Äänestys
Kysymys: Mitä siimaa käytät eniten?
Monofiilia - 92 (30.8%)
Punottua - 86 (28.8%)
Kuitua - 121 (40.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 263

Sivuja: 1 ... 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 ... 27   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Siimat - Mitä siimaa käytät?

(Luettu 228308 kertaa)
Barra
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #195 : 18.06.10 - klo:13:29 »

Tuo on heittokalastus siimoihin. Ne on asia erikseen.

Dafag did I just said...
fisherman97
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #196 : 24.06.10 - klo:13:57 »

Tuli tossa ostettua Sufixin performance fusea, ja eipä ole paljon hyvää sanottavaa.
Kovasti sitä on hehkutettu kalastuslehdissä, nii päätin sitä sitten kokeilla. 135m makso kaikilla vetolujuuksilla 25e, siima ei kestä hankausta ja siitä on miltein mahdoton katkaista pätkää pois(ilman että alkaa purkaantua). Onkos muilla kokemusta tästä "Uuden sukupolven fuusio siimasta".  http://www.normark.fi/index.php?page=12&cid=375&pid=1184 

Elämä opettaa, kuolema lopettaa.
p3tunia
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #197 : 24.06.10 - klo:14:13 »

Onhan mulla tuota fluorioranssina, tuota fusea. Eikä ole paljon pahaa sanottavaa, kun vertaa samanpaksuiseen fireen(0,12), ei rispaannu läheskään yhtä helposti koskilla, vaikka rispaantuuhan se toki enemmän kuin punotut ja aina reissun jälkeen pikkupätkä pois. Miksi on vaikea katkaista? Puukolla poikki, naps vaan. Vai hampainko yritit? Virnistää Pidän tuosta, koska on helpompaa käyttää haspelilla, kuin noita braideja, sillä lippaa tulee heiteltyä melko paljon. Ei sellaista kuitua tai punottua ole vastaan tullut, joka ei temppuilisi kiertyessään, mutta tämä testaamistani vähiten(Kokeiltu: Spiderwireä pariakin erilaista, TUFfia, Firelineä ja Rapalan Titaniumbraidia). Hymyilee leveästi
Hintaahan tällä oli alta kahdenkympin, kun toukokuussa ostin... eli halvempaa kuin fire.
fisherman97
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #198 : 24.06.10 - klo:18:25 »

Lainaus
Miksi on vaikea katkaista? Puukolla poikki, naps vaan. Vai hampainko yritit?
´
Niilläkin Pyörittää silmiään, mutta kun katkaisee puukolla siitä pätkän, se alkaa purkaantua samaten kuljetuksen yhteydessä tämä hermostuttaa. Vihainen.
aspiriini
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #199 : 30.06.10 - klo:23:37 »

Käytän firelinen kuitusiimaa... Sellainen kysymys vain että laitoin siiman viime kesänä ja se on jo haalistunut jonkin verran (vihreästä vaaleanvihreään) mutta mahtaako se vielä kestää? Sain varmaankin parin-kolmen kiloisen hauen joka sai vedettyä siiman poikki kun pääsi hyppäämään vedestä, niin voisiko tuo olla merkki ettei siima ole enää ihan parhaassa kunnossa? Kilon säyne ja 250 gramman ahven tulivat kuitenkin hyvin ylös...

Sen verran kuitenkin kallista siimaa ettei raaskisi kovin usein sitä ruveta vaihtamaan..

aspiriini päivässä
Eris
Vieras
« Vastaus #200 : 01.07.10 - klo:00:07 »

Käytän firelinen kuitusiimaa... Sellainen kysymys vain että laitoin siiman viime kesänä ja se on jo haalistunut jonkin verran (vihreästä vaaleanvihreään) mutta mahtaako se vielä kestää? Sain varmaankin parin-kolmen kiloisen hauen joka sai vedettyä siiman poikki kun pääsi hyppäämään vedestä, niin voisiko tuo olla merkki ettei siima ole enää ihan parhaassa kunnossa? Kilon säyne ja 250 gramman ahven tulivat kuitenkin hyvin ylös...

Sen verran kuitenkin kallista siimaa ettei raaskisi kovin usein sitä ruveta vaihtamaan..

Itselläni viime kaudella ostettua keltaista Firelineä, joka nyt on jo muuttunut valkoiseksi. Kestää vielä aivan loistavasti! Sitten kun alkaa siimaa katkeilemaan aivan pienistäkin tärpeistä niin on aika vaihtaa.
fisustaja92
*****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #201 : 01.07.10 - klo:12:51 »

Käytän firelinen kuitusiimaa... Sellainen kysymys vain että laitoin siiman viime kesänä ja se on jo haalistunut jonkin verran (vihreästä vaaleanvihreään) mutta mahtaako se vielä kestää? Sain varmaankin parin-kolmen kiloisen hauen joka sai vedettyä siiman poikki kun pääsi hyppäämään vedestä, niin voisiko tuo olla merkki ettei siima ole enää ihan parhaassa kunnossa? Kilon säyne ja 250 gramman ahven tulivat kuitenkin hyvin ylös...

Sen verran kuitenkin kallista siimaa ettei raaskisi kovin usein sitä ruveta vaihtamaan..

Eihän se varmaan mitään vihjaa kun hauki oikeen hyppäsi, ja oliko sulla kenties jarru tiukalla?? Silloinhan se pettää heleposti... Itsellä 0,32mm Fireline Smoke, pari kuukautta eli noin 50 reissua pelittänyt ihan ok, tossa toissa päivänä kun ~3,5kg hauen sai niin se pomppi kun apina, muttei siima pettänyt. Jarru oli sen verta tiukalla ettei se saanu siima oman maun mukaan  Virnistää

Laitoksesta karannut rantahörhö.
aspiriini
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #202 : 01.07.10 - klo:15:11 »

Ei ollut jarru erityisen tiukalla. No mutta hyvä jos ei tarvitse siimaa vaihtaa  Hymyilee
Tupa
****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #203 : 02.07.10 - klo:12:48 »

Nykyisin Rapala Titaniumia.  Hymyilee

Eris
Vieras
« Vastaus #204 : 23.07.10 - klo:15:18 »

Tuli vaihdettua haukisettiin uudet siimat. Sufix Matrix Pro 0,30mm vetolujuudella 18,2kg. Tuntui aivan loistavalta käytössä! Oikeastaan hieman yllätyin sillä samaa siimaa 0,10mm paksuudella löytyy UL-setistä ja siihen taas en ole tyytyväinen, tosin siinä setissä on käytössä huonompi ja vanhempi kela.
fisustaja92
*****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #205 : 23.07.10 - klo:16:01 »

Tänään tuli postissa kun huuto.netistä ostin 14€:lla Berkley Fireline Traced Braid 0,20mm, jos nyt oikein kirjoitin. Vähän pelottavan ohutta kun täällä päin eletään matalan veden  aikaa, välillä vesi ~3 metriä normaalia matalempaa  Järkyttynyt 0,32mm Fireline petti välillä, 0,44 japsikuitu eilen, täyty vaan väkisin vetää se, ois riuhtomista kestäny vaikka kuinka muttei luotto Magnumin koukut antaneet tietenkään periksi prkl... No tunnin päästä kalaan niin pääsee kahtomaan...
Paxton-
**

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #206 : 23.07.10 - klo:23:14 »

Itellä on ul-setissä ja normisetissä fireline fused original 0.12mm siimaa ja hyvin toimii.

Minähän en luovuta!
fisustaja92
*****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #207 : 24.07.10 - klo:00:04 »

Että tuo mainitsemani siima on ohutta, rattlin´Rap ja Suspi jäi  Nolostunut Suspi oli todella huono, ei harmittanut yhtään sen menetys mutta Rapala oli edesmenneen Vaarini vanha niin jäi mieltä kavaltaa  Itkee Siihen jäi ~20m siimaa, vavan puolesta välin räsähti. Sitten ekalla heitolla sotku josta ~10 metriä poies... Pelekkää hyvää kuullut tosta siimasta mutta ensi vaikutelma itsellä kaukana hyvästä  Vihainen Ens reissu on kuiteski päivä uus niin kattoo sitten. Vaikuttaa ohuemmaltakin kun 0,20mm jota paketissa lukee...
Barra
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #208 : 24.07.10 - klo:08:51 »

Että tuo mainitsemani siima on ohutta, rattlin´Rap ja Suspi jäi  Nolostunut Suspi oli todella huono, ei harmittanut yhtään sen menetys mutta Rapala oli edesmenneen Vaarini vanha niin jäi mieltä kavaltaa  Itkee Siihen jäi ~20m siimaa, vavan puolesta välin räsähti. Sitten ekalla heitolla sotku josta ~10 metriä poies... Pelekkää hyvää kuullut tosta siimasta mutta ensi vaikutelma itsellä kaukana hyvästä  Vihainen Ens reissu on kuiteski päivä uus niin kattoo sitten. Vaikuttaa ohuemmaltakin kun 0,20mm jota paketissa lukee...

Tainnu sulla olla vähän kökkö mäihä noitten siimojen kanssa. Mutta jos ei pelitä ensi reissulla niin kannattaa varmaan kokeilla jotain muuta kuin firelineä. Vaika PowerPro, itellä ekaa kertaa käytössä ja hyvin tuntuu pelittävän. Enkä ole tuosta huonoja puolia kuullut.
elq
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #209 : 03.08.10 - klo:20:09 »

Itse pääasiassa näitä 5kiloa kestäviä siimoja käytän. Noi FireLinen 20kg kestävät on aika turhia koska harvat saa semmosia fisuja Hymyilee
Tagit: Siima Siimat 
Sivuja: 1 ... 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 ... 27   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines