Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Karvapyrstötasurin karvat

(Luettu 6541 kertaa)
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« : 28.01.09 - klo:08:42 »

Tuossa muutamista tasureista on pyrstöt harventuneet melkoisesti, niin nyt ois tarve sitaista uusia pyrstöjä niihin..

Alkuperäisenä materiaalina noissa on orava, mutta jostain olen lukenut, että rämemajava eli nutria ois kovasana pyrstömateriaalina.. Onko kellään kokemusta tuosta nutrian käytöstä?

Pitäiskö ottaa varmanpäälle ja tehdä oravasta vai pikku riskillä ja nutriaa pyrstöön.. Voihan ne tietenkin purkaa, jos ei tule toimivia ja tehdä uudelleen..

Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään, niihin jotka kuuluvat jompaan kumpaan ja niihin jotka eivät kuulu.
tsoka

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 28.01.09 - klo:21:01 »

Tuossa muutamista tasureista on pyrstöt harventuneet melkoisesti, niin nyt ois tarve sitaista uusia pyrstöjä niihin..

Alkuperäisenä materiaalina noissa on orava, mutta jostain olen lukenut, että rämemajava eli nutria ois kovasana pyrstömateriaalina.. Onko kellään kokemusta tuosta nutrian käytöstä?

Pitäiskö ottaa varmanpäälle ja tehdä oravasta vai pikku riskillä ja nutriaa pyrstöön.. Voihan ne tietenkin purkaa, jos ei tule toimivia ja tehdä uudelleen..

ei paljon uinnit muutu vaikka sitaiset bucktailista ,tai mustin häntäkarvoista .ei ole nutriaa tullut kokeiltua mutta useita eri rotujen karvaa kyllä muunmuassa normaalia majavaa ja havaittavaa
eroa ei ole vastaan tullut
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 28.01.09 - klo:22:32 »

Juu pistelin osaan nutriaa ja osaan oravaa.. Eiköhän noilla taas aleta kalaa kiskomaan..
perza
**

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 29.01.09 - klo:03:02 »

Ite oon sitonu pehmeästä oravan häntäkarvasta. Ihan kotimaista "luomu" häntää käyttänyt. (kissat kantanu joskun metsäreissuiltaan oravia ja niiltä ottanut hännän.)
Lähinnä sentakia käyttänyt tuota pehmeää karvaa, kun se on helpompi sitoa kiinni. Liukas ja jäykempi oravankarva ei ole niin helppo laittaa. Tai en minä ainakaan saa niin hyvin sidottua.

Uinnissa en kyllä ole huomannut mitään eroa jäykemmän ja pehmeämmän karvan välillä. Nutriaa/majavaakin koittaisin jos se ei ois niin pirun kallista.

Mistähän sais tommosia lyhytkarvasia oravan häntiä. Harmaa/musta väriltään.
Mistpoolin oravan hännät on jotain mega oravasta, kun karvan pituuskin on yli 5cm ja häntä 35cm.
halpoja ne kyllä on.

-Perza-vaaput-
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 29.01.09 - klo:15:31 »

Mää pistin taval-oravan hänttää ja valkokärkistä häntää.. Sitten pistin natural nutriaa ja tummaa nutriaa.. Tuo valkokärkinen on joskus huonolla syönnillä erottunut edukseen, kun on tasuria sen verran vain heluttanut, että pyrstö värisee, niin jo pettää appuralta hermo..

Eli ensin reilua uittoa ja jos ei ole pelkkä värikoukun heiluttelu auttanut, niin pikkuisen isomalla liikkeellä pyrstökin heilumaan, niin järkiään iskevät takakoukkuun kiinni..
Jussi juu
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 13.02.09 - klo:08:52 »

Osta perhokalastusliikkeestä karvaa,ei niin suurta väliä mitä,sido nippu ja "liimaa" sidos sidontalakalla,eli tarviit penkin,lankaa,välineitä,lakkaa ym,(tai pyydä jotain perhokalastuksen harrastajaa sitomaan tupsut)
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 13.02.09 - klo:09:04 »

Jos Jussi vähän tarkemmin selailet tätä foorumia, niin varmaan hoksaatkin, että multa saattais löytyä kaikki tarvittava materiaali kotoa.. Iskee silmää
Jussi juu
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 13.02.09 - klo:09:35 »

Joo sori! Virnistää
Vasta aloittelin näillä sivuilla,ois tarvinnu lukee noi jutut ensin,ja tutustua jäseniin paremmin,eli en ole huomannut mitään eroa karvan laadulla,itse suosin jäykempiä karvoja,esim,bucktail mustaa,voi myös kokeilla punaista väriä,mulla toiminut hyvin Epävarma
Sopuli

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 18.02.09 - klo:19:48 »

On muuten inhottava homma pyöritellä niitä oravankarvoja pyrstöiksi. Ainoa asia, mikä huolettaa kun tasareihin pyrstöjä tekee. Taidankin koittaa bucktailia seuraavalla kerralla.
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 18.02.09 - klo:22:42 »

On muuten inhottava homma pyöritellä niitä oravankarvoja pyrstöiksi. Ainoa asia, mikä huolettaa kun tasareihin pyrstöjä tekee. Taidankin koittaa bucktailia seuraavalla kerralla.

Luulisin että buckki olisi muuten hyvää materiaalia, mutta kuivana se tahtoo nitkahtaa helposti..
Såkke
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 04.03.09 - klo:20:57 »

Ite en oo sitonu, jos karvat harvenee niin ostan uuden puntarin!

sh kirre
Kartsa61
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 05.03.09 - klo:20:22 »

Itse käytän piisamin karvaa pyrstöissä, lisäksi käytän värjättyä oravaa. Ainakin olen huomannut että keltainen pyrstö on kova sana Vanajalla.
ollivee
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 23.11.09 - klo:19:12 »

En tiedä onko mitään todellista käytännön eroa onko pyrstö oravaa, sutta, muovia tai mitä hyvänsä, vaikka kimppu villalangan pätkiä, kunhan pilkki liikkuu. Mutta kyllähän vesieläimen karva on vedessä huomattavan elävä. Jos vertaa vaikkapa oravaa ja piisamia tai majavaa, niin eron kyllä huomaa. Heikon syönnin hetkellä olisi jopa taipumusta uskoa erolla olevan jotain merkitystäkin. Mutta kukapa se tietää.
Illuppi
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 03.12.09 - klo:20:58 »

Itselläni on jo parin vuosikymmenen ja satojen tasurien kokemus. Ko. karvanlähtöongelmat loppu, kun aloin käyttämään pikaliimaa perholakan sijaan solmun lukitsijana. Perholakalla voi koristella tai värittää sidoksen, kun liima on kuivunut. Ei varmaan tee pahaa uusille ostopilkeillekin tehdä pikaliimavarmistus!
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 04.12.09 - klo:07:42 »

Pikistä on tullut käytettyä sidontalakkana, tosin saa ne karvat ilman pikistäkin pysymään.. Mutta ei nuo liimat ja lakat auta karvojen katkeiluun..
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: