Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Plaanarit...

(Luettu 28694 kertaa)
mise79
**

0
Poissa

Profiili
« : 11.05.09 - klo:18:22 »

Oisko kellään ohjeita pikkuplaanarien tekoon?
Hauzi
Vieras
« Vastaus #1 : 11.05.09 - klo:18:31 »

Tässä muutama mitä netistä löytyy:
http://www.vetouistelu.com/aarrearkku/tehit/pikkutehi.gif
http://www.vetouistelu.info/forum/pikkuplaanarit/pikkuplaanarin-teko/msg1354/#msg1354
http://www.vetouistelu.net/kelkat/
http://www.freewebs.com/harppa/Html/pikkup.htm
http://www.tupeweb.com/plaanari.html

Siinä jotakin ohjeita ei muutakun valitse sopiva ja sorvin ääreen.
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 11.05.09 - klo:22:37 »

Hienon listan Hauzi keränny. Jossei näillä pääse alkuun, niin ei sitten millään.

mise79
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 12.05.09 - klo:13:06 »

Jees. Kiitosta paljon!! Hymyilee leveästi
Lohimies
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 11.06.09 - klo:11:57 »

tuo eka osoite on se ohje mitä itse olen käyttänyt ja hyvin on toiminut ja lisäsin siihen vielä pienen lipunkin.
Puolustusministeri
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 28.09.11 - klo:18:08 »

Ajattelin ihan vakavasti, että tekisin itselleni kunnolliset plaanarikelkat, koska tuppaavat kaupassa maksamaan mansikoita ja ylikin. Eli ohjeita kaivataan! Idea on suurin piirtein selvänä mielessä, mutta muutama kysymys askarruttaa:
-Pitääkö noiden veden alle menevien levyjen (mitkä lie?) olla hieman "vinossa", että plaanari lähtee vetämään sivulle?
-Onko alumiinilevy hyvä materiaali?
-Millaista kelluketta pitää laittaa plaanariin, jotta ei uppoa? Ja mitä materiaalia?
-Millaiset mitat ovat sopivat, jos vedän kolmella vavalla puolellaan ilman raskaita painoja?

Toivottavasti ymmärsitte nyt mitä tarkoitin Virnistää.

JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 16.06.12 - klo:07:37 »

Tein pari plaanaria Pikku-TEHIN ohjetta soveltaen. Toista kokeilin rannassa keskeneräisenä ja kyllä se pinnalla näytti pysyvän sekä hakevan sivulle. Kuvaa olisi, mutta ei jostain syystä suostunut lataamaan niitä koneelle. Pitääpä ottaa videotakin tuon toiminnasta, kunhan nyt veteen kerkeää. Ohjeesta muutin siimankiinnikkeet, en muuta. "Laukaisimen" tein pultista ja kahdesta kattoruuvin kumisesta prikasta.
MIETTINEN

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 25.09.13 - klo:10:53 »

Niin sitä vaan tuli seottua noihin plaanareihin, joten päätin rakennella tollasen kevyen (pienen) boat tech tyylisen plaanarin.

Osalista:
Pleksiä
Finfoam
Kierretankoa (4mm)
Muttereita 4mm (nylokki, siipi)
Prikkoja
Kattopelti ruuveista kumiset prikat

* Boat tech plaanari (1).jpg (816 kilotavua, 2048x1536 - tarkasteltu 2346 kertaa.)

* Boat tech plaanari (2).jpg (804 kilotavua, 2048x1536 - tarkasteltu 2046 kertaa.)

Kiero savolainen, muuten ihan terve
"Berliinin Reagan"
tommionkala
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 13.08.14 - klo:17:11 »

onko kukaan tehnyt alumiinista pikkuplaanareita? ohjeen jos joltain sais ni pääsis vie vkl testaileen:) spostiin ohjeet jos löytyy [email]tommi__93@luukku.com[/email] kiitos etukäteen
Sawo82
Vieras
« Vastaus #9 : 27.05.17 - klo:20:01 »

Herätys!

Millasilla mitoilla saa väsättyä semmoset sorsat=(pikkuplaanarit), että kestää raskaampiakin painoja ja keliä?

Millanen pituus korkeussuhde? Jos laittaa vaan tarpeeks kelluketta ja kölipainon, runko tulis olemaan max 2mm. alumiinilevyä.

Onko kokemuksia? Vai meenkö rullamitan kanssa vaan kauppaan? Virnistää

Agiles

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 28.05.17 - klo:14:58 »

Herätys!

Millasilla mitoilla saa väsättyä semmoset sorsat=(pikkuplaanarit), että kestää raskaampiakin painoja ja keliä?

Millanen pituus korkeussuhde? Jos laittaa vaan tarpeeks kelluketta ja kölipainon, runko tulis olemaan max 2mm. alumiinilevyä.

Onko kokemuksia? Vai meenkö rullamitan kanssa vaan kauppaan? Virnistää

BoaTechit maksaa reilun 10e/kpl... kannattaako siihen rahaan alkaa rakentamaan mitään?

Riippuu tietysti miten paljon meinasit sitä painoa laittaa?
Itse olen ainakin niillä pärjännyt sellaisessa kelissä missä nyt jotenkuten on mielekästä vielä uistella.

Yleensähän plaanarin kanssa ei painoa käytetä kun plaanarin kanssa vetäessä ideana on saada pinnassa uivat uistimet (veneelle arkojen) kalojen luo. Mutta olen kyllä itsekin joskus haravoinut syvemmältä plaanarien kanssa.
Siimat joutuvat kyllä silloin tosi koville vaikka painoa on ollut maksimissaan n.60g paravan.

"Alea iacta est - Uistin on heitetty"
- Mr. C&R -
Sawo82
Vieras
« Vastaus #11 : 28.05.17 - klo:22:31 »

BoaTechit maksaa reilun 10e/kpl... kannattaako siihen rahaan alkaa rakentamaan mitään?

Riippuu tietysti miten paljon meinasit sitä painoa laittaa?
Itse olen ainakin niillä pärjännyt sellaisessa kelissä missä nyt jotenkuten on mielekästä vielä uistella.

Yleensähän plaanarin kanssa ei painoa käytetä kun plaanarin kanssa vetäessä ideana on saada pinnassa uivat uistimet (veneelle arkojen) kalojen luo. Mutta olen kyllä itsekin joskus haravoinut syvemmältä plaanarien kanssa.
Siimat joutuvat kyllä silloin tosi koville vaikka painoa on ollut maksimissaan n.60g paravan.

Juu. Vois tietysti ostaa jotkut tehdastekoset ja sitten ajankuluna rakennella itse tehdyt.
Tagit: Plaanarit 
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: