Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

pakko löytyä rasiasta perhot

(Luettu 4618 kertaa)
Samurai
**

0
Poissa

Profiili
« : 26.05.09 - klo:19:36 »

Ajattelin ajankuluks kysästä tällästä kun oon suunnittelemassa käsivarren matkaa (etenkin harjus tähtäimessä) ja mietin mitä perhoja sinne sitoisin mukaan. Näitä netissä "must have" perhoiksi nimitettyjä näyttää olevan repullinen jos kaikkia sitois.

Itselläni listaan tärkeitä karttuu: Nalle Puh, Klinkhämmer, Adams, Elk Hair caddis, Black Gnat, Murkkuja, Emergenttejä, Royal Coachman, Red Tag, Zulu, March Brown, Grouse&Claret, Black and Peacock Spider, Black Marabou Mudler, Pheasant Tail nymph, Montana, Ahven striimuja ja ns. monttukoneita (2/3 perästä kuparilankaa, thorax riikinkukon herliä, kuula päähän)

Kuten arvata saattaa sidottavaa riittää kun jokaista sellaset 5-10kpl mukaan.

-aina ei voi saada, ei edes jokakerta-
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 27.05.09 - klo:10:55 »

Noilla kyllä varmasti pärjää.. Itse lisäisin listaan vielä Jäniksennaama-nymfin.. Tosin poistaisinkin paljon tuosta listasta..

Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään, niihin jotka kuuluvat jompaan kumpaan ja niihin jotka eivät kuulu.
Ese

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 27.05.09 - klo:12:41 »

Monta jättäsin minäki pois, mutta lisäisin mutustreamerin, vihreitä larvoja ja nymfejä sekä myös sen jäniksennaama nymfin. Yleisesti ota paljon pintureita mukaan, niillä on noilla korkeuksilla huomattavasti mukavampi kalastaa ja tee niitä myös tarpeeks pieninä 14-18 kokoihin.

Tottakai MINÄ saan kalaa mutta että tekin??? Nyt täytyy kyllä syödä hyvin...... Hymyilee leveästi
Samurai
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 27.05.09 - klo:15:05 »

toki mukaan tuli vähän "harvinaisempia" käsivarren valikoimaan, ei jaksa pelkkää zulua heittää.

Pientä #16-18 oon kyllä sitomassa, hieman hirvittelin tuon 16 koon pienuutta. Jos näillä nakeilla saa käännettyä sellasta.
Ese

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 28.05.09 - klo:09:03 »

Mulla putois se zulu pois jo lähtiessä, kai silläki joku saa kalaa joka sitä heittää vaan ei itsellä riitä usko mokomaan sutturaan. Kai se vaan ukosta kiinni! Tekisin vielä muuten pari paarmaa jäljittelevää sidosta tuohon mukaan myös, toimii ainaki taimenelle.
Samurai
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 28.05.09 - klo:11:34 »

kiitos vinkist, näyttää hyvältä ja hellepäivän perhoi kaipaakin. Tuli tänää #18 koon pintaperhokoukut. kylläpä on pieniä
Zaikka
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 02.06.09 - klo:16:21 »

Joo mie laittaisin lisää perhon nimeltä KORKEN Näyttää kieltä. Ostin kerran perho setin; Kala-Kalle taimen special olikohan 12 vai 21! Kuites siin oli se korken ja oli muuten harrikone. Viime kesänä menetin sen ku olin kosken niskalla ja oli noin 1kg harri kiinni,mutta hauki vei sen harrin ja perhon mukanaan! Se olis pitäny saaha videolle kun olin väsyttelemässä sitä ja sain rantaan haavivalmiiksi,niin jostain syvyyksistä tuli yli 5kg hauki. Järkyttynyt Kylmästi otti harrin suuhun ja lähti painaan koskeen. Siinä mistä harri otti kiinni näkyi kun noin 6-7 saman kokoista harria lähti haukea karkuun. Kyljet vaan vilahteli! Nolostunut

Korken,RedTag,Nallepuh,Mudler,Coachman,
RoyalCoachman,G&HSedge,Zulu,Bomber,
PeacockCaddis,Skater,GreenHighlander
Eris
Vieras
« Vastaus #7 : 10.08.11 - klo:16:36 »

Nyt kun on aloittanut perhokalastuksen ja sitä ehtinyt jo vähän aikaa harrastaa niin on kyllä vakiintunut itselleni seuraavat perhot:

- Leechit eri koissa ja väreissä
- Red Tag
- Zulu
- Nalle Puh
- Wiggler Nymfit

Kokeilut jatkuu edelleen, mutta noilla sitä kalaa on parhaiten mun kohdalla tullut. Saapi nyt syksyllä nähdä mitä mertsarit ja lohet kelpuuttaa. Täytyy varmaan putkiperhorasiaan käydä käsiksi.
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: