Äänestys
Kysymys: Mitä siimaa käytät eniten?
Monofiilia - 92 (30.8%)
Punottua - 86 (28.8%)
Kuitua - 121 (40.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 263

Sivuja: 1 ... 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 ... 27   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Siimat - Mitä siimaa käytät?

(Luettu 228303 kertaa)
Christian
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #255 : 17.04.11 - klo:18:41 »

Kannattaa hankkia kaksi puolaa kelaan ja laittaa toiselle puolalle kuitua ja toiselle monoa.

Itsellä on sama käytäntö.

1000 - sarjan kelassa on: 0.12 fireline ja 0.20 monoa (gamma)
2500 - sarjan kelassa on: 0.25 fireline ja 0.35 monoa (suffix)
4000 - sarjan kelassa on: 0.30 (tai 0.35) fireline ja 0.45 monoa (suffix)

"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle" (Babylonialainen kirjoitus v. 2000ekr)
fisustaja92
*****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #256 : 17.04.11 - klo:18:57 »

FireLine 0.12(6.8kg) riittää vetolujuudeltaan ihan köykäsesti sille omalle ennätyshauelle, jos rauhallisesti ottaa. Turha tollasia +0.25 vaijereita käyttää, niillä kun ei tule muuta, kuin pahaa mieltä.

Ite käytän sinun +0,25mm vaijereita kun noilla sinun 0,12mm ompelulangoilla saan vaan viehetappioita. Jonnekin UL-mestaan hyvää tommonen hämiksenseitti, mutta hauenkalastukseen paikkaan jossa on pohjassa kaikkea traktorin renkaista puunrunkoihin ei hyvää.

Normi (alle 80g) jerkeille varattuna 0,30mm Spiderwire Stealth Camo Braid.
Isoille (tuleva, 100-150g) jerkeille todennäköisesti 0,40mm Spiderwire Stealth Camo Braid.
Pitkässä haspelisetissä (yleiskäyttöön) 0,25mm Spiderwire Stealth Camo Braid.
Normi haspelisetissä (tuleva, yleiskäyttöön) tulee 0,30mm Spiderwire Stealth Camo Braid.

Ja noilla laivaköysillä ei kuitenkaan vältytä viehetappioilta...

Laitoksesta karannut rantahörhö.
Barra
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #257 : 18.04.11 - klo:07:15 »

Ite käytän sinun +0,25mm vaijereita kun noilla sinun 0,12mm ompelulangoilla saan vaan viehetappioita. Jonnekin UL-mestaan hyvää tommonen hämiksenseitti, mutta hauenkalastukseen paikkaan jossa on pohjassa kaikkea traktorin renkaista puunrunkoihin ei hyvää.

Vaikkei mulla olekkaan traktorin renkaita, (ainakaan tiettävästi) niin käytän kuitenkin mieluummin noita vähän vahvempia. Ei sitä tiedä onko siellä se traktorin rengas vedessä vai ei. Ja meikäläisellä ainakin toimineet ne mitä tarvitsee noilla 0.25-0.30 siimoillakin. Noilla ohkasilla tulee vaan tuulisotkuja joka heitolla. Nykyisin se ohuin mitä mulla on ollut toimii onkisettien siimana, saa sillä 0.16 ompelulangalla onkia joskus sormen mittasia särkiä. Sopii siihen.

Dafag did I just said...
Maekine
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #258 : 19.04.11 - klo:07:33 »

Joo, mutta sellasella 0.17 siimalla(FireLinellä) ei kyllä tarvii miettiä viehetappiota, kun on hyvä vetolujuus, nii saa koukut pohjasta. Ohuemman siiman etu on, että pienemmät uistimet uivat paremmi.Voitte koittaa 0.30 siimalla uiko pienemmät salmot tai Seniori-vaaput. Perus heittelyyn sopii tuo 0.12 ihan hyvin (1-20g uistimet) varsinkin koskilla tai kevyessä järvikalastuksessa. Merelle tietenkin paksumpaa siimaa.

-,,-
Maekine
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #259 : 19.04.11 - klo:07:42 »

Sitten uistimien kiinnjäämiset. Jos kalastat VENEELLÄ, niin joka kerta(ainakin itellä) kun on uistin jäänyt pohjaan on se sieltä ylöskin tullut. Koskikalastuksesta sen verran, että silloin, kun uistin jää pohjaan, niin kävelet rantaa pitkin vieheen yläpuolelle ja 9 kertaa kymmenestä irti lähtee, jos ei lähde, niin voit koittaa vetää koukkua suoraks, ja monesti tuo 0.12 fireline on oikaissut koukun tai tavarat lähteny pohjasta mukaan, eli aika hyvä kestävyys.

Sotkuista sen verran, että ohut siima EI mene sotkuun, jos sitä osaa käyttää OIKEIN. Lötköt ja korkeat heitot pois, tilalle napakoita ja matalia heittoja, ja sotkuja ei tule. Ohuet siimat lentävät myös paremmin.
Barra
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #260 : 19.04.11 - klo:10:43 »

Joo, mutta sellasella 0.17 siimalla(FireLinellä) ei kyllä tarvii miettiä viehetappiota, kun on hyvä vetolujuus, nii saa koukut pohjasta. Ohuemman siiman etu on, että pienemmät uistimet uivat paremmi.Voitte koittaa 0.30 siimalla uiko pienemmät salmot tai Seniori-vaaput. Perus heittelyyn sopii tuo 0.12 ihan hyvin (1-20g uistimet) varsinkin koskilla tai kevyessä järvikalastuksessa. Merelle tietenkin paksumpaa siimaa.

Seniorista ei ole kokemusta, mutta Salmo hornetit ui nätisti perukkeen kanssakin vielä.

Sitten uistimien kiinnjäämiset. Jos kalastat VENEELLÄ, niin joka kerta(ainakin itellä) kun on uistin jäänyt pohjaan on se sieltä ylöskin tullut. Koskikalastuksesta sen verran, että silloin, kun uistin jää pohjaan, niin kävelet rantaa pitkin vieheen yläpuolelle ja 9 kertaa kymmenestä irti lähtee, jos ei lähde, niin voit koittaa vetää koukkua suoraks, ja monesti tuo 0.12 fireline on oikaissut koukun tai tavarat lähteny pohjasta mukaan, eli aika hyvä kestävyys.

Sotkuista sen verran, että ohut siima EI mene sotkuun, jos sitä osaa käyttää OIKEIN. Lötköt ja korkeat heitot pois, tilalle napakoita ja matalia heittoja, ja sotkuja ei tule. Ohuet siimat lentävät myös paremmin.

Kyllä noilla paksuillakin lentää, kun ei tarvitse niitä 9g pikku vieheitä heitellä. Mulla kuitenkin alle 20g vieheet selkeänä vähemmistönä heitto arsenaalissa. Ja pysyn siinä kannassa että ohuella tulee vain sotkuja, jos tuulee niin mieluummin matalia, mutta mitä painavampaa kamaa on päässä sitä paremmin voi korkeitakin heittää. Pieniä vieheitä harvemmin tuulella tulee edes ajateltua. 
Mäski
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #261 : 01.05.11 - klo:15:10 »

Eli tarkennuksena vain noihin minun vanhoihin viesteihin...

Nyt tällä hetkellä heittely vavassa on Fireline Smoke. Vetolujuudeltaan 10.2kg. Vetovapaan en ole kerennyt vielä laitella siimoja, mutta luultavasti samaa laitan siihenkin. Sitten on varalta vielä täysi rulla keltaista Firelineä, 7,9kg. Näin tällä hetkellä. Eli Firelineä suosin itse !

Team Tunturi
Fisk
**

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #262 : 15.05.11 - klo:18:26 »

Sufix Matrix Pro 0,27 mm ostin tuossa pari päivää sitten, ja nyt on ensimmäinen reissu takana. Toistaiseksi ei löydy kyllä mitään negatiivista sanottavaa, vieheet aina 10 grammasta 70 g jerkkeihin lensivät kaikki täydellisesti ja helposti pitkälle. Lisäksi haspelissakin siima pysyi täysin suorana ilman pienintäkään kierrettä tai solmun tynkää. Noh, saapa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta alkutuntuma oli kyllä täydellinen.
 
max-rap
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #263 : 15.05.11 - klo:19:22 »

Stren microfuse kuitua käytän ja on parasta kuitua mitä olen käyttänyt.
Braven
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #264 : 18.05.11 - klo:08:42 »

Sufix 832. Aivan saakelin hyvää siimaa. Laitoin haspeleihin ja hyrriin saman siiman ekaa kertaa.
Nuori -kalamies
**

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #265 : 18.07.11 - klo:13:21 »

voisko tämän äänestyksen aloittaja nollata annetut äänimäärät niin saisi uudempaa tietoa? Hymyilee

Olisi mukava saada vastuksia tähän.
cokekola
**

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #266 : 19.07.11 - klo:12:51 »

voisko tämän äänestyksen aloittaja nollata annetut äänimäärät niin saisi uudempaa tietoa? Hymyilee

Musta olisi parempi tehdä uusi äänestys ja panna tämä lukkoon. Sitten uusi äänestys vaikka joka vuosi: "Mitä siimaa käytät 2011", "Mitä siimaa käytät 2012" jne. Silloin näkisi, miten tilanne muuttuu/kehittyy eri siimojen välillä vuodesta toiseen. Musta sama menettely olisi aina äänestysten yhteydessä hyvä, ettei vanha tieto katoaisi mihinkään, sekin voi nimittäin olla jollekulle mielenkiintoista.
Barra
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #267 : 19.07.11 - klo:15:27 »

Musta olisi parempi tehdä uusi äänestys ja panna tämä lukkoon. Sitten uusi äänestys vaikka joka vuosi: "Mitä siimaa käytät 2011", "Mitä siimaa käytät 2012" jne. Silloin näkisi, miten tilanne muuttuu/kehittyy eri siimojen välillä vuodesta toiseen. Musta sama menettely olisi aina äänestysten yhteydessä hyvä, ettei vanha tieto katoaisi mihinkään, sekin voi nimittäin olla jollekulle mielenkiintoista.

Ei näitä äänestyksiä jaksa koko ajan uudistella. Jos joku nyt välttämättä haluaa että tieto välillä päivittyy niin joku kiltti mode voi pyynnöstä pistää tuohon sen vaihtoehdon että ääntään voi muuttaa.
sako
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #268 : 22.07.11 - klo:23:07 »

Itse käytän kuitua, koska se on kaikin puolin parempaa kuin monofiili. Alussa monofiili purkautui pois melkein joka heitolla ja oli niin sotkussa ettei ollut enää muuta tehtävissä ku pistää poikki  ja lopulta sitä oli niin vähän että loppui kesken heiton. vaihoin kuitusiimaan ja ei ole ollut mitään ongelmia sen kanssa   Hymyilee

Mikä on kalamiehien kansalliseepos? -Kalavale
thewade
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #269 : 01.08.11 - klo:16:08 »

ehdottomasti kuitua !
nyt tuli hommattua uutuus sufix 832. 17,7kg,0,24 ja 120m.

ihmisten kalastaja
Tagit: Siima Siimat 
Sivuja: 1 ... 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 ... 27   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines