ETUSIVU
VIDEOT
KUVAT
KALAT
KALAPAIKAT
MÖKIT
UISTIMET
KESKUSTELU
KALASTAJAT
HAKU
Keskustelu
Ohjeet
Kalenteri
Kalastus keskustelu
Kalastusvälineet ja kalastustarvikkeet
Kelat, vavat ja siimat
Siimat
Siimat - Mitä siimaa käytät?
Äänestys
Kysymys:
Mitä siimaa käytät eniten?
Monofiilia
92 (30.8%)
Punottua
86 (28.8%)
Kuitua
121 (40.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 263
Sivuja:
1
...
14
15
16
17
[
18
]
19
20
21
22
...
27
Siirry alas
Tulostusversio
Siimat - Mitä siimaa käytät?
(Luettu 228303 kertaa)
Christian
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #255 :
17.04.11 - klo:18:41 »
Lainaus käyttäjältä: Joolle - 10.04.11 - klo:20:48
Kannattaa hankkia kaksi puolaa kelaan ja laittaa toiselle puolalle kuitua ja toiselle monoa.
Itsellä on sama käytäntö.
1000 - sarjan kelassa on: 0.12 fireline ja 0.20 monoa (gamma)
2500 - sarjan kelassa on: 0.25 fireline ja 0.35 monoa (suffix)
4000 - sarjan kelassa on: 0.30 (tai 0.35) fireline ja 0.45 monoa (suffix)
"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle" (Babylonialainen kirjoitus v. 2000ekr)
fisustaja92
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #256 :
17.04.11 - klo:18:57 »
Lainaus käyttäjältä: 00Edward00 - 17.04.11 - klo:17:54
FireLine 0.12(6.8kg) riittää vetolujuudeltaan ihan köykäsesti sille omalle ennätyshauelle, jos rauhallisesti ottaa. Turha tollasia +0.25 vaijereita käyttää, niillä kun ei tule muuta, kuin pahaa mieltä.
Ite käytän sinun +0,25mm vaijereita kun noilla sinun 0,12mm ompelulangoilla saan vaan viehetappioita. Jonnekin UL-mestaan hyvää tommonen hämiksenseitti, mutta hauenkalastukseen paikkaan jossa on pohjassa kaikkea traktorin renkaista puunrunkoihin ei hyvää.
Normi (alle 80g) jerkeille varattuna 0,30mm Spiderwire Stealth Camo Braid.
Isoille (tuleva, 100-150g) jerkeille todennäköisesti 0,40mm Spiderwire Stealth Camo Braid.
Pitkässä haspelisetissä (yleiskäyttöön) 0,25mm Spiderwire Stealth Camo Braid.
Normi haspelisetissä (tuleva, yleiskäyttöön) tulee 0,30mm Spiderwire Stealth Camo Braid.
Ja noilla laivaköysillä ei kuitenkaan vältytä viehetappioilta...
Laitoksesta karannut rantahörhö.
Barra
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #257 :
18.04.11 - klo:07:15 »
Lainaus käyttäjältä: fisustaja92 - 17.04.11 - klo:18:57
Ite käytän sinun +0,25mm vaijereita kun noilla sinun 0,12mm ompelulangoilla saan vaan viehetappioita. Jonnekin UL-mestaan hyvää tommonen hämiksenseitti, mutta hauenkalastukseen paikkaan jossa on pohjassa kaikkea traktorin renkaista puunrunkoihin ei hyvää.
Vaikkei mulla olekkaan traktorin renkaita, (ainakaan tiettävästi) niin käytän kuitenkin mieluummin noita vähän vahvempia. Ei sitä tiedä onko siellä se traktorin rengas vedessä vai ei. Ja meikäläisellä ainakin toimineet ne mitä tarvitsee noilla 0.25-0.30 siimoillakin. Noilla ohkasilla tulee vaan tuulisotkuja joka heitolla. Nykyisin se ohuin mitä mulla on ollut toimii onkisettien siimana, saa sillä 0.16 ompelulangalla onkia joskus sormen mittasia särkiä. Sopii siihen.
Dafag did I just said...
Maekine
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #258 :
19.04.11 - klo:07:33 »
Joo, mutta sellasella 0.17 siimalla(FireLinellä) ei kyllä tarvii miettiä viehetappiota, kun on hyvä vetolujuus, nii saa koukut pohjasta. Ohuemman siiman etu on, että pienemmät uistimet uivat paremmi.Voitte koittaa 0.30 siimalla uiko pienemmät salmot tai Seniori-vaaput. Perus heittelyyn sopii tuo 0.12 ihan hyvin (1-20g uistimet) varsinkin koskilla tai kevyessä järvikalastuksessa. Merelle tietenkin paksumpaa siimaa.
-,,-
Maekine
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #259 :
19.04.11 - klo:07:42 »
Sitten uistimien kiinnjäämiset. Jos kalastat VENEELLÄ, niin joka kerta(ainakin itellä) kun on uistin jäänyt pohjaan on se sieltä ylöskin tullut. Koskikalastuksesta sen verran, että silloin, kun uistin jää pohjaan, niin kävelet rantaa pitkin vieheen yläpuolelle ja 9 kertaa kymmenestä irti lähtee, jos ei lähde, niin voit koittaa vetää koukkua suoraks, ja monesti tuo 0.12 fireline on oikaissut koukun tai tavarat lähteny pohjasta mukaan, eli aika hyvä kestävyys.
Sotkuista sen verran, että ohut siima EI mene sotkuun, jos sitä osaa käyttää OIKEIN. Lötköt ja korkeat heitot pois, tilalle napakoita ja matalia heittoja, ja sotkuja ei tule. Ohuet siimat lentävät myös paremmin.
Barra
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #260 :
19.04.11 - klo:10:43 »
Lainaus käyttäjältä: 00Edward00 - 19.04.11 - klo:07:33
Joo, mutta sellasella 0.17 siimalla(FireLinellä) ei kyllä tarvii miettiä viehetappiota, kun on hyvä vetolujuus, nii saa koukut pohjasta. Ohuemman siiman etu on, että pienemmät uistimet uivat paremmi.Voitte koittaa 0.30 siimalla uiko pienemmät salmot tai Seniori-vaaput. Perus heittelyyn sopii tuo 0.12 ihan hyvin (1-20g uistimet) varsinkin koskilla tai kevyessä järvikalastuksessa. Merelle tietenkin paksumpaa siimaa.
Seniorista ei ole kokemusta, mutta Salmo hornetit ui nätisti perukkeen kanssakin vielä.
Lainaus käyttäjältä: 00Edward00 - 19.04.11 - klo:07:42
Sitten uistimien kiinnjäämiset. Jos kalastat VENEELLÄ, niin joka kerta(ainakin itellä) kun on uistin jäänyt pohjaan on se sieltä ylöskin tullut. Koskikalastuksesta sen verran, että silloin, kun uistin jää pohjaan, niin kävelet rantaa pitkin vieheen yläpuolelle ja 9 kertaa kymmenestä irti lähtee, jos ei lähde, niin voit koittaa vetää koukkua suoraks, ja monesti tuo 0.12 fireline on oikaissut koukun tai tavarat lähteny pohjasta mukaan, eli aika hyvä kestävyys.
Sotkuista sen verran, että ohut siima EI mene sotkuun, jos sitä osaa käyttää OIKEIN. Lötköt ja korkeat heitot pois, tilalle napakoita ja matalia heittoja, ja sotkuja ei tule. Ohuet siimat lentävät myös paremmin.
Kyllä noilla paksuillakin lentää, kun ei tarvitse niitä 9g pikku vieheitä heitellä. Mulla kuitenkin alle 20g vieheet selkeänä vähemmistönä heitto arsenaalissa. Ja pysyn siinä kannassa että ohuella tulee vain sotkuja, jos tuulee niin mieluummin matalia, mutta mitä painavampaa kamaa on päässä sitä paremmin voi korkeitakin heittää. Pieniä vieheitä harvemmin tuulella tulee edes ajateltua.
Mäski
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #261 :
01.05.11 - klo:15:10 »
Eli tarkennuksena vain noihin minun vanhoihin viesteihin...
Nyt tällä hetkellä heittely vavassa on Fireline Smoke. Vetolujuudeltaan 10.2kg. Vetovapaan en ole kerennyt vielä laitella siimoja, mutta luultavasti samaa laitan siihenkin. Sitten on varalta vielä täysi rulla keltaista Firelineä, 7,9kg. Näin tällä hetkellä. Eli Firelineä suosin itse !
Team Tunturi
Fisk
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #262 :
15.05.11 - klo:18:26 »
Sufix Matrix Pro 0,27 mm ostin tuossa pari päivää sitten, ja nyt on ensimmäinen reissu takana. Toistaiseksi ei löydy kyllä mitään negatiivista sanottavaa, vieheet aina 10 grammasta 70 g jerkkeihin lensivät kaikki täydellisesti ja helposti pitkälle. Lisäksi haspelissakin siima pysyi täysin suorana ilman pienintäkään kierrettä tai solmun tynkää. Noh, saapa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta alkutuntuma oli kyllä täydellinen.
max-rap
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #263 :
15.05.11 - klo:19:22 »
Stren microfuse kuitua käytän ja on parasta kuitua mitä olen käyttänyt.
Braven
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #264 :
18.05.11 - klo:08:42 »
Sufix 832. Aivan saakelin hyvää siimaa. Laitoin haspeleihin ja hyrriin saman siiman ekaa kertaa.
Nuori -kalamies
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #265 :
18.07.11 - klo:13:21 »
voisko tämän äänestyksen aloittaja nollata annetut äänimäärät niin saisi uudempaa tietoa?
Olisi mukava saada vastuksia tähän.
cokekola
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #266 :
19.07.11 - klo:12:51 »
Lainaus käyttäjältä: Nuori -kalamies - 18.07.11 - klo:13:21
voisko tämän äänestyksen aloittaja nollata annetut äänimäärät niin saisi uudempaa tietoa?
Musta olisi parempi tehdä uusi äänestys ja panna tämä lukkoon. Sitten uusi äänestys vaikka joka vuosi: "Mitä siimaa käytät 2011", "Mitä siimaa käytät 2012" jne. Silloin näkisi, miten tilanne muuttuu/kehittyy eri siimojen välillä vuodesta toiseen. Musta sama menettely olisi aina äänestysten yhteydessä hyvä, ettei vanha tieto katoaisi mihinkään, sekin voi nimittäin olla jollekulle mielenkiintoista.
Barra
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #267 :
19.07.11 - klo:15:27 »
Lainaus käyttäjältä: cokekola - 19.07.11 - klo:12:51
Musta olisi parempi tehdä uusi äänestys ja panna tämä lukkoon. Sitten uusi äänestys vaikka joka vuosi: "Mitä siimaa käytät 2011", "Mitä siimaa käytät 2012" jne. Silloin näkisi, miten tilanne muuttuu/kehittyy eri siimojen välillä vuodesta toiseen. Musta sama menettely olisi aina äänestysten yhteydessä hyvä, ettei vanha tieto katoaisi mihinkään, sekin voi nimittäin olla jollekulle mielenkiintoista.
Ei näitä äänestyksiä jaksa koko ajan uudistella. Jos joku nyt välttämättä haluaa että tieto välillä päivittyy niin joku kiltti mode voi pyynnöstä pistää tuohon sen vaihtoehdon että ääntään voi muuttaa.
sako
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #268 :
22.07.11 - klo:23:07 »
Itse käytän kuitua, koska se on kaikin puolin parempaa kuin monofiili. Alussa monofiili purkautui pois melkein joka heitolla ja oli niin sotkussa ettei ollut enää muuta tehtävissä ku pistää poikki ja lopulta sitä oli niin vähän että loppui kesken heiton. vaihoin kuitusiimaan ja ei ole ollut mitään ongelmia sen kanssa
Mikä on kalamiehien kansalliseepos? -Kalavale
thewade
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #269 :
01.08.11 - klo:16:08 »
ehdottomasti kuitua !
nyt tuli hommattua uutuus sufix 832. 17,7kg,0,24 ja 120m.
ihmisten kalastaja
Tagit:
Siima
Siimat
Sivuja:
1
...
14
15
16
17
[
18
]
19
20
21
22
...
27
Siirry ylös
Tulostusversio
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Yleinen keskustelu
-----------------------------
=> Yleistä keskustelua kalastuksesta
=> Vapaamuotoinen keskustelu
=> Kalastusaiheiset kilpailut
=> Ylläpito
-----------------------------
Kalastusmuodot
-----------------------------
=> Heittokalastus
=> Vetouistelu
=> Perhokalastus
=> Pilkintä
=> Pyydyskalastus
=> Onginta
=> Muut kalastusmuodot
-----------------------------
Kalastusvälineet ja kalastustarvikkeet
-----------------------------
=> Kelat, vavat ja siimat
===> Haspelit eli avokelat
===> Hyrräkelat ja umpikelat
===> Perhokelat
===> Haspelivavat
===> Hyrrävavat
===> Perhovavat ja perhosetit
===> Siimat
=> Uistimet, perhot ja pilkit
===> Vaaput
===> Lusikat
===> Lipat
===> Jerkit
===> Jigit
===> Perhot
===> Pilkit
=> Veneet, moottorit ja veneilytarvikkeet
=> Muut kalastustarvikkeet
-----------------------------
Kalastus alueet, kalapaikat ja vesistöt
-----------------------------
=> Lappi
=> Oulun lääni
=> Länsi-Suomi
=> Keski-Suomi
=> Itä-Suomi
=> Etelä-Suomi
=> Ulkomaat
-----------------------------
Kalastustiimit
-----------------------------
=> Tiimien keskustelualueet
===> Pohjolan-perhokalastajat
===> Team FisKarNa
===> Kuusamo Pro-Sport Fishing Team
===> Team JyPy-[FIN]
===> Hullut
===> Kivijärven Kalastajat
===> Serkkupoika kalastus
===> MKK
===> Jänkhäkoirat
===> Tormentor
===> Team Odin
===> Juha
===> Kalastuskolmio
===> Korpi
===> Etelä-karjalan kalatusteam
===> Team-> kainuun eräjormat HH
===> Team Äänekoski
===> Team Länä
===> Iikluuvin IFK
===> Huru-Ukot
===> Särkilahden Lahnat
===> Team Siimasotku
===> Team JVC
===> Erä Jorma Puukot
===> Puukko joket
===> Pullukat kalastajat
===> Kalajätkät
===> Fishing team
===> Fishing Team Luumäki
===> AJ Vetomiehet
===> Satakunnan kalaveikot
===> Team Finland
===> Countryfishers
===> Team RäiVapa
===> Team pöljäilijä kalastajat
===> Suomen perhokalastajat
===> Tampereen saalistajat
===> -LappijaWaappu-
===> Team Räpellys
===> Lakakelaajat
===> Löysiä siimoja
===> Salmon Finland
===> Loimijoki fishing club
===> Litsa Fishing
===> Jyväskylän Kalastus
===> Laju
===> Pro Hauki 99
===> Kristiinan kalamiehet
===> Vapaveikot
===> TePe
===> Taimen Super 99
===> Keski-Suomen Kalastajat
===> Heinola Fishing Team
===> Team UrbanFishing
===> Hollolan and lahden kalastajat
===> Hollola,s and lahti,s fishers team
===> Heinolan Luupäät
===> Hauki-miehet
===> Hauki-miehet69
===> Ahven-hauki
===> Predator
===> Niinisalo Pro Fishing NPF
===> Nyt Nappaa Piste Com
===> Rapula
===> Kalakamut
===> Toinen Halpa
===> Uudenkaupungin harppuunakalastajat
===> Pietarsaaren kalastajat
===> Alavus fishing team
===> Team Silakka
===> Team Hazardi
===> Vieheiden tekijät
===> Juku-vieheet
===> Suomalaiset Eränkäviät
===> Team-PadonKeisarit
===> Finland Fishers
===> Kotasen koskikalastajat
===> Palokan Isot Kalat Oy
===> Team Haukimiehet
===> Mursu Kalastajat
===> UrpoErämies Productions
===> Blue_Tm_fishers
===> AntiBite
===> Savon Saalistajat
===> Monitoimi kalastajat
===> Team Radansuu
===> Ramopunks
===> :KH-Tiimi:
===> Puolenhehtaarin metsä
===> KalaKopla
===> FC Hauki
===> Seinäjoen kalastajat
===> Muhoksen kalastajat
===> Youngmanfisherman
===> Luoto fishing croup
===> PRO GEAR
===> Tampereen kalastajat
===> Hämeenlinnan kala miehet
===> Kalamiehet 1000
===> team jiggarit
===> TeamLottaBete (TLB)
===> Pari kalastajaa
===> Suurkalastajat
===> Huom häkä
===> Jutin Jerzkan fisuretket
-----------------------------
Muut
-----------------------------
=> Kalastusartikkelit
=> Myydään
=> Ostetaan
=> Mainosilmoitukset
=> Tee-Se-Itse
=> Kalenteri
=> Testiosio
Ladataan...