Äänestys
Kysymys: Mikä on parhaiten maistunut?
lippa
jerkki
jigi
perho
vaappu
lusikka

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 24   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Ahvenen heittokalastus

(Luettu 219146 kertaa)
Jyssi

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #30 : 18.06.09 - klo:15:20 »

bete lotto järveen niin luulis saavan ahventa ... Virnistää

kesä, suomi iskelmä, tyyni-ilta, Kalastus ja nuotiolla tehdyt makkarat.
-"Mennään kalaan !"
master94
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #31 : 28.06.09 - klo:12:17 »

no ite saan ahventa tolla kuusamon muovikalalipalla ja pikku jigeillä sekä joillakin pienillä lipoilla
Eris
Vieras
« Vastaus #32 : 28.06.09 - klo:21:17 »

Bete salmolla, Rapala Rattlineillä ja jigeillä ahventa tullu ylös... Kyllä se kaikkeen mikä ei ole liian isoa tarttuu.
^^(juge)^^
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #33 : 28.06.09 - klo:23:37 »

Itellä on tullu Storm jointed minnow stick firetiger värityksellä ja pienellä harmaan värisellä calico catilla
Hymyilee leveästi

Ei se kala heti syö.... sitä pitää odottaa....
Jre
Vieras
« Vastaus #34 : 01.07.09 - klo:13:18 »

Lipat ja jigit toimii loistavasti. Lipoissa etenkin Bluefoxin super vibrax Hymyilee
p_eetu
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #35 : 07.07.09 - klo:20:41 »

Olen yritänyt...joesta pilkkimällä veneen laidan yli, uistelemalla pikkuvaappuja ja heittelemällä lippoja(Mepps, Lotto, Vibrax, Mira, Droppen) ja peltejä seka 5 cm vaappuja. Pitemmän aikaa täällä asunet paikalliset kertovat, että täällä on varsinaisia köllikköjä, mutta olen onnistunut saamaan vain yhden n 35 cm mittaisen ja senkin Lotolla heittäessäni kirjolohia. Ammatttiahvenestajat, kuinka pääen käsiksi kunon kyrmyniskoihin? Onko perus mato-onki se salaisuus vai mikä auttaa? Ne ovat savustettuina NIIIIN hyviä.
Pazzo
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : 09.07.09 - klo:10:00 »

Bete lottoa ja calico cattia siiman päähän. Kyllä luulis toimivan kun viskelee kivien viereen.

-On vapaus olla älyvapaa-
valmi5
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #37 : 09.07.09 - klo:12:19 »

Kun olin pienipoikanen vielä isi hankki Abun Soneten jostakin. Sillä tuli aina rekkalastillinen (pienen kalamiehenalun näkemys) ahvenia! Myöhemmin tuli itsekin hankittua aina silloin tällöin samanlainen uistin ja kalaa tulikin...
Sittemmin lopettivat ko. uisteimen valmistuksen. No ei mennyt pitkäänkään kun ilmeisesti joku muukin oli jäänyt kaipaamaan sonettea ja Abu vastasi huutoon tekemällä Reflexin. Lippaa lukuunottamatta tasan samanlaisen punaisen valkopilkullisen lipan jonka kolmikoukkua suojaa punainen tupsu. Nä näitä on sittemmin tullut hankittua aika innokkaasti. Ja myönnän, että hankin yhä vaikkei moisilla enää vuosiin olekkaan tullut juuri mitään... Iskee silmää Tapojeni orja mutta aina on pakissa oltava ainakin kolmea eri kokoa ja lipanväriä olevia reflexejä... Virnistää

-mistä näitä kaloja oikein tulee-
jertsa
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #38 : 09.07.09 - klo:19:04 »

5 koon mepps aglia mielellää se keltasen värine ja sitte madot niihi koukkuihi ja sit joku syväntee reuna tai kaislikon vieree.sieltä repäset semmose 10 kilosen affenen sit savustat sen ja mussutat sitä viikon
ilkka81

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #39 : 09.07.09 - klo:20:15 »

jos varman reseptin haluat niin... 40-45mm*3-5m*60m*0,12-0,15mm  Virnistää

Stefa hoitaa se on JÄMPTI! =)
jamimutanen
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #40 : 09.07.09 - klo:20:33 »

Mulla on toiminu tämmöne keino:pieni lippa siiman päähän ja heität vesikasvillisuuden viereen ja annat vajota pohjaan.sitte alat pikku hiljaa kelata sitä pohjantuntumassa itteesi päin.ei pitäisi mennä montaa kertaa ku on kiinni suosittelen aika tummaan veteen jotaki kullanvarista tai ehkä keltaista ja punaista lippaa.mulla se ainaki toimi.sain pari 150 grammasta ahventa.Juju on siinä että olen saanut semmosen käsityksen että ahven nappaa kaikkeen hitaaseen ja tarpeeksi pieneen ehkä johonki 1/8 tai 1/10 ahvenen koosta.ja ahvenet on yleensä tuntuu olevan aika pohjalla etsimäs viileetä vettä.Kerro jos tämä keino toimii.saman homman pitäisi toimia jotenkuten haukeenkin sillä hauet vaanivat pohjalla saalistaan ja hyökkäävät sen kimppuun koska ne luottavat hämärän veden suojaan.Sekä hauen silmät näkevät ylös,sivuille ja eteen ja n.15 metrin näköäisi vedessä. Iskee silmää Virnistää
eppik
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #41 : 10.07.09 - klo:08:20 »

Olen yritänyt...joesta pilkkimällä veneen laidan yli, uistelemalla pikkuvaappuja ja heittelemällä lippoja(Mepps, Lotto, Vibrax, Mira, Droppen) ja peltejä seka 5 cm vaappuja. Pitemmän aikaa täällä asunet paikalliset kertovat, että täällä on varsinaisia köllikköjä, mutta olen onnistunut saamaan vain yhden n 35 cm mittaisen ja senkin Lotolla heittäessäni kirjolohia. Ammatttiahvenestajat, kuinka pääen käsiksi kunon kyrmyniskoihin? Onko perus mato-onki se salaisuus vai mikä auttaa? Ne ovat savustettuina NIIIIN hyviä.
Kokeileppa tämmöstä.Eli ensin ongit särkiä ja sen jälkeen kun olet jokusen särjen saanu nii sen,jälkeen leikkaat siitä semmosia kapeita siivuja jotka laitat koukkuun ku madon.Onkena tietty virveli jossa paino pohjalla ja siitä 2kpl 1-haara koukkua n.10cm tapsilla(sivu)pääsiimasta.Tapsit saa olla painosta vaikka se eka jo 30cm painosta ja seuraava saman verran edellisestä.Saa niitä tietty olla enemmänkin,mut minulla riittänyt syksyllä 2kpl sivutapsia,itsellä tosin isoin vielä n.750cr ahven tuolla tavalla.Kaveri saanu satamasta semmosen 1390gr painavan ahvenen mereltä.
joppe75
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #42 : 10.07.09 - klo:09:12 »

Elikkä onki sama ku eppik kirjoitti(ns pohjaonki)mut laita koukkuihin katkarapuja(ei eurozopper tai pirkka juttuja ne on joko liian pieniä tai sitten valmiiks jo muussia)Ja eikun sitä isoa ahventa hakemaan. Iskee silmää
eppik
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #43 : 10.07.09 - klo:12:43 »

Elikkä onki sama ku eppik kirjoitti(ns pohjaonki)mut laita koukkuihin katkarapuja(ei eurozopper tai pirkka juttuja ne on joko liian pieniä tai sitten valmiiks jo muussia)Ja eikun sitä isoa ahventa hakemaan. Iskee silmää
Joo sama juttu mut en sitä muistanu niin kirjoittaa tuonne...Mut täällä paremmin pelittäny isolle ahvenelle tuo oikea peltoliero,tietty voihan ne muutkin pelata...
kuhastaja-98
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #44 : 10.07.09 - klo:20:32 »

mä ainaki sain 1.31kg ahvene oransilla jigillä kyrkösjärveltä ja salmolla saa affenta
Tagit: Ahven 
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 24   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: