Äänestys
Kysymys: Mikä on parhaiten maistunut?
lippa
jerkki
jigi
perho
vaappu
lusikka

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 24   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Ahvenen heittokalastus

(Luettu 219146 kertaa)
Allu96
Vieras
« Vastaus #60 : 03.08.09 - klo:20:06 »

Haluaisin tietää mitä viehettä käytätte ahvenen saamiseen.

Koita mepps aglia 2, tai abun reflex 8g. Iskee silmää
Teemu R
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #61 : 03.08.09 - klo:22:24 »

Itse olen muutamia isoja ahvenia saanut vihreä-musta-kultaisella 12g bluefoxin inkoolla. Meppsin lipat toimii hyvin Hymyilee
fishaman
Vieras
« Vastaus #62 : 07.08.09 - klo:16:32 »

Älä unohda myöskään kokeilla lippoja.
keijo 007
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #63 : 07.08.09 - klo:17:47 »

Ylivoimaisesti paras on pienet vaaput,täkyonki ja pohjaonki.Kokeile noita ,siis oikeesti.
Maffe
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #64 : 15.08.09 - klo:16:32 »

Kokeilet erilaisia kohteita ja alueita, kuten syvänteitä, niiden reuna-alueita, luodon ympäryksiä, kaislikkoja jne. Yleensä ahventa virvelillä kalastettaessa kannattaa käyttää tilanteesta riippuen joko lippoja, jigejä tai vaappuja. Tietysti myös liitsit ja perhot toimivat, mutta ne eivät sovellu, niin hyvin virvelille. Välineistä sen verran, että kun haetaan mukavuutta, heittopituuksia ja keveyttä, ovat ultra light/light-välineet kohdallaan. Siimana itselläni on 0.12mm kuitu ja vapana 2-10gr vieheille suunniteltu 170cm vapa. Kelalla ei ole niin suurta merkitystä, mutta mahdollisimman tasapainoinen setti, jossa on pienempi kela on tietysti mukavampi käyttää. Toki normi/hauki setillä kalastelee aluksi ihan hyvin, mutta silloin heittopituudet ovat suurin ongelma keveillä vieheillä heitellessä. Lipoista itse käytän eniten kokoja 1-3, vaapuista 3-7cm ja jigeistä millon mitäkin, kannattaa kokeilla ihan vapaasti eri näköisiä ja kokoisia vaihtoehtoja, kyllä pidemmän päälle johonkin nappaa Iskee silmää.

Ps. Jigikalastukseen vaaditaan hieman erilainen setti, vapa ei saa olla liian spagetti, muuten tunto tärppiin ja pohjaan katoaa. Siimana kuitusiima on paras.
eppik
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #65 : 17.08.09 - klo:08:03 »

Se alkais pikkuhiljaa täällä päin saamaan nuita isompia assua mereltä...Rannaltaki on mahdollisuudet saada jigillä ja pohjaongella.Olen jo muutamana päivänä käyny onkimassa särkiä syötiksi siihen pohjaonkeen.Jos leikkasin semmosia max.5-6mm leveän siivun minkä laitan sit ykshaarakoukkuun.Eiku pyytö veteen veneen viereen pohjan tuntumaan ja odotella siiten.Toisella virvelillä tietenkin heitetään jigiä...
Eris
Vieras
« Vastaus #66 : 26.01.10 - klo:11:31 »

Aika vähän ahventa pyydetään lusikoilla ja vaapuilla heittelemällä. Ainakin meilläpäin kalamiehet yleensä jigaavat tai lippaa heittelevät. Itsellä oli viime kaudella kaksi ottipeliä ahvenelle, Bete Krokodil 18g ja Rattlin Rapala 22g.
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #67 : 26.01.10 - klo:13:31 »

Haluaisin tietää mitä viehettä käytätte ahvenen saamiseen.
Ite antaisin neuvoksi käyttää jigejä, vibrakseja, Pieniä lippoja (esim Lotto Bete on hyvä assulle Hymyilee leveästi) ja sitten joitain pieniä vaappuja kannattaa myös kokeilla. Parhaan tuloksen saat kun käy ite testaamaan eri vieheitä niin eiköhän se paras mahdollinen ahven uistin sieltä löydy. Kireitä siimoja ensi kesälle. Iskee silmää

Team Tunturi
juppix
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #68 : 08.02.10 - klo:19:17 »

Yleensä ahventa saa jigilla mutta se kyllä tarttuu kans lippaan.
miska k

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #69 : 09.02.10 - klo:17:43 »

Isoja ahvenia on tullut luotojen läheltä Rapalan countdownilla.
kalastaja95:D
Vieras
« Vastaus #70 : 13.02.10 - klo:12:46 »

karikkojen/luotojen/salmien ja sillanalusten alta tulee hyvin, jos on hyvä syönti/hyvä paikka olen saanut ahventa joka kolmannella heitolla lipalla ja jigillä ei oo koskaa tullu yhtää mitään aivan turhia kapistuksia noi jigit ja maksaakin vielä Epävarma
Arsga
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #71 : 13.02.10 - klo:13:21 »

Minä lukaisin paripäivää sitten kirjasta, Uistinkalastus että ahventa saa punapäisellä valkojigillä. Kesällä kokeilemaan!

Elän ruualla.
kalastaja95:D
Vieras
« Vastaus #72 : 13.02.10 - klo:13:25 »

karikkojen/luotojen/salmien ja sillanalusten alta tulee hyvin, jos on hyvä syönti/hyvä paikka olen saanut ahventa joka kolmannella heitolla lipalla ja jigillä ei oo koskaa tullu yhtää mitään aivan turhia kapistuksia noi jigit ja maksaakin vielä Epävarma
Minä lukaisin paripäivää sitten kirjasta, Uistinkalastus että ahventa saa punapäisellä valkojigillä. Kesällä kokeilemaan!
sori teräs ei silläkää oo tullu mitään mulla on yks pakki täynnä pelkkii jigei joil ei oo tullu ahvenen ahventa Hymyilee leveästi
Arsga
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #73 : 13.02.10 - klo:14:23 »

Niin minä ainakin luin. Voit itse kipaista saman kirjan lähimmästä kirjastosta.
Eris
Vieras
« Vastaus #74 : 13.02.10 - klo:14:34 »

Niin minä ainakin luin. Voit itse kipaista saman kirjan lähimmästä kirjastosta.

Onko kalat kirjoittanut sen kirjan?
Tagit: Ahven 
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 24   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: