerkillä en saanut mitään ja rupesin viskomaan Ul-setilläni minnow spoonia ja sain elämäni ensimmäisen kalan minnow spoonilla. Kala oli ahven ja painoa oli reilu 200g. Samalla minnarilla sain vielä noin 400g hauen. Hymyilee
Tänään näin kaupassa Salmo sliderin, näin kun olen uusi jerkkaaja ja pidän jerkkaamisesta, vaikka kalaa en ole saanutkaan. Oli pakko ostaa tämä slideri, kun pituutta on 6cm ja paino 13g, niin pitää kokeilla ul-setissä tämmöistä. Hymyilee Saaliskalatkin saattaisi olla jotain muuta, kuin haukea tälläisellä jerkillä Iskee silmää
Itselläni on tälläistä siimaa käytössä 0,10mm ja oranssisessa värissä:
http://www.normark.fi/tuotesivu_3/sufix_monofiili-_ja_monikuitusiimat/sufix_performance_fuse_-monikuitusiima
+ Kestää loistavasti (Minusta enemmän, mitä pakkauksessa luki
+ Kirkas oranssinen väri (näkee pienten jigien kanssa, milloin osuvat pohjaan)
- Huono hankauskestävyys
Vapa:
http://www0.epinions.com/otdr-Fishing-Flyfishing-Rods-All-Shimano_FX_Series_Spinning_Rods_FX_2550A
+ Luokitellaan super ul-vavaksi (eli saa kalojen kanssa painia oikein kunnolla Hymyilee)
+/- Muuten ollut loistava vapa, mutta kärki rengas ei kestänyt siimani (eli siis siimani siimani hankasi kärki renkaasta läpi)
Kela:
http://ellit.nettimarkkina.com/virvelin-avo-kela-uusi/746046?updtFav=Y&sitelang=1
+ Lidlistä ostin halvalla tänä kesänä jonkun halvan kalastustarvike setin joka maksoi 10€ ja kela tuli mukana
+ Loistava kela ei minkäänlaista ongelmaa/vikaa ole ollut.

Onnea theKalastaja taimenestasi Hymyilee, oli varmasti mukava elämys taistella sellaisen kanssa Hymyilee
theKalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #87 : 01.10.10 - klo:19:57 »

Minnow spoonillako kalaa! Järkyttynyt ( Hymyilee leveästi).
Jimis
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #88 : 06.10.10 - klo:13:27 »

Ite olen aina kalastanut pelkällä Ul-setillä. Kelana ja vapana mulla on Abu Gargian exelence kokona 501. Tätä settiä myytin viimmevuonna keskisellä. kaikki kalat mitä mä oon lisännyt on tullu Ul-llä. Hymyilee
_Junior_

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #89 : 10.10.10 - klo:11:54 »

Viimeksi, kun olin kalassa ul-välineillä, sain 5kpl ahvenia 100-200g ja yhden 900g hauen. Ensimmäinen ahven tuli johonkin pieneen lippaan oranssirunkoinen ja lehti osa oli musta, ja tämä jäikin seuraavalla heitolla pohjaan, ja vaihdoin bluefox minnowin super vibraxin, jonkin enimmäkseen valkoisen värisen, jossa oli myös oranssia ja mustaa, ja ekalla heitolla tällä lipalla 900g hauki ja myöhemmin sain tällä lipalla vielä kolme ahventa, myös uitin salmo slideria 6cm pitkä, johon olin laittanut värikoukun takakoukun tilalle. Muutama iso ahven seurasi rantaan saakka, mutta ei jäänyt kiinni, vaikka kävi maistamassa värikoukkua, kun pysäytin jerkin, mutta tälläkin vieheellä sain 2 ahventa ja sliderin väri oli RGS. Hymyilee

Onko ketään muu ollut/saanut ul-välineillä mitään? Hymyilee
Tagit: Ultra Light 
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 ... 17   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: