ETUSIVU
VIDEOT
KUVAT
KALAT
KALAPAIKAT
MÖKIT
UISTIMET
KESKUSTELU
KALASTAJAT
HAKU
Keskustelu
Ohjeet
Kalenteri
Kalastus keskustelu
Kalastusvälineet ja kalastustarvikkeet
Kelat, vavat ja siimat
Siimat
Siimat - Mitä siimaa käytät?
Äänestys
Kysymys:
Mitä siimaa käytät eniten?
Monofiilia
92 (30.8%)
Punottua
86 (28.8%)
Kuitua
121 (40.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 263
Sivuja:
1
...
10
11
12
13
[
14
]
15
16
17
18
...
27
Siirry alas
Tulostusversio
Siimat - Mitä siimaa käytät?
(Luettu 228308 kertaa)
Barra
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #195 :
18.06.10 - klo:13:29 »
Tuo on heittokalastus siimoihin. Ne on asia erikseen.
Dafag did I just said...
fisherman97
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #196 :
24.06.10 - klo:13:57 »
Tuli tossa ostettua Sufixin performance fusea, ja eipä ole paljon hyvää sanottavaa.
Kovasti sitä on hehkutettu kalastuslehdissä, nii päätin sitä sitten kokeilla. 135m makso kaikilla vetolujuuksilla 25e, siima ei kestä hankausta ja siitä on miltein mahdoton katkaista pätkää pois(ilman että alkaa purkaantua). Onkos muilla kokemusta tästä "Uuden sukupolven fuusio siimasta".
http://www.normark.fi/index.php?page=12&cid=375&pid=1184
Elämä opettaa, kuolema lopettaa.
p3tunia
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #197 :
24.06.10 - klo:14:13 »
Onhan mulla tuota fluorioranssina, tuota fusea. Eikä ole paljon pahaa sanottavaa, kun vertaa samanpaksuiseen fireen(0,12), ei rispaannu läheskään yhtä helposti koskilla, vaikka rispaantuuhan se toki enemmän kuin punotut ja aina reissun jälkeen pikkupätkä pois. Miksi on vaikea katkaista? Puukolla poikki, naps vaan. Vai hampainko yritit?
Pidän tuosta, koska on helpompaa käyttää haspelilla, kuin noita braideja, sillä lippaa tulee heiteltyä melko paljon. Ei sellaista kuitua tai punottua ole vastaan tullut, joka ei temppuilisi kiertyessään, mutta tämä testaamistani vähiten(Kokeiltu: Spiderwireä pariakin erilaista, TUFfia, Firelineä ja Rapalan Titaniumbraidia).
Hintaahan tällä oli alta kahdenkympin, kun toukokuussa ostin... eli halvempaa kuin fire.
fisherman97
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #198 :
24.06.10 - klo:18:25 »
Lainaus
Miksi on vaikea katkaista? Puukolla poikki, naps vaan. Vai hampainko yritit?
´
Niilläkin
, mutta kun katkaisee puukolla siitä pätkän, se alkaa purkaantua samaten kuljetuksen yhteydessä tämä hermostuttaa.
.
aspiriini
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #199 :
30.06.10 - klo:23:37 »
Käytän firelinen kuitusiimaa... Sellainen kysymys vain että laitoin siiman viime kesänä ja se on jo haalistunut jonkin verran (vihreästä vaaleanvihreään) mutta mahtaako se vielä kestää? Sain varmaankin parin-kolmen kiloisen hauen joka sai vedettyä siiman poikki kun pääsi hyppäämään vedestä, niin voisiko tuo olla merkki ettei siima ole enää ihan parhaassa kunnossa? Kilon säyne ja 250 gramman ahven tulivat kuitenkin hyvin ylös...
Sen verran kuitenkin kallista siimaa ettei raaskisi kovin usein sitä ruveta vaihtamaan..
aspiriini päivässä
Eris
Vieras
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #200 :
01.07.10 - klo:00:07 »
Lainaus käyttäjältä: aspiriini - 30.06.10 - klo:23:37
Käytän firelinen kuitusiimaa... Sellainen kysymys vain että laitoin siiman viime kesänä ja se on jo haalistunut jonkin verran (vihreästä vaaleanvihreään) mutta mahtaako se vielä kestää? Sain varmaankin parin-kolmen kiloisen hauen joka sai vedettyä siiman poikki kun pääsi hyppäämään vedestä, niin voisiko tuo olla merkki ettei siima ole enää ihan parhaassa kunnossa? Kilon säyne ja 250 gramman ahven tulivat kuitenkin hyvin ylös...
Sen verran kuitenkin kallista siimaa ettei raaskisi kovin usein sitä ruveta vaihtamaan..
Itselläni viime kaudella ostettua keltaista Firelineä, joka nyt on jo muuttunut valkoiseksi. Kestää vielä aivan loistavasti! Sitten kun alkaa siimaa katkeilemaan aivan pienistäkin tärpeistä niin on aika vaihtaa.
fisustaja92
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #201 :
01.07.10 - klo:12:51 »
Lainaus käyttäjältä: aspiriini - 30.06.10 - klo:23:37
Käytän firelinen kuitusiimaa... Sellainen kysymys vain että laitoin siiman viime kesänä ja se on jo haalistunut jonkin verran (vihreästä vaaleanvihreään) mutta mahtaako se vielä kestää? Sain varmaankin parin-kolmen kiloisen hauen joka sai vedettyä siiman poikki kun pääsi hyppäämään vedestä, niin voisiko tuo olla merkki ettei siima ole enää ihan parhaassa kunnossa? Kilon säyne ja 250 gramman ahven tulivat kuitenkin hyvin ylös...
Sen verran kuitenkin kallista siimaa ettei raaskisi kovin usein sitä ruveta vaihtamaan..
Eihän se varmaan mitään vihjaa kun hauki oikeen hyppäsi, ja oliko sulla kenties jarru tiukalla?? Silloinhan se pettää heleposti... Itsellä 0,32mm Fireline Smoke, pari kuukautta eli noin 50 reissua pelittänyt ihan ok, tossa toissa päivänä kun ~3,5kg hauen sai niin se pomppi kun apina, muttei siima pettänyt. Jarru oli sen verta tiukalla ettei se saanu siima oman maun mukaan
Laitoksesta karannut rantahörhö.
aspiriini
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #202 :
01.07.10 - klo:15:11 »
Ei ollut jarru erityisen tiukalla. No mutta hyvä jos ei tarvitse siimaa vaihtaa
Tupa
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #203 :
02.07.10 - klo:12:48 »
Nykyisin Rapala Titaniumia.
www.youtube.com/Mr4rsaus
Eris
Vieras
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #204 :
23.07.10 - klo:15:18 »
Tuli vaihdettua haukisettiin uudet siimat. Sufix Matrix Pro 0,30mm vetolujuudella 18,2kg. Tuntui aivan loistavalta käytössä! Oikeastaan hieman yllätyin sillä samaa siimaa 0,10mm paksuudella löytyy UL-setistä ja siihen taas en ole tyytyväinen, tosin siinä setissä on käytössä huonompi ja vanhempi kela.
fisustaja92
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #205 :
23.07.10 - klo:16:01 »
Tänään tuli postissa kun huuto.netistä ostin 14€:lla
Berkley Fireline Traced Braid 0,20mm
, jos nyt oikein kirjoitin. Vähän pelottavan ohutta kun täällä päin eletään matalan veden aikaa, välillä vesi ~3 metriä normaalia matalempaa
0,32mm Fireline petti välillä, 0,44 japsikuitu eilen, täyty vaan väkisin vetää se, ois riuhtomista kestäny vaikka kuinka muttei luotto Magnumin koukut antaneet tietenkään periksi prkl... No tunnin päästä kalaan niin pääsee kahtomaan...
Paxton-
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #206 :
23.07.10 - klo:23:14 »
Itellä on ul-setissä ja normisetissä fireline fused original 0.12mm siimaa ja hyvin toimii.
Minähän en luovuta!
fisustaja92
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #207 :
24.07.10 - klo:00:04 »
Että tuo mainitsemani siima on ohutta, rattlin´Rap ja Suspi jäi
Suspi oli todella huono, ei harmittanut yhtään sen menetys mutta Rapala oli edesmenneen Vaarini vanha niin jäi mieltä kavaltaa
Siihen jäi ~20m siimaa, vavan puolesta välin räsähti. Sitten ekalla heitolla sotku josta ~10 metriä poies... Pelekkää hyvää kuullut tosta siimasta mutta ensi vaikutelma itsellä kaukana hyvästä
Ens reissu on kuiteski päivä uus niin kattoo sitten. Vaikuttaa ohuemmaltakin kun 0,20mm jota paketissa lukee...
Barra
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #208 :
24.07.10 - klo:08:51 »
Lainaus käyttäjältä: fisustaja92 - 24.07.10 - klo:00:04
Että tuo mainitsemani siima on ohutta, rattlin´Rap ja Suspi jäi
Suspi oli todella huono, ei harmittanut yhtään sen menetys mutta Rapala oli edesmenneen Vaarini vanha niin jäi mieltä kavaltaa
Siihen jäi ~20m siimaa, vavan puolesta välin räsähti. Sitten ekalla heitolla sotku josta ~10 metriä poies... Pelekkää hyvää kuullut tosta siimasta mutta ensi vaikutelma itsellä kaukana hyvästä
Ens reissu on kuiteski päivä uus niin kattoo sitten. Vaikuttaa ohuemmaltakin kun 0,20mm jota paketissa lukee...
Tainnu sulla olla vähän kökkö mäihä noitten siimojen kanssa. Mutta jos ei pelitä ensi reissulla niin kannattaa varmaan kokeilla jotain muuta kuin firelineä. Vaika PowerPro, itellä ekaa kertaa käytössä ja hyvin tuntuu pelittävän. Enkä ole tuosta huonoja puolia kuullut.
elq
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #209 :
03.08.10 - klo:20:09 »
Itse pääasiassa näitä 5kiloa kestäviä siimoja käytän. Noi FireLinen 20kg kestävät on aika turhia koska harvat saa semmosia fisuja
Tagit:
Siima
Siimat
Sivuja:
1
...
10
11
12
13
[
14
]
15
16
17
18
...
27
Siirry ylös
Tulostusversio
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Yleinen keskustelu
-----------------------------
=> Yleistä keskustelua kalastuksesta
=> Vapaamuotoinen keskustelu
=> Kalastusaiheiset kilpailut
=> Ylläpito
-----------------------------
Kalastusmuodot
-----------------------------
=> Heittokalastus
=> Vetouistelu
=> Perhokalastus
=> Pilkintä
=> Pyydyskalastus
=> Onginta
=> Muut kalastusmuodot
-----------------------------
Kalastusvälineet ja kalastustarvikkeet
-----------------------------
=> Kelat, vavat ja siimat
===> Haspelit eli avokelat
===> Hyrräkelat ja umpikelat
===> Perhokelat
===> Haspelivavat
===> Hyrrävavat
===> Perhovavat ja perhosetit
===> Siimat
=> Uistimet, perhot ja pilkit
===> Vaaput
===> Lusikat
===> Lipat
===> Jerkit
===> Jigit
===> Perhot
===> Pilkit
=> Veneet, moottorit ja veneilytarvikkeet
=> Muut kalastustarvikkeet
-----------------------------
Kalastus alueet, kalapaikat ja vesistöt
-----------------------------
=> Lappi
=> Oulun lääni
=> Länsi-Suomi
=> Keski-Suomi
=> Itä-Suomi
=> Etelä-Suomi
=> Ulkomaat
-----------------------------
Kalastustiimit
-----------------------------
=> Tiimien keskustelualueet
===> Pohjolan-perhokalastajat
===> Team FisKarNa
===> Kuusamo Pro-Sport Fishing Team
===> Team JyPy-[FIN]
===> Hullut
===> Kivijärven Kalastajat
===> Serkkupoika kalastus
===> MKK
===> Jänkhäkoirat
===> Tormentor
===> Team Odin
===> Juha
===> Kalastuskolmio
===> Korpi
===> Etelä-karjalan kalatusteam
===> Team-> kainuun eräjormat HH
===> Team Äänekoski
===> Team Länä
===> Iikluuvin IFK
===> Huru-Ukot
===> Särkilahden Lahnat
===> Team Siimasotku
===> Team JVC
===> Erä Jorma Puukot
===> Puukko joket
===> Pullukat kalastajat
===> Kalajätkät
===> Fishing team
===> Fishing Team Luumäki
===> AJ Vetomiehet
===> Satakunnan kalaveikot
===> Team Finland
===> Countryfishers
===> Team RäiVapa
===> Team pöljäilijä kalastajat
===> Suomen perhokalastajat
===> Tampereen saalistajat
===> -LappijaWaappu-
===> Team Räpellys
===> Lakakelaajat
===> Löysiä siimoja
===> Salmon Finland
===> Loimijoki fishing club
===> Litsa Fishing
===> Jyväskylän Kalastus
===> Laju
===> Pro Hauki 99
===> Kristiinan kalamiehet
===> Vapaveikot
===> TePe
===> Taimen Super 99
===> Keski-Suomen Kalastajat
===> Heinola Fishing Team
===> Team UrbanFishing
===> Hollolan and lahden kalastajat
===> Hollola,s and lahti,s fishers team
===> Heinolan Luupäät
===> Hauki-miehet
===> Hauki-miehet69
===> Ahven-hauki
===> Predator
===> Niinisalo Pro Fishing NPF
===> Nyt Nappaa Piste Com
===> Rapula
===> Kalakamut
===> Toinen Halpa
===> Uudenkaupungin harppuunakalastajat
===> Pietarsaaren kalastajat
===> Alavus fishing team
===> Team Silakka
===> Team Hazardi
===> Vieheiden tekijät
===> Juku-vieheet
===> Suomalaiset Eränkäviät
===> Team-PadonKeisarit
===> Finland Fishers
===> Kotasen koskikalastajat
===> Palokan Isot Kalat Oy
===> Team Haukimiehet
===> Mursu Kalastajat
===> UrpoErämies Productions
===> Blue_Tm_fishers
===> AntiBite
===> Savon Saalistajat
===> Monitoimi kalastajat
===> Team Radansuu
===> Ramopunks
===> :KH-Tiimi:
===> Puolenhehtaarin metsä
===> KalaKopla
===> FC Hauki
===> Seinäjoen kalastajat
===> Muhoksen kalastajat
===> Youngmanfisherman
===> Luoto fishing croup
===> PRO GEAR
===> Tampereen kalastajat
===> Hämeenlinnan kala miehet
===> Kalamiehet 1000
===> team jiggarit
===> TeamLottaBete (TLB)
===> Pari kalastajaa
===> Suurkalastajat
===> Huom häkä
===> Jutin Jerzkan fisuretket
-----------------------------
Muut
-----------------------------
=> Kalastusartikkelit
=> Myydään
=> Ostetaan
=> Mainosilmoitukset
=> Tee-Se-Itse
=> Kalenteri
=> Testiosio
Ladataan...