Äänestys
Kysymys: Mitä siimaa käytät eniten?
Monofiilia - 92 (30.8%)
Punottua - 86 (28.8%)
Kuitua - 121 (40.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 263

Sivuja: 1 ... 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 ... 27   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Siimat - Mitä siimaa käytät?

(Luettu 228307 kertaa)
skfin
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #150 : 10.09.09 - klo:18:54 »

Kuitua käyttelen mieluummin, tosin koitetaan päästä nyt noista avaamattomista monofiileistäkin eroon. Kuidulla tuntee sen kalan, ja kestää enemmän vetoa niin ei tarvitse aina hakee jostain puskasta kun voi vain kiskasta. Sääli vain että monofiili lentää niin paljon paremmin. Tulisi kuitu joka lentäisi, ja vieläpä olisi kohtuu hintainen.

Minusta punottu lentää parhaiten, kun voi käyttää ohuempaa siimaa menettämättä yhtään vetolujuudessa. Kyllä se punottu kuitu on minusta paras lentämäänkin.

Älä hätäile Hymyilee | skfin @ Quakenet, Freenode, IRCnet
Barra
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #151 : 11.09.09 - klo:19:05 »

Minusta punottu lentää parhaiten, kun voi käyttää ohuempaa siimaa menettämättä yhtään vetolujuudessa. Kyllä se punottu kuitu on minusta paras lentämäänkin.

Ne ohuet on sotkussa kahen heiton jälkeen. Kokeilin kerran 0.16 ja eipä siitä tullut mitään. Eli nyt on sitten kuiduissa rajusti ylimitoitettu vetolujuus, ens kesälle hankittu kestää 48 kg.  Iskee silmää Mut ei se kyllä taida ihan niin hyvin lentää kuin tuo mono, onkos muilla kokemusta?

Dafag did I just said...
skfin
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #152 : 11.09.09 - klo:19:07 »

Ne ohuet on sotkussa kahen heiton jälkeen. Kokeilin kerran 0.16 ja eipä siitä tullut mitään. Eli nyt on sitten kuiduissa rajusti ylimitoitettu vetolujuus, ens kesälle hankittu kestää 48 kg.  Iskee silmää Mut ei se kyllä taida ihan niin hyvin lentää kuin tuo mono, onkos muilla kokemusta?
Hmm... Itselläni ei mene punottu siima sen useammin sotkuun kuin monofiilikään. Käytätkö hyrräkelaa? Siinä ei ilmeisesti voi käyttää kovin ohutta siimaan juuri sotkuuntumis ongelman vuoksi.

Omalla avokelallani lentää ohuella punotulla siimalla hyvin eikä sotkuja juuri synny.
Eris
Vieras
« Vastaus #153 : 12.09.09 - klo:08:41 »

Miten muuten laitatte siiman "kiinni" kelaan? Jotkut tuttuni laittavat sen vain siihen pieneen "kiinnikkeeseen" mikä siinä puolassa on. Itse taas sidon sen pienellä solmulla kelaan. On muuten auttanut paljon kun on kala heti heiton laskeuduttua ottanut kiinni ja vienyt siimaan loppuun asti. Siitä sen saa vielä hyvin kelattua mutta noissa kiinnikeviritelmissä aina lähtenyt siima mukana.
Barra
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #154 : 12.09.09 - klo:09:56 »

Miten muuten laitatte siiman "kiinni" kelaan? Jotkut tuttuni laittavat sen vain siihen pieneen "kiinnikkeeseen" mikä siinä puolassa on. Itse taas sidon sen pienellä solmulla kelaan. On muuten auttanut paljon kun on kala heti heiton laskeuduttua ottanut kiinni ja vienyt siimaan loppuun asti. Siitä sen saa vielä hyvin kelattua mutta noissa kiinnikeviritelmissä aina lähtenyt siima mukana.

Eh... Siis tarkoitatko sitä miten se siima kiinnitetään kelanpuolalle? Jos tarkoitat niin sitten käyätn tätä. Btw. löytyy muitakin solmuja. Ja selkeillä ohjeilla  Iskee silmää
Eris
Vieras
« Vastaus #155 : 12.09.09 - klo:10:49 »

juu siis puolalle Hymyilee leveästi
Braven
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #156 : 13.09.09 - klo:06:57 »

Ne ohuet on sotkussa kahen heiton jälkeen. Kokeilin kerran 0.16 ja eipä siitä tullut mitään. Eli nyt on sitten kuiduissa rajusti ylimitoitettu vetolujuus, ens kesälle hankittu kestää 48 kg.  Iskee silmää Mut ei se kyllä taida ihan niin hyvin lentää kuin tuo mono, onkos muilla kokemusta?

Oiskohan heittäjässä vika? Ei ole tullut pariin vuoteen yhtään sotkua 0.12 punotulla. Heittoja takana kuitenki monta sataa. Ja kyllä lentää ainakin 30% pitemmälle ku monolla.
Barra
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #157 : 13.09.09 - klo:13:32 »

Oiskohan heittäjässä vika? Ei ole tullut pariin vuoteen yhtään sotkua 0.12 punotulla. Heittoja takana kuitenki monta sataa. Ja kyllä lentää ainakin 30% pitemmälle ku monolla.

Siis mites se vois heitossa mennä pieleen? Kun laittaa vähän paksumpaa siimaa niin ongelma on jo aikas pitkälle siinä. Tuleehan niitä sotkuja aina sillon tällön mutta ei tarvitse sentään koko ajan setviä.
Daiwa
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #158 : 26.09.09 - klo:15:17 »

Fireline on melkoista rautakankea.
Ei se ole rautakankea, kun muutaman pikkureissun ajan ja sen jälkeen siima veltostuu, kun siitä on kulunut se pinnote pois.

TEAM Tunturi
skfin
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #159 : 26.09.09 - klo:16:11 »

Ei se ole rautakankea, kun muutaman pikkureissun ajan ja sen jälkeen siima veltostuu, kun siitä on kulunut se pinnote pois.
Saatta hyvinkin olla. Mutta ainakin aluksi se on melko kankeaa.
zima
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #160 : 02.10.09 - klo:14:44 »

minulla ei ole menny punottu juuri enempää sotkuun kuin monofiilikään.punottu siima on loistavaa ohuenakin kestää tosi hyvin.0.30 punottula saa kiskoa kyllä aika raakasti! suosittelen punottuja
zima
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #161 : 02.10.09 - klo:14:48 »

punotulla lentää ja kestää
Barra
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #162 : 02.10.09 - klo:15:15 »

Punottu sotkeutuu kun vaan tuulee. Ja sotkeutumisia on vaikeempi setviä, menevät niin herkästi tiukalle.
Jokipoika
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #163 : 26.12.09 - klo:17:26 »

Omien kokemusten mukaan, punottu on hivenen sotkeentumisherkempää mutta punotun edut omaan käyttöön suhteutettuna ovat suuremmat kuin sen haitat. Punotun toinen heikkous on tuo äkillisen vedon kestämättömyys. Rauhallisella toiminnalla uskomaton vetolujuus suhteutettuna moneen monofiiliin.

Makuasia sitten haluaako monofiilin jouston, vai punotun tuottaman eksaktin ja anteeksiantamattoman tuntuman eväkkäisiin. Itse suosin heittokäytössä punottua ja pilkille valitaan sitten monofiili (ei kuljeta niin paljon vettä kelaan/vaparenkaisiin = vähemmän jäätymistä).

edit: Samaan hengenvetoon, ettei tule turhia postauksia. Mistä ihmeestä tuo tuliliina on saanut maineensa, kun niin moni sitä tuntuu kehuvan ja vähintään yhtä moni on pettynyt siihen? Just wondering...

http://koukkukaislikossa.blogspot.com/
KOUKA-Team´s CEO

©MUISTI-Uistin Mark I©

"Listen son, this aint no icehockey. This is a lifetime deal"
Pessi
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #164 : 26.12.09 - klo:17:33 »

itellä teki 2 vuotta vanha fireline keväällä temput. +50 cm taimen koskessa pätki siimat ja vei uistimen mukanaan. Sen jälkeen kokeilin käsin niin sain poikki vaikka 0.17 luulisi kestävän käsin vetää kuitenkin ilmoitettu lujuus oli +10 kg... sen jälkeen merkki vaihtui sufixiin ja ei ole vielä tullut huomautettavaa. Sotkuja tulee aina sillon tällön. Pääasia kun muistaa että ei tuulessa päästä siiman muodostamaan pussia eli saamaan liikaa löysää niin välttyy kyllä sotkuilta. Omien havaintojen perusteella liika löysä on suurin syyllinen sotkuihin.
Tagit: Siima Siimat 
Sivuja: 1 ... 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 ... 27   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines