Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 11   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Yleiset valitukset

(Luettu 70249 kertaa)
Sopuli

0
Poissa

Profiili
« : 03.02.09 - klo:21:57 »

Tänne kaikki valitukset. Itse aloitan heti, kun en viitsinyt kirjoitella kovin paljon oftopikkia tuonne tähdet-topicciin. Tässä näytän muutaman, joille yksi tähtikin on liikaa. Näitä kyllä löytyy yksi sivullinen. Sitten on vielä ne, joille voi antaa ykkösen...

Tässä valitus:
En sano, että kuvia pitäis rueta hirveänä postelemaan, mutta tuossakin on yksi kuva, jota en ymmärrä: http://www.kalasaalis.com/kuva/375/ (valittu vähiten tähtiä saaneiden joukosta summassa).

Kuvanlaadulla ei ole kovinkaan väliä, jos kuvan kohteena on iso kala, tai muuten epänormaali tilanne. Jos kuitenkin kuvataan kalastusvälineitä, niin olisi ihan kiva, että kuvasta saisi jotain selvää. Kameraa on turha syyttää. Hyviä kameroita saa halvalla. Jos ei osaa kuvata (tai ei ole mitä kuvata), eikä käyttää kameraa, niin silloin olisi parempi olla kuvaamatta ja nauttia muiden kuvista (en moiti ketään henkilöä, mutta moitin joidenkin kuvia).

http://www.kalasaalis.com/kuva/470/ <-- tuossa kuva, jonka olisi saanut paremmaksikkin, jos olisi viitsinyt poistua hetkeksi veneestä ja keskittyä kuvaamiseen. Varsinainen ilo silmälle (kaikkien suosikki).

Tuossa yksi: http://www.kalasaalis.com/kuva/521/ Salli mun nauraa.
stento-z

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 04.02.09 - klo:13:07 »

Jees siinä on Atomi saanut todella värikkään puvun päälleen.Olisi kiva tietää onko tuolla tullut kalaa Virnist&#228;&#228; Virnist&#228;&#228;
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 12.02.09 - klo:11:22 »

Tänne kaikki valitukset. Itse aloitan heti, kun en viitsinyt kirjoitella kovin paljon oftopikkia tuonne tähdet-topicciin. Tässä näytän muutaman, joille yksi tähtikin on liikaa. Näitä kyllä löytyy yksi sivullinen. Sitten on vielä ne, joille voi antaa ykkösen...

Tässä valitus:
En sano, että kuvia pitäis rueta hirveänä postelemaan, mutta tuossakin on yksi kuva, jota en ymmärrä: http://www.kalasaalis.com/kuva/375/ (valittu vähiten tähtiä saaneiden joukosta summassa).

Kuvanlaadulla ei ole kovinkaan väliä, jos kuvan kohteena on iso kala, tai muuten epänormaali tilanne. Jos kuitenkin kuvataan kalastusvälineitä, niin olisi ihan kiva, että kuvasta saisi jotain selvää. Kameraa on turha syyttää. Hyviä kameroita saa halvalla. Jos ei osaa kuvata (tai ei ole mitä kuvata), eikä käyttää kameraa, niin silloin olisi parempi olla kuvaamatta ja nauttia muiden kuvista (en moiti ketään henkilöä, mutta moitin joidenkin kuvia).

http://www.kalasaalis.com/kuva/470/ <-- tuossa kuva, jonka olisi saanut paremmaksikkin, jos olisi viitsinyt poistua hetkeksi veneestä ja keskittyä kuvaamiseen. Varsinainen ilo silmälle (kaikkien suosikki).

Tuossa yksi: http://www.kalasaalis.com/kuva/521/ Salli mun nauraa.

Kyllä Sopuli ihan oikeilla jäljillä tässä on. Kuvia, jotka ei tarjoa yhtään mitään ulkopuolisille käyttäjille, on täysin turhia tuolla julkisella puolella. Jokainen saa lisätä omaan galleriaansa mitä tahansa kuvia, mutta tästä eteenpäin ylläpidon linja surkealaatuisiin tai muuten epäonnistuneisiin otoksiin on se, että ne piilotetaan, joten vain käyttäjä itse ne näkee. Näin suodattamalla saadaan pidettyä kuvagallerian taso jonkinlaisella tasolla. Sama koskee videoita.

Ammattikuvaaja ei tarvitse olla, mutta suosittelisin jo ihan itse kuvaajan kannalta hetken keskittymään kuvaustilanteessa, jotta kuvanlaatu olisi paras mahdollinen. Toisten kuvien vähättely ei kuitenkaan ole kenenkään etu. Kalakuvissa kuvanlaatu voi monesti olla huono jo pelkästään sen takia, että mukana on vain heikko puhelimen kamera. Näissä tapauksissa heikkolaatuinen kuvakin on parempi mitä kuvaton lisätty kala.
T11Mika
Vähälahjaiset
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 12.02.09 - klo:21:20 »

Nyt on ainakin osa niistä huonolaatusista piiloteltu ja kohta lähtee noita tuplakuvia kiitämään. Siinä ois kans yks paikka käyttäjillä missä vois vähän olla tarkempana. Tuppaa tulemaan noita tuplakuvia vastaan eli on laitettu sama kuva kahteen kertaan tai sitten niin, että on eri kuvat, mutta otettu tyyliin 5sek edellisen jälkeen jolloin näyttää viellä aivan samalta kuin edellinenkin kuva.
Näiden kanssa tehdään niin, että poistetaan suoraan tuplakuvat ja jos kuvissa on laadullisesti jotain eroa niin parempi/selkeämpi kuva jätetään.
Näillä jatketaan. Kiitos ja anteeksi.  Iskee silm&#228;&#228;

Mika
Trust me - I know what I'm doing
tsoka

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 13.02.09 - klo:09:46 »

Miten omat kuvansa saa poistettua Huh? poistan kaikki omat kuvani saman tien
jos jonkun " superkuvaajan" vinkumisen johdosta rruvetaan pitämään kuvanlaatu kilpailua
niin minun kuvat ei moista arvostelua kestä joten poistan kaikki kuvat kun vaan saan ohjeet
miten  Vihainen tai ylläpito voi poistaa saman tien
T11Mika
Vähälahjaiset
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 13.02.09 - klo:10:00 »

Miten omat kuvansa saa poistettua Huh? poistan kaikki omat kuvani saman tien
jos jonkun " superkuvaajan" vinkumisen johdosta rruvetaan pitämään kuvanlaatu kilpailua
niin minun kuvat ei moista arvostelua kestä joten poistan kaikki kuvat kun vaan saan ohjeet
miten  Vihainen tai ylläpito voi poistaa saman tien

Ei kyse ole siitä, että ainoastaan huippulaatuiset kuvat kelpaaisivat. Nyt piilotetaan niitä kuvia, jotka on niin epätarkkoja, että kuvaus kohteen tunnistaminen on hankalaa tai mahdotonta. Niitä oli yllättävän paljon.

Esimerkki:
http://www.kalasaalis.com/kuva/1367/
Tuon kuvan tarkennus ei ole kohdallaan, mutta siitä saa selvän mitä kuva esittää eli se on aivan hyvä kuva. Ei siis ole mitenkään kohtuuttomat vaatimukset kuvien laadun suhteen.

Tuosta merkittävästi huonompia löytyi 15-20kpl ja ne on nyt laitettu piilotetuiksi eli vain kuvan lisääjä ja ylläpidon ukot näkee ne kuvat.

En kerro miten kuvat poistetaan  Cool, koska nuo kuvasi ovat varsin hyviä ja minä en aio olla osallisena niiden poistamisessa.  Py&#246;ritt&#228;&#228; silmi&#228;&#228;n

Eikä kuvia nyt seulota kenenkään yksittäisen käyttäjän pyynnöstä. Tätä kuvien läpikäymistä aloiteltiin jo tuossa kuvakilpailun loppumetreillä. Kuvat olisi joka tapauksessa käyty läpi. Sivusto kasvaa kovaa vauhtia ja aika ajoin on tehtävä pientä puhdistusta, ettei karkaa mopo käsistä. Nyt on vielä helppo "siistiä" KSComia, mutta jos sitä ei nyt tee niin kovaa kyytiä mentäisiin siihen, että olisi melkolailla iso urakka ruveta siistimään (viittaan nyt myös tuohon "kevät siivoukseen") foorumia.
tsoka

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 13.02.09 - klo:11:58 »

Jees siinä on Atomi saanut todella värikkään puvun päälleen.Olisi kiva tietää onko tuolla tullut kalaa Virnist&#228;&#228; Virnist&#228;&#228;

niin minustakin, tuo viritelty atomi (vaikkakin kuvan laatu on ehkä aavistuksen verran heikko)   on mielestäni arvokkaampi kuin esimerkiksi topikin aloittaneen oluen vaahtoon upotettu nilsu vaikka sen kuvan laatu onkin varmaan huipputasoa maailmalla mutta sen anti esimerkiksi uistimen  pyytävyyden lisäämiseen on olematon ja minun mielestäni kalastusforumin tärkein tehtävä on
nimenomaan kalastukseen liittyvät asiat ja viritykset ,sillä jos kaikki maailman viritykset olis tuttuja niin turha täällä olis roikkua ja etsiä uutta innovaatiota .
ja huonompikin kuva kertoo enemmän kuin ...........

T11Mika
Vähälahjaiset
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 13.02.09 - klo:12:11 »

Tässä on tietysti hiukan sitäkin mukana, että yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, mutta jonkinlaista rajanvetoa tuohon piti laittaa. Ei ihan kaikkea voi sallia. Nuo piilotetut kuvat oli laadultaan sellaisia, että edes selventävän tekstin kanssa ei osasta saanut selvää mitä se esitti. Voihan semmoisetkin kuvat tietysti innoitaa jotakuta, mutta jos kuva on jonkun mielestä julkaisemisen arvoinen niin olisi se myös silloin ollut kunnollisen kuvan arvoinen.
Sopuli

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 13.02.09 - klo:17:02 »

Tsokan kuvissa ei ole mitään vikaa! Itse en vain sitä ymmärrä, että miksi joku näkee vaivaa laittaa sellaisia kuvia, mistä ei saa mitään selvää. Hetken miettiminen, ennekuin rupeaa latailemaan.

Luithan tuon minkä kirjoitin jo ensimmäisessä viestissä:

...Kuvanlaadulla ei ole kovinkaan väliä, jos kuvan kohteena on iso kala, tai muuten epänormaali tilanne. Jos kuitenkin kuvataan kalastusvälineitä, niin olisi ihan kiva, että kuvasta saisi  selvää...
rolli92
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 19.03.09 - klo:19:17 »

Tiimin chatissä tuntuu olevan jotain vikaa... Heittää IE:llä ja Mozzillalla sen chatti-ikkunan tonne oikeelle sivuun... Muilla samaa ongelmaa vai onko mulla koneessa jotain häikkää?
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 19.03.09 - klo:19:54 »

Tiimin chatissä tuntuu olevan jotain vikaa... Heittää IE:llä ja Mozzillalla sen chatti-ikkunan tonne oikeelle sivuun... Muilla samaa ongelmaa vai onko mulla koneessa jotain häikkää?

Hyvä huomio.. Koneessasi ei mitään häikkää, pieni tekninen vika vaan.. Selvitellään.

EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 19.03.09 - klo:21:18 »

Sivu on korjattu.. Ilmoitelkaa, jos vielä bugittaa..
kalastaja95:D
Vieras
« Vastaus #12 : 09.01.10 - klo:16:38 »

Olen varma että en ole ainoa kenelle tulee pahamieli kun tulee tähän sivustoon Ep&#228;varma

EDIT: Yhdistetty toiseen aiheeseen.
Jaakko95

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 09.01.10 - klo:16:40 »

mutta miksi et pidä tästä sivustosta? Minä ainakin pidän.

Nalle Puh, tuo pyöreä karhu jonka aivot ovat harmaata nöyhtää.
T11Mika
Vähälahjaiset
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 09.01.10 - klo:16:49 »

Olen varma että en ole ainoa kenelle tulee pahamieli kun tulee tähän sivustoon Ep&#228;varma

EDIT: Otsikko

Kyllähän tämä vähän perusteluja kaipais. Vaikea on Adminien parantaa sivustoa jos ei kerrota missä mättää ja mitä pitäisi tehdä toisin.

Mitäs mieltä muut sitten asiasta on? Mättääkö jonkin asia Ks.comissa?
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 11   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: