Äänestys
Kysymys: Mitä siimaa käytät eniten?
Monofiilia - 92 (30.8%)
Punottua - 86 (28.8%)
Kuitua - 121 (40.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 263

Sivuja: 1 ... 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 ... 27   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Siimat - Mitä siimaa käytät?

(Luettu 228310 kertaa)
hehhi89
Vieras
« Vastaus #270 : 02.08.11 - klo:09:17 »

mulla on tällähetkellä patriotin kelassa tuota firelinen braid merkkistä kelta-mustaa siimaa vahvuudella 0,18mm kestää 17,8kg.
Pontifex
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #271 : 02.08.11 - klo:11:09 »

Käytän Berkley Whiplash kuitusiimaa.. Vahvuus +20kg, paksuus 0.17mm, vaikka siiman paksuus taitaa olla hieman suurempi kuin etiketissä lukee. Hyvää siimaa se kuitenkin on.  Näyttää kieltä
Janzzki
Vieras
« Vastaus #272 : 02.08.11 - klo:14:01 »

Ranskalaista Racine Tortue Nylonia, 6.050 kg kestää, jossai vaihees ostan 8.8 kilosta Rapalan siimaa...
BigPike
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #273 : 02.08.11 - klo:14:55 »

Hyrrässä Sufix 832!

- Joonas -
Matzq
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #274 : 16.04.12 - klo:10:25 »

Stren Microfuse ja Sufix 832,yksinkertaisesti parhaat!
masis83
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #275 : 16.04.12 - klo:10:27 »

Power Pro 0.13, 0.19 ja 0.23 paksuisina. Keltainen väritys.

Kehuttua Sufix 832 oli jigisetissä testissä, se päätyi roskiin parin reissun jälkeen. Surkeaa tavaraa oli 0.10mm paksuisena. Meni sotkuun jne.
Christian
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #276 : 16.04.12 - klo:11:38 »

Power Pro 0.13, 0.19 ja 0.23 paksuisina. Keltainen väritys.

Kehuttua Sufix 832 oli jigisetissä testissä, se päätyi roskiin parin reissun jälkeen. Surkeaa tavaraa oli 0.10mm paksuisena. Meni sotkuun jne.

Paksumpana tuo on kyllä itsellä toiminut hyvin. Tosin paksumpi tarkoittaa tässä 0.28 ja 0.33, eli verrattuna 0.10:iin niin onhan se jo melkein vaijeria.

"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle" (Babylonialainen kirjoitus v. 2000ekr)
Lapamato
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #277 : 16.04.12 - klo:15:55 »

Pienemmässä Okumassa Power Pron valkoset kuidut kokoa 0.23. Isommassa kelassa taas Abulonia, joka on suorastaan täyttä paskaa. En suosittele sitä kellekkään Hymyilee leveästi Ei lennä mihinkään, siimamuistia löytyy, ja siksi hintakaan ei ole päätä huimaava Hymyilee
iVot
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #278 : 16.04.12 - klo:16:58 »

Kevyemmässä setissä Berkley Trilene TransOptic 0.24 ja raskaammassa Berkley Trilene Sensation Solar 0.31 vihreänä. Omasta mielestäni monofiilit on sopineet parhaiten omaan kalastukseen, kun on kuitujen kanssa tullut aina (tod.näk. käyttäjästä johtuen Iskee silmää) ongelmia.

Taapo
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #279 : 16.04.12 - klo:20:47 »

UL-vehkeissä ja jigihommissa luottosiima on on Fireline 0.12, mieluiten värinä smoke. Jos sitä ei löydy niin crystal. Jerkkisetissä on toiminut Spiderwire Stealth Green. Monofiiliä käytän oikeastaan vain vetouistellessa tai jos kalastan koskella, jossa isomman fisun mahdollisuus vaatii vähän UL-kamoja raskaammat pelit. Silloin puolalta löytyy Trilene Sensation Solaria paksuudella 0.31. Se on huikean hyvä siima!

Oikeastaan aina, kun heittohommissa käytän monoa tulee sellainen fiilis, että sillä kalastaminen on niiiiin paljon mukavampaa. Sääli, että jouston ja heikomman vetolujuuden takia sen käyttö ei yksinkertaisesti aina ole mahdollista. Jos esimerkiksi UL-setissä uskaltaisi käyttää jotain 0.12 paksusta monofiilisiimaa, olen varma että jalokalat olis rauhallisempi siiman päässä. Tosin, ehkä tartutukset vaatis vähän enemmän räväkkyyttä. Viime kesänä tein mielenkiintoisia huomioita lapissa. Aina, kun kuituun tärähti taimen tai harri, se oli oikeastaan ilmassa samantien ja muutenkin riehu huomattavasti enemmän kuin monon päässä. Usein myös karkasi temmellettyään ensin hetken.  Hymyilee Soutu-uistelussa kuitupuolissa ei pysynyt yksikään tärppi, kun monokelassa tartutusprosentti oli tasan sata. Huikea kahden kalanotanta tosin, mutta hitto vie kuitenkin  Näyttää kieltä
Sohjokauha
Vieras
« Vastaus #280 : 16.04.12 - klo:20:53 »

Käytän pääasiassa sufixin kuituja, hauki/normi setissä sufix 832 0,26 ja jerkkisetissä on Sufix tru-braid 0,36.
lahna95
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #281 : 16.04.12 - klo:21:04 »

Tällä hetkellä lähinnä Power Prota mitoissa 0.15/9kg. Sitten Big Game aina uistelussa ja varasiimana Abulonia.
Ja Taapon kanssa olen samaa mieltä monofiileistä! Kalastaminen on paljon miellyttävämpää nylonsiimoilla, joskin viehetappiot ovat liian suuria. Siimaa on väkisinkin paksunnettava, joten tuntuma häviää täysin. Kalat eivät pelkää läpinäkyviä monoja, eikä niiden leuat repeä liiassa riuhtomisessa. Kalakin pysyy tyynenpänä, joka tietenkin voi olla hyvä tai huono asia. Iskee silmää

Braven
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #282 : 16.04.12 - klo:23:11 »

Tälle kaudelle tuli hommattua uutta Power Pro Slick8:a sinisenä. On ainakin huomattavasti liukkaamman oloista, kuin tavallinen PP.
Vaparengas
Vieras
« Vastaus #283 : 29.04.12 - klo:09:22 »

Mun pitäis ostaa kuitusiimaa avokelaan.Pääasiasssa kalastelen ahventa ja haukea heittelemällä.Joessa ja järvissä ja joskus merissäkin käyn. Pitäis siis lipankin lentää,mutta kuitenkin pitäis kestää isompaa haukea ja pohjatärppejäkin.
Hyvää ja kestävää kuitusiimaa mielelläni ostaisin.
Eli mitä suosittelette?
kalastajaeemeli1
**

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #284 : 29.04.12 - klo:09:41 »


Suosittelen oranssia sufix performance fusea paksuutena vaikka 0,16. Itsellä ollut käytössä pari kesää ja hyvin on toiminut hauen ja ahvenen kanssa eikä ongelmia joellakaan ja hintakaan ei ole päätä huimaava.  Hymyilee

Se oli ainakin näääääin iso.
Tagit: Siima Siimat 
Sivuja: 1 ... 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 ... 27   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines