Sivuja: [1] 2   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Värikoukku-pilkintä?

(Luettu 24080 kertaa)
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« : 28.01.09 - klo:19:17 »

Tuli tuossa hommattua noita värikoukkuja tasureiden alle, niin ajattelin voishan noita käyttää pystäreissäkin.. Eli värikoukulla ja ilman syöttiä..

Minkälainen mielestänne pystärin tulisi olla jolla värikoukkua uitetaan leijaava, värisevä vai suoraan alas tökkäävä?

Entäpä sitten uitto pitkiä vetoja vai pikkunyppäyksiä, tiheään vai harvaan?

Itsellä ei ole mitäään hajua pelkällä pystärillä ja värikoukulla pyynnistä, että kaikkki vinkit ovat tervetulleita..

Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään, niihin jotka kuuluvat jompaan kumpaan ja niihin jotka eivät kuulu.
enska
Vieras
« Vastaus #1 : 28.01.09 - klo:20:01 »

Tässäpä muutama linkki

http://www.kalakerho.net/Pilkinta_tekniikka.htm

Tuo on vaan sellainen tekniikka, että se on 30 prosenttia uskoa ja 70 prosenttia kovaa työtä.
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 28.01.09 - klo:20:13 »

Kiitos hyvästä linkistä.. Tuollahan pääsee jo hyvin alkuun.. Pitänee jossain vaiheessa alkaa testimään tuotakin hommaa..
enska
Vieras
« Vastaus #3 : 28.01.09 - klo:20:24 »

Se vaan on aika mielenkiintoinen harrastus, kun siihen paneutuu. Itse olen sitä harrastanut jo vuosia en mitenkään kilpailumielessä, vaan omaksi iloksi.
Varsinkin se värikoukkujen rakentelu on mielenkiintoista.
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 28.01.09 - klo:20:30 »

Itse kerran näpräsin noita värikoukkuja ja tuntui, että ei oikein ole mun laji.. Siitä lähtien olen ostokoukuissa pysynyt..

Enska, minkä merkkisiä pystäreitä käytät tuossa värikoukkuhommassa?
perza
**

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 29.01.09 - klo:03:32 »

Vastataas tässä kaverin puolesta, kun en itse hirveästi ole väikoukulla kikkaillut, mutta kaveri on sitäkin enemmän.
Eli vapana ihan perus wigleri. Siimana 0,20mm monofiili. Pilkiksi 5cm viima johon 3, 5 tai 7 lenkkiä ketjua ja siihen värikoukku joko kolmihaara tai perus ykshaaranen.
Sitten eikun piikkarit jalkaan ja poraamana reikiä ja uittelemaan vähän kuin tasuria uittelis. No ei ihan samallatavalla, mutta välillä rivakampia nostoja ja välillä rauhallisemmin. Sitten kun kala joka on useiten ahven syö kunnolla niin ei sitä tarvii kun puottaa värikukku pilkki pohjaan ja kala on jo kiinni. On muuten todella nopea tapakin onkia ahvenia. Siksi varmaan moni sm-kisoissa käyttääkin värikoukkuja, tosin voittajat taitaneet aina onkia perus pystypilkeillä...
Voispa vaikka seuraavalla reisulla itekkin kokeilla värikoukkuja.

-Perza-vaaput-
enska
Vieras
« Vastaus #6 : 29.01.09 - klo:12:12 »

Lainaus käyttäjältä: poka link=topic=1565.msg15370#msg15370 date=,1233167447
Itse kerran näpräsin noita värikoukkuja ja tuntui, että ei oikein ole mun laji.. Siitä lähtien olen ostokoukuissa pysynyt..

Enska, minkä merkkisiä pystäreitä käytät tuossa värikoukkuhommassa?

Mulla on ollu käytössä jonkunverran noita ruotsalaisia värikoukkupilkkejä olikohan ne "Viking" nimisiä, mutta ei taida saada enää mistään.
Sitten nuo Juhani Harjun pilkit, sellainen niinku kulmaraudasta tehty, kulkee kait nimellä Juuson kulma on toiminut värikoukun kanssa hyvin.
Värikoukkupilkki ei ole värisevä, vaan liukuu sivulle nostossa.
Koukun kiinnitykseen käytän pilkkihakasia ja kolme lenkkiä ketjua.
Tuon pilkkihakasen silmän saa auki esim. pubitikan kärjellä, kun laittaa tikan kärjen silmän reikään ja naputtelee varovasti vasaralla tikan toiseen päähän kovaa puuta vasten, silmä aukeaa tasaisesti ja ei katkea. Sitten vaan ketjunlenkki silmään ja naputtelee varovasti vasaralla lenkin takaisin kiinni. Hommaan käy parhaiten 3 € korista saatava pöydän reunaan kiinnitettävä ruuvipenkki. Olikohan tarpeeksi epäselvästi sanottu.
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 29.01.09 - klo:15:26 »

Pitänee muutama pystäri jossain vaiheessa käydä ostamassa ja tuota ketjuakin vois vähän hommata.. Sitä jossain myytiin ihan "metritavarana"
stento-z

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 29.01.09 - klo:16:32 »

Lähinnä tuommoisilla pilkin.Sori tuo kuvan laatu,myönnän kernaasti lahjattomuuteni kuvaajana

* Riitta 008.jpg (7.17 kilotavua, 315x237 - tarkasteltu 6802 kertaa.)
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 29.01.09 - klo:17:09 »

Kyllä tuosta riittävästi selvää saa.. Elikkäs tuollainen perus pilkki ja ketjuun värikoukku ja kaloja vetämään..
stento-z

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 29.01.09 - klo:17:12 »

Kyllä vaan,muista välillä vähän pöllyyttää pohjaa ja pidä pilkki liikkeessä Iskee silmää
Jussi juu
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 13.02.09 - klo:08:17 »

Moro!
leijaava tai töksähtävä,molemmilla saa,kannattaa pitää molempia malleja,päässä ketju tai "lenkkijatkot" joskus auttaa välin pidennys pystyn ja koukun välillä,varsinkin jos vain tärppejä
Värikoukuista 1 tai kolmihaara ei suurta vaikutusta,enemmänkin koukun koolla tai värillä,itse suosin punaista tai ainakin osaksi punaista väritystä,voi kokeilla myös lisänä lankatupsua tehoo hyvin.
Jussi juu
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 13.02.09 - klo:08:27 »

Niin ja toi liike,aloitusvedot 2-3 pitkää vetoa odota kunnes leijaavan liike pysähtyy ei hirveitä odotteluita jos ei nyppyjä niin uusiksi lyhyemmillä vedoilla,kokeile pelkkää ylöspäin nyppäisyä saat leijaavan sillä sivuttaisliikkeeseen ja taas oota n,10 sekunttia pysähdyksen jälkeen jos ei mitään eloa vaihda syvyyttä 0,5m välein ylöspäin ihan pintaan asti,(joskus ottaa ihan jään alta) ja sitten taas pohjaan toista muutamia kertoja ellei mitään niin uusi reikä,voit kokeilla samaa reikää myöhemmin uudestaan.  Järkyttynyt
nipperi

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 29.03.09 - klo:22:00 »

riippuu ihan missä kalastat , että tarvitsetko värisevän vai leijaavan . mulla on ihan perus puustjärven viehe alaska ollu toimiva peli. nuista "houkutusnyvyistä" sen verran että oon käyttäny pitkiä ja lyhyiä nykyjä sekaisin ja sen lisäksi myös kannattaa pikkuhiljaa nostaa pilkkiä ylöspäin ja laskea pikkuhiljaa alaspäin  Iskee silmää
ReLaX
Vieras
« Vastaus #14 : 16.01.14 - klo:21:16 »

Juu eli värikoukku pilkinnästä kaikkea mahollista juttua tänne! omista tekniikoistanne mikkä on hyviä värejä/yhdistelmiä, kokemuksianne!:D

fisuedit: Yhdistetty vastaavaan
Tagit: Pystypilkki  värikoukku  Pilkintä 
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: