Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Kalastusta siltojen alla.

(Luettu 17842 kertaa)
Pelle
**

0
Poissa

Profiili
« : 01.06.09 - klo:15:25 »

Onko siltojen alla yleensä paljon kaloja? Varsinkin noiden isojen siltojen alla? Onko ne hyviä kalapaikkoja?
stento-z

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 01.06.09 - klo:16:16 »

Voihan niissä se virtaus olla sopiva.Itse kyllä kokeilisin siltojen alta Iskee silmää
Daiwa

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 01.06.09 - klo:20:09 »

Eipä niissä mitään suurempaa merkitystä ole kalastaa, kun ns. normaalissa paikassa. Onhan niissä se hyvä puoli, että ei vesi sada niskaan.  Iskee silmää Ja tietenkin, jos on ollut pitkiä hellepäiviä, niin kalat oivat tulla varjoiseen paikkaan mielummin, eli vaikkapa sillan alle.

TEAM Tunturi
Jyssi

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 02.06.09 - klo:13:16 »

itse heittelen kyllä siltojen alle mutta ovat ne silti ihan yhtä hyviä paikkoja kuin muutkin

kesä, suomi iskelmä, tyyni-ilta, Kalastus ja nuotiolla tehdyt makkarat.
-"Mennään kalaan !"
^^(juge)^^
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 29.06.09 - klo:11:01 »

Itse olen ollut siltojen alla helleisenä päivänä mato-ongella ja välillä virvelillä pieniä heittoja. Kyllä sitä ahventa sieltä on tullut mato-ongella ja virvelillä, mutta jos jompikumpi pitäisi valita niin valitsisin kyllä mato-ongen. Iskee silmää

Ei se kala heti syö.... sitä pitää odottaa....
Eris
Vieras
« Vastaus #5 : 29.06.09 - klo:11:10 »

Kyllä sieltä siltojen alta kalaa hyvin tulee. Paljon kuhaa ja pari isoa haukeakin on näkynyt tulevan. Kuhaa ainakin moni saa räikeillä jigeillä ylös. Suosittelen jigeilyä ja pohja-onkea.
kalakala
Vieras
« Vastaus #6 : 01.07.09 - klo:08:03 »

Samalla tavalla olen saanut siltojen alta kuin muualtakin Hymyilee leveästi
^^(juge)^^
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 01.07.09 - klo:23:21 »

Kyllä sieltä siltojen alta kalaa hyvin tulee. Paljon kuhaa ja pari isoa haukeakin on näkynyt tulevan. Kuhaa ainakin moni saa räikeillä jigeillä ylös. Suosittelen jigeilyä ja pohja-onkea.

Joo hyvä kun muistit sanoa ton jigeilynkin silläki oon saanu sairaasti kalaa.
p_eetu
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 07.07.09 - klo:20:28 »

Siinä ne on siltojen alustat paikkoja, missä muutkin. Yksittäisiä harjuksia ja affenoita olen sillan alla saanut ja ollut vieressä, kun maantiesillan alta tartutettiin atlantin hopiakylykinen lohi. Enämpi olen saanut kaloja muualta, kuin siltijen alustoista. Jos ison sillan pilarit tekevät voimakkaita akanvirtoja jokeen, pyörii niissä todennäköisesti pikkukaloille sapuskaa ja missä on pikkukaloja, on myös lähistöllä niitä syövät pedot...
Jre
Vieras
« Vastaus #9 : 21.07.09 - klo:12:11 »

Täältä tulee tuon silla alta mm: Harjusta, ahventa ja kirjolohta
Ja tässä kuva sillasta: http://www.vastavalo.fi/kiikan-silta-kiikansilta-kiikansilta-163243.html
Korkki88
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 21.07.09 - klo:13:18 »

Viime viikolla nostin vähän vajaa 3kg taimenen sillan alta, mut ei niissä sillan alusissa taia eroa olla. Paitsi sit jos sillan tukirakenteet ovat vedessä niin näitähän varmaankin kalat käyttävät jotenkin hyödykseen jos lähistöllä ei ole tarpeeksi hyviä piiloja paikkoja, tai sitten ei Pyörittää silmiään

Se suurin pääsi karkuun, taas...
juppix
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 15.02.10 - klo:09:19 »

Kyl mulla oli kiinni 4 kilon hauki,mut se irtos.Mä olin kalassa siinä eurajoen joessa siinä.Kun siinä lukee sellanen kyltti eurajoen joki.Kyl mä sain siit 650grammasen hauen
_jeppe
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 18.02.10 - klo:21:09 »

Mitään eroja en ole huomannut, kun kalastaa sillan alta tai jostakin muualta. Kalaa tulee samalla tavalla  Hymyilee
kalastaja95:D
Vieras
« Vastaus #13 : 19.02.10 - klo:14:53 »

Kyl mulla oli kiinni 4 kilon hauki,mut se irtos.Mä olin kalassa siinä eurajoen joessa siinä.Kun siinä lukee sellanen kyltti eurajoen joki.Kyl mä sain siit 650grammasen hauen
punnitsitko sen 4kilon hauen vai miten muute tiiät että se paino sen 4kg ja sillan aluset on ihan hyvii paikkoja mut niis on aina jotain rojuu pohjas... Epävarma
Viime viikolla nostin vähän vajaa 3kg taimenen sillan alta, mut ei niissä sillan alusissa taia eroa olla. Paitsi sit jos sillan tukirakenteet ovat vedessä niin näitähän varmaankin kalat käyttävät jotenkin hyödykseen jos lähistöllä ei ole tarpeeksi hyviä piiloja paikkoja, tai sitten ei Pyörittää silmiään
noista tukirakenteista kun niihin kasvaa levää ja sitä myöten niihin menee suojaan jonkin näkösii mikroskooppisen pieniä eläimiä ja sit pikkukalat käy syömäs niitä ja sitä myöten iso kala syö ne pienet siitä Hymyilee leveästi
Eris
Vieras
« Vastaus #14 : 19.02.10 - klo:16:19 »

Sillat ovat yleensä järven tai merensalmien kapeimmissa kohdissa. Kustannukset saadaan kuriin kun rakennetaan lyhyempiä siltoja. Järkevää? Näissä kapeimmissa kohdissa on myös kovimmat virtaukset joten sinne ajautuu paljon ravintoa pikkukaloille ja näin ollen myös suurempia kaloja syömään näitä pikkukaloja.
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: