Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 11   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Onnettomuudet kalastusreissuilla

(Luettu 55844 kertaa)
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« : 14.05.07 - klo:14:42 »

Tänne voi kirjotella kalareissujen onnettomuuksista ja kämmeistä.. Monella muullaki on varmaan käyny niinku mulle viime syksynä..

Mulla napsahti koukku sormeen, kun ennätyskalasta yritin irrottaa vaappua liian lyhyvillä pihteillä ja just sillä hetkellä hauki tekiki kunnon potkaisun.. Erikoista tuossa oli, että koukku irtos välittömästi vaapusta (Abun Tormentor).. Ois varmaan tullu pahempaa jälkiä, jos ei ois irronnu ja kala ois innostunut potkimaan vielä enemmän.. Lääkärissä käyntihän siitä tuli, mutta kalastus jatku välittömästi lääkärireissun jälkeen Hymyilee Nuo väkäset ois kyllä sama puristaa suoriksi, ni sais kalanki helpommin irrotettua ja vapautettua..

http://www.kalasaalis.com/EniZei/kalat/Hauki/181/ (Toisessa kuvassa näkyy, miten koukku on väkäsiä myöten sormessa )

Aiemmin kesällä oli vielä perhokin sormessa kiinni väkästä myöten, mutta onneksi oli niin pieni perho, että sain sen omin avuin pois..

EDIT: Korjattu otsikkoa
ykkönen

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 14.05.07 - klo:15:35 »

Vastaavanlainen mulla, hauki jälleen syyllisenä  Huh
Olimma kalastamassa kesäisiä koskihaukia ku sattu.
Olin ylittänyt joen ja saanut kalan, niimpä päätin kahlata takaisin kala (reilu kilonen)
kädessä,... ja kas kummaa ku liukastuin.  Järkyttynyt
Mutta ihimettelin ku kala ei puonnu käjestä vaan jäi roikkumaan peukaloon, nooh siinä oli perukkeen lukko läpi sormesta ja kala sätki sen varasa... Nolostunut
Olin ilimeisesti kantanu uistimesta terävällä  Cool pihtiotteella ja uistin oli sattumalta Kuusamon Räsänen, josta voi kyllä kalaa roikottaa... mutta ei kärsi liukastua ...  Nolostunut

Toinen kävi Norjassa ku oli nii jäiset käjet ja lukkoleikari viilsi sormen halki (ei nyt aivan halki siis kumminkaan  Iskee silmää)

Kateus on ansaittava.
ykkönen

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 17.05.07 - klo:14:36 »

Onnettomuuksia sattuu myös tiellä. Näin meille kävi kun olimme matkalla Ruotsissa kohti Norjaa. Tämän aiheutti JÄNIS  Huh Huh
(auton jäähdytin hajosi ku törmäsimmä jänöön)

ps. matka jatkui vuokra-autolla ... kiitos TAPIOLAN kaskon  Cool

*  (745.59 kilotavua, 2048x1536 - tarkasteltu 930 kertaa.)
stento-z

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 20.05.07 - klo:10:33 »

No minulle kävi vanhan aikaisesti laitoin liian pyytävän vieheen tuoolle naiselleni ja se sai isommat ja enempi kalaa kuin minä nyt saan kuulla todella teräviä kommenteja vaimolta ja kalakavereilta.Seuraavaksi saa vaimo kalastella vaikka sukkahousuillaan,Täytyy pitää tiukkaa linjaa kyllä sitä täytyy olla jokin järjestys kalan tulollakin Iskee silmää
Jambba
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 21.05.07 - klo:11:39 »

Mulla kävi viime kesän pikku haaveri kun oltiin Tammelan Pyhäjärvel kalas. Sain siin sellatteen pikku 40 senttisen kuhan ja menin perkaan sitä veneen etuosaan ja kun olin saanut mahan auki niin kala otti sätkyn ja reagoin siihen tarraamalla kalaan kiinni...No puukko jäi siihen kalan ja sormen väliin Surullinen Siitä si lähettiin Tammelan sairaalaan ja matka kesti noin tunnin keskeltä järveä kun lähdettiin. No nyt on muistona si ikuinen arpi kun muutamat tikit ne siihen laittoivat siel sairaalassa.

Ei vauhti tapa vaan ajovirhe! Hymyilee
Chico Conzales
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 22.05.07 - klo:21:19 »

Ei paha, mutta kerran joella kalassa ja nakkasin huvikseen kepin jokeen. Serkkupoika siitä innostui kun luuli, että iso lohihan se siellä ja säntäs juoksuun. Kaatui ja hajotti housunsa ja virvelin kelan.  Surullinen

Joka muita haukkuu, on itse hyvä
TuMi
Vieras
« Vastaus #6 : 22.05.07 - klo:21:27 »

Ite olin kerran serkun kanssa kalassa meidän mökillä Kuopiossa. Serkku roikutti uistinta pitkällä siimalla suunnilleen minun kasvojen tasolla. Katoin toiseen suuntaan ja kun käännyin serkkuun päin, luulin sitä viehettä joksikin sudenkorennoksi ja läppäsin nopeasti sitä saaden vaapun tarttumaan tiukasti käteeni..
Youkka
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 22.05.07 - klo:21:36 »

oltiin kairalassa yhdellä järvellä en muista nimeä mutta kuitenkin oltiin veneellä onkimassa ahvenia ja niiku varmaan teidätte että matoongella ei saa kovin pitkälle heitettyä mutta kaveri kuiten yritti oikein kunnolla ja raapas oikein olantakaa vapaa ja yllätys yllätys koukkuhan tuli suoraan mun ottaan ja siima poikki sit siinä oltiin koukku otassa. Ei saatu ite koukkua irti ku kävi niin pirun kipeää jouduttiin meneen sodankylän tk:hon missä se otettiin pois. Koukku pääsi taululle terveyskeskukseen missä oli paljon muitakin uistimia. semmonen reissu Virnistää

*Se joka kuorsaa, nukahtaa ensin*
Juikka
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 29.05.07 - klo:19:57 »

misä ykkösen viimesin onnettomuus? Hymyilee leveästi hahahah
ykkönen

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 05.06.07 - klo:00:05 »

Nonii...tätä on kyselty... Vihainen

Olipa kerran kauniina iltana kaksi kalamiestä....jooo eli mää ja EniZei mentiin Pyhänkoskelle haugee yritteleen yhtenä iltana. No heitin pari heittua ja aloin vaihtaan paikkaa mieluisaksi, kun yhtäkkiä joku yöperhonen pörähti pään ympäri ja kopsahti korvalliselle.. Ennenku kerkesin kissaa sanua,.. oli se ryöminy sisään korvaan  Vihainen. No se meni sitte ihan tärykalavua vasten ja alako PÖRRÄÄN ihan hervottomasti (puistattaa vieläki). Yritin kaivaa sitä tikulla, EniZei kalasti ja nauroi  Huh...No ei se mihinkään sieltä lähteny... niimpä eiku kotiin ja ehtiin pinsettejä. Noh en saanu pois ja se senku PÖRRÄS.
Lähimmä päivystykseen apuja kyseleen ammattilaisilta. Oli se vissiin aikas harvinaista ku hoitsutki nauro sille  Huh. Sitä koitettiin jos millä synnytysvälineillä ulos mutta ei se tahtonu millään lähtä. Pirtulla ne sitä kokoajan virutti, no sammuhan se lopulta ja loppu se pörräys. Sitte ku se oli sammunu nii pirtuhuuhtelu toimi ja se juoppo oli ulukona, mutta olimmää jo täynnä sitä pörinää.. Nolostunut

Aatelkaapa ite  Hymyilee leveästi
maukka-hibra-kka
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 05.06.07 - klo:17:43 »

Ykkönen menny halavasta!

Edit: Käytetään nimimerkkejä, jotta kaikki käyttäjät tietää kenestä puhutaan -EniZei

metkaa!
miksu93
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 21.06.07 - klo:12:53 »

oli kerran mun serkunkanssa kalassa siirajärvella siellä oli muitankin kalastajoa mun serkku rupes nakkaamaan vireveliä ja se jäi  takana seisoneen miehen huuleen kiinni... ja samalla reissulla rupesin itse nakkaamaan virveliä nii kela irtos vavasta ja lensi järveen Virnistää Virnistää

Jykä
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 30.09.07 - klo:17:27 »

No joo.
Kai tääki ny sit pitää julkistaa.
Mennä kesänä olin pyhänkosken ns:nkohalla heittelemäsä.
Siinä alapuolella on melko jyrkkä kallio,jostain syystä mun piti lähtä kilmuamaan sille.
Jäi ote kivi käteen ja meikä jokeen.
Vapa,haavi,uistinpakki ja hattu kaikki mukaan.
Kun sain muka kaikki pelastettua,ni huomasin et virta vie uistinpakkia mennessään.
Puhelin pois taskusta ja perään.
Jouvuin juokseen useamman satametriä perässä,ennenku pääsin hakeen sitä.
Ku sain uitua pakin kohalle,ni se oli jo vajonnu veen alle.
sain otteen kuitenki siitä. iso pakki ja täynnä vettä,oli muuten raskas.
Tuntu etten saa uitua takasi rantaan vaikka ei ollu montaa metriä.
Mietin jo hukunko vai irrotanko uistinpakista.N
No pääsin kuitenki pakin kaa rantaan.Paikat kipevy ja kamerakänny hukku.
Et ei oikein onnistunu reissu ollut se.( saa nauraa Virnistää )

ykkönen

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 10.03.08 - klo:17:19 »

Onko viimeaikoina sattunu kellekkään mitään erikoisempaa...  Iskee silmää
Esim. kämmejä tai muita vastaavia missä tulee kalavermeitten menetyksiä tms.
tsoka

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 10.03.08 - klo:17:54 »

Perkkkkkkkkkkkkllllllllllllllll kuka tuollaisia

viimeisellä venereissulla lensi uusi iso haavi ajossa laidan yli mereen ja uppos Vihainen Vihainen Vihainen Vihainen
Tagit: Kalastusreissut 
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 11   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: