Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Sienna 4000FB + Hyperloop 210M

(Luettu 2749 kertaa)
Vesulio
*

0
Poissa


Profiili
« : 19.05.09 - klo:22:15 »

Elikkä tuli ostettua tuommonen paketti http://www.normark.fi/index.php?page=12&cid=119&pid=827. semmosta kyselisin että kun kelan tiedoissa lukee että siimatilavuus ois 0,30 mm / 182 m. Mulla ois jemmassa fireline 0,25 semmonen 110 metrin rulla nii jääkö tohon puolalle liikaa tyhjää jos nakkaan sen rullan pelkästään tuohon vai laittasko pohjalle jotain muuta siimaa täytteeks ensin. vai onko teijän mielestä liian ohkanen siima tuo 0,25 tuohon settiin ylipäänsä? Kiitos vaan vastaajille!
EniZei
Ylläpitäjä
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #1 : 19.05.09 - klo:22:32 »

Elikkä tuli ostettua tuommonen paketti http://www.normark.fi/index.php?page=12&cid=119&pid=827. semmosta kyselisin että kun kelan tiedoissa lukee että siimatilavuus ois 0,30 mm / 182 m. Mulla ois jemmassa fireline 0,25 semmonen 110 metrin rulla nii jääkö tohon puolalle liikaa tyhjää jos nakkaan sen rullan pelkästään tuohon vai laittasko pohjalle jotain muuta siimaa täytteeks ensin. vai onko teijän mielestä liian ohkanen siima tuo 0,25 tuohon settiin ylipäänsä? Kiitos vaan vastaajille!

En osaa sanoa, että miten hyvin tuo firelinen paksuus pitää paikkansa. Jos ajatellaan sen pitävän, niin itse laittaisin alle täytteeksi jotain siimaa noin kolmasosa puolan verran.. Tai ehkä parempi vaihtoehto olisi ostaa raakasti kaupasta pidempi siima ja käyttää tuo fireline myöhemmin. Uusi kela ei kyllä pääse oikeuksiinsa, jos siinä on liian vähän siimaa.

Siima lyhenee ajan myötä sotkujen ja katkomisten takia, niin itsellä on tapana heittää monofiilia hyvän kuitusiiman alle ja taas lentää vieheet komeassa kaaressa..

Mutta kokeile, että miten paljo sinne jää tilaa.. Eihän 110 metrin siiman poisottaminen ja takaisin laittaminen niin hirveästi aikaa ota.
Toni
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #2 : 11.06.09 - klo:16:53 »

Miltäs tuo setti on vaikuttanu? Cool Onko kannatava ostos Huh

Jokaisella itseään kunnioittavalla perhokalastajalla on aina hyvä valikoima liitsejä rasiassaan.
Vesulio
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #3 : 11.06.09 - klo:20:50 »

tähän asti ainakin ollu hyvä Hymyilee. vapa on minun käyttöön tarpeeks pitkä kun edellinen oli 180 cm.tosin sama viehepaino suositus kun edellisessä muistaakseni, eli vähän letkun oloinen.meikäläistä ei haittaa, ihan hyvä vaan silleen. kela on pelannu myös hyvin, ja sen siima homman tein niinku EniZei kehotti, eli laitoin pohjalle täytteeks toista siimaa sen verran et mahtu toi 110 m rulla siihen. kyllä tolla pikkuhauet nousee mukavasti, kun ei niitä isoja ole vielä löytyny Iskee silmää. ja siihen astihan vehkeet on hyvät kun vaan eivät rikki mene ja ehjänä tuo on vielä säilyny. luulis säilyvänkin kun 3 v takuu tolla on. ite kun tykkään noista shimanoista ni voin sitä muilleki suositella.
Braven
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #4 : 12.06.09 - klo:05:54 »

Ennen käytin .30 monoa. Sit tuli noi punotut (10v sitte) ja vaihdoin suoraan .17 enkä ole katunut yhtään. 20m pitemmät heitot ja vetolujuus parempi, eikä siima veny niinkuin kumi-mono.
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines