Äänestys
Kysymys: Mitä siimaa käytät eniten?
Monofiilia - 92 (30.8%)
Punottua - 86 (28.8%)
Kuitua - 121 (40.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 263

Sivuja: 1 ... 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 ... 27   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Siimat - Mitä siimaa käytät?

(Luettu 228301 kertaa)
Eris
Vieras
« Vastaus #165 : 26.12.09 - klo:17:45 »

itellä teki 2 vuotta vanha fireline keväällä temput. +50 cm taimen koskessa pätki siimat ja vei uistimen mukanaan. Sen jälkeen kokeilin käsin niin sain poikki vaikka 0.17 luulisi kestävän käsin vetää kuitenkin ilmoitettu lujuus oli +10 kg... sen jälkeen merkki vaihtui sufixiin ja ei ole vielä tullut huomautettavaa. Sotkuja tulee aina sillon tällön. Pääasia kun muistaa että ei tuulessa päästä siiman muodostamaan pussia eli saamaan liikaa löysää niin välttyy kyllä sotkuilta. Omien havaintojen perusteella liika löysä on suurin syyllinen sotkuihin.

2 vuotta vanha fireline? Oliko paljon käytetty? Kyllähän siimat nyt kahden vuoden käytön jälkeen ovat loppu jos ovat edes kohtuullisessa käytössä olleet... Itellä on vähän mitä siimaa millonkin ja ihan hyvin kaikki pelittäneet, myös fireline Hymyilee
Pessi
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #166 : 26.12.09 - klo:17:49 »

hyvin vähällä käytöllä. käyn vain keväällä koskella toukokuun ajan. sit melkeinpä käyttämättömän lojuu loppuajan kun siirryn vetouisteluun.
Eris
Vieras
« Vastaus #167 : 26.12.09 - klo:17:52 »

Koskellahan kuitusiima rispaantuu ja kuluu erittäin herkästi, kivien raapaisuista jne... Toki itsekkin käytän kuitusiimaa koskella sen vetolujuuden ja tunnokkuuden vuoksi mutta sitten on varauduttava siiman tarkastuksiin sopivin väliajoin  Pyörittää silmiään
Pessi
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #168 : 26.12.09 - klo:17:54 »

Kyllä tästä lähtien olen testannut joka ikinen kerta siiman. Sen verta paljon v*****i sen taimenen karkuutus ja varsinkin kun siinä meni mukana joonas jermu joka makso 17 € ja se oli toinen minun hyvistä taimen vaapuista.
Eris
Vieras
« Vastaus #169 : 26.12.09 - klo:17:57 »

Kyllä tästä lähtien olen testannut joka ikinen kerta siiman. Sen verta paljon v*****i sen taimenen karkuutus ja varsinkin kun siinä meni mukana joonas jermu joka makso 17 € ja se oli toinen minun hyvistä taimen vaapuista.

Varmasti ketutti  Vihainen Siima on kyllä sellane "väline" kalastuksessa että sen haluaa olla kunnossa ja ilman sen tarkistamista ei kalaan lähdetä. Hymyilee
Pessi
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #170 : 26.12.09 - klo:17:59 »

Varmasti ketutti  Vihainen Siima on kyllä sellane "väline" kalastuksessa että sen haluaa olla kunnossa ja ilman sen tarkistamista ei kalaan lähdetä. Hymyilee

jep näin on. ennen luotin punottuun että se kestää mutta nyt teen sille saman tarkastuksen joka kerta kuten monofiilille. enää ei luotto sen hankauskestävyyteen ole samaa luokkaa kuin ennen.
kalastaja95:D
Vieras
« Vastaus #171 : 20.01.10 - klo:19:13 »

punottu ei kestäkkään kauheasti hankausta.. Epävarma ite ostin 19€ rullan punottua siimaa, mutta tämä punottu oli täyttä P****a jätin mökillä ollessani tmän vavan mitä ensiksi käytin, jossa oli tää punottu siima (oli aluksi ihan hyvää), mutta jätin avoveneeseen vavan valmiiksi huomis päivää varten punottu siima oli aluksi keltaista ja kun se oli seissut yön yli siitä oli lähtenyt väri kun yöllä oli satanut+rullassa luki että kestää 11,20kg no seki oli täyttä P***** morri siimanikin kesti paremmin kuin tämä siima joka oli kastunut.... Epävarma
Ps:tätä siimaa oikein mainostettiinkin joskus telkkarista (taisi olla sufiksia) mutta vihreän värinen sufiks on toiminut loistavasti verrattuna tähän keltaiseen sufiksiin...
_jeppe
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #172 : 18.02.10 - klo:21:16 »

Itse olen käyttänyt punottua siimaa n.2vuottta eikä ole todellakaan montaa kertaa mennyt sekaisin.
jaska111
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #173 : 18.04.10 - klo:17:29 »

mitäs siimoja oletta käyttäneet? onko edullisia olemassakaan?

suuren harjuksen saaja.
kuviaharjuksesta tulossa.
_jeppe
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #174 : 18.04.10 - klo:18:02 »

Itse käytän Firelinen 25mm punottua siimaa kestää n.17kg asti ja maksoi muistaakseni joku 25e,suosittelen sitä. Kyllä siimasta kannattaa maksaa.  Iskee silmää
Jakeo
**

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #175 : 18.04.10 - klo:18:14 »

Itse käytin viime vuonna spiderwire stealth 33mm, kestävyys pitäisi olla 34 kg, hinta myös 25 euroa 117 m. Nyt ostin berkley whiplashia, ilmoitettu paksuus 28mm ja kestävyys 44,9 kg. Sen pitäisi kestää suomalaiset kalat.
Juuso92
*

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #176 : 01.05.10 - klo:12:59 »

Firelinen ja Spiderwiren siimat on ollu mulla enimmäkseen käytössä, eikä voi kuin kehua. Hinta pyörii siinä 20€ paikkeilla. Joku tuolla toisessa ketjussa kehui jotain Ron Thompsonin kymmenen euron siimaa, että ei kun metsästämään sitä...
jaska111
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #177 : 02.05.10 - klo:13:49 »

tfireline taitaa olla se siima mitä ostan kahteen kelaan..
Mäski
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #178 : 02.05.10 - klo:15:19 »

mitäs siimoja oletta käyttäneet? onko edullisia olemassakaan?
Kyllä on. Itse aijon ostaa Firelinen punottua siimaa joka on tosi huippua. Meinaa olla vähä kallista, kun yksi rulla maksaa 20e. Mutta kyllä niin hyvää siimaa on että saa ollakkin kallista  Iskee silmää

Team Tunturi
sisse
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #179 : 02.05.10 - klo:15:24 »

Stren Sonic Braid. Ei mitään tietoa siimasta muutakuin, että se taitaa olla USAssa tunnetumpi. Itse tykästynyt kyseiseen siimaan. Firelinessäkään ei mitään vikaa.

"Otat siitä kiinni ja nostat!"
"Kalaa tulee parhaiten silloin kun itsellä on huono olla"

Makke feat Pasi: "Ei kannata jahdata lokkeja mitkä seisoo vedessä"
Tagit: Siima Siimat 
Sivuja: 1 ... 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 ... 27   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines