Sivuja: [1] 2   Siirry alas   
  Tulostusversio  

uusi harrastaja

(Luettu 11088 kertaa)
r3ap3r92
**

0
Poissa

Profiili
« : 10.06.09 - klo:20:03 »

Elikkä kertokaapa minkälaista kelausta yleisesti käytätte. Ja mille vieheille.

Lusikoita ite kelailen sillein, että uistin menee aika pohjan tuntumaan sieltä sitten joku 3 metrii tasasta kelausta ja taas pohjaan päin. on tuntunut tehoavan.

Lipat tulee kelattua tasaseen vauhtiin kokoajan. mutta ei mulla kalat yleensä lippoihin ole tarttunut.

Jigejä tulee kelattua tasaseen tai pompoteltua pohjaa pitkin. suosin Stormin kalajigejä.
Jesse

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 10.06.09 - klo:20:18 »

Lusikoilla ja lipoilla samalla tyylillä jigejä pompottelen pohjassa. Vaappuja sitten kelailen tasaisesti ja pysäytellen.

><((((°> Pohjaa luulee usein kalaksi, mutta kalaa harvemmin pohjaksi! <°))))><
             ´¯`·.´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((°>    <°))))>< ¸.·´¯`·.´¯`·.¸¸.·´¯`
kalaton
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 06.08.09 - klo:00:33 »

Terve.
Oon kalastanu mato ongella ja oon tässä parin vuoden aikana päässy virveliä käyttämään n.20 kertaa mutta en ikinä oo saanu kalaa. Minuu vaan kiinnostaa että miten pitäis kelata tollassii vaappuja ku faijan naapuri sano että jos kelaa tasaseen ni ei kala käy kiinni. ja päteekö tuo sama lusikoihin ja lippoihin sillä mulla uisimia on n.50 mutta kala ei käy. mutta pikkuveli sai 3 kalaa 2 päivän aikana vanajalta vaapulla jossa oli punasen sävyjä ja mustaa. itelläni on 2 minnow spoonia ,1 countdown ,1 huskyjerk ,1 stormin kaksosanen 1, räsänen jossa pun. helmi, bluefox vibrax hot pepper ja 2, bluefoxin shallow super vibraksii siinä mun mielestä parhaat.jos ennen perjantaita saa neuvoja koska sillon lähen vanajalle oon kiitollinen sille ikuisesti Nolostunut
Korkki88
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 06.08.09 - klo:07:07 »

Kerros vielä mitä kalaa lähet sieltä hakemaan niin saat parempia vinkkejä Iskee silm&#228;&#228;
Ja minkälainen se vesistö on missä kalastelet, miten syvältä about ja mihin vuorokauden aikaan?
Mut ihan yleisesti, itellä tulee yleensä kohtalaisen tasasesti kelailtua uistimia heitellessä, jonkun verran vaihtelen vaan kelausnopeutta aina ja ihan hyvin on toiminut. Ja jos ei kovin matalassa heittele niin kannattaa uistimen antaa vajota vähän aikaa ennenkö aloittaa kelaamisen.

Lipan uinti esimerkiksi särkyy kokonaan jos sitä uittaa silleen, että välillä pysäyttää ja välillä vähän kelaa, en ainakaan itse ole lipoilla tuolla tyylillä ikinä heitellyt, lusikoilla taas pystyy pysäyttelemään ja myös vaapuilla, mutta suosittelisin vaapulle että et täysin pysäytä vaan yhtäkkiä hiljennät kelauksen normaalista erittäin hitaaksi muutamaksi sekunniksi ja sit taas aloitat normaali kelauksen ja välillä vähän nopeampia nykäyksiä kammesta jne. Mutta vaappuun harvemmin taitaa kala käydä jos se aivan paikallaan onpi, että en itse pysäyttäisi kelausta kokonaan.

Jospa tästä oli edes jonkin sorttista apua sulle Hymyilee

Se suurin pääsi karkuun, taas...
m1kke
Vieras
« Vastaus #4 : 06.08.09 - klo:09:09 »

Kyl se kala useesti ottaa kiinni juuri pysäytyksen aikana ja sit voi elävöittää uintia myös vapaa nykimällä .. Kannattaa kokeilla kaikenlaista .. Itse sanoisin että suoralla kelauksella huonoiten tulee mutta joskus sekin saattaa olla oikea tapa mutta harvemmin ..
kalaton
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 06.08.09 - klo:09:59 »

Kiitos viesteistä! Olen menossa kalaan huomenissa tonne vanajalle siellä on 3-4m syvyyttä ,normaalin järviveden värinen eli aika tumma ja ruskehtava. Kuhaa tai haukee yritän mutta kyllä iso affenkin kelpaa N&#228;ytt&#228;&#228; kielt&#228;
Daeva
Vieras
« Vastaus #6 : 14.08.09 - klo:14:13 »

Tulikos sieltä vanajalta vihdoin kalaa?

Siellä pitäis toimia mainitsemasi kuvat ihan hyvin.
Sävyistä tehokkaimpina itsellä on toiminut ehkä varmimmin sinertävät värit erityisesti vaapuissa ja kalalipoissa. Tummat/kupariset lusikat ovat toimineet hyvin (mustakuparisella räsäsellä tullut paljon haukee ja ahventakin). Lipoissa on todettu kontrastivärit toimiviksi esimerkkiväreinä papukaijat, punamustat ja mustakeltaiset. Ahvenväri ja muut luonnolliset värit ovat myös tuoneet tulosta, kun muu ei tunnu kelpaavan Hymyilee

Suosittelen hommaamaan joko Bete Loton tai Bluefoxin Minnow super vibraxin (molemmat kalalippoja) sinisenä, ne on lähes varmoja pelejä vanajalle ja niiden uitossa ei tarvitse ihmeempiä kikkoja miettiä Hymyilee

Ei siis muuta kun kireitä siimoja.
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 02.09.09 - klo:18:50 »

No yleensä kelailen sitä vauhtia kuinka korkealla vesi on. Mutta siinä kun kelaan teen pieniä pysäytyksiä joka ärsyttää ja houkuttelee kalaa Iskee silm&#228;&#228;.

Team Tunturi
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 02.09.09 - klo:19:00 »

Aika tasasta kelailen. Parhaitten kivien/ruohojen/monttujen kohtaalla pysäytyksiä, nyppäsyjä tai mitä nyt kalastajan kieroon mieleen juolahtaakaan.

Dafag did I just said...
Heneriiii
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 02.09.09 - klo:20:44 »

mie kelaan vaa tasasesti ja sitä vauhtii ettei kuiteska pohjaa osu  N&#228;ytt&#228;&#228; kielt&#228;
Sama

poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 03.09.09 - klo:11:09 »

Eipä juuri koskaan tule tasaista vauhtia kelattua.. Aina jotain pikku pausseja ja kiihdytyksiä..

Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään, niihin jotka kuuluvat jompaan kumpaan ja niihin jotka eivät kuulu.
Maffe
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 03.09.09 - klo:17:18 »

Lämpimän veden aikaan kelausrytmi on hieman nopeampi ja kylmän veden aikaan taas hieman hitaampi. Kuitenkin normaalisti kelailen siima sisään hieman kelausnopeutta vaihdellen, välillä hitaammin ja välillä pieniä kiihdytyksiä tehden. Eipä nuo kalat ainakaan häiriintynyt moisesta ole, vaikka mistäpäs minä sitä voin tietää...
aksu97

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 16.09.09 - klo:18:37 »

No... aina ei kalaa tule ja monesti saattaa karata, mutta kyllä jossain vaiheessa kalaa tulee. Iskee silm&#228;&#228;
Mutta itse menen kalaan sen takia, että saan rentoutua kalastamalla, en sen takia, että on PAKKO SAADA KALAA! Minun mielestä kalaan pitää lähteä hyvin mielin Hymyilee, ei sen takia jotta pitäisi saada kalaa, mutta kyllä se kala tulee. Iskee silm&#228;&#228;

Hiljaa. Kohta se tulee...
aksu97

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 21.09.09 - klo:18:22 »

Yleensä aika rauhallisesti noin 2 metrin kohdissa, mutta välillä nopeutan, hidastan, nopeutan, yms.
maula
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 22.09.09 - klo:19:46 »

syksyllä kylmissä vesissä hissukseen js pysäytellen ja lämpimän veden aikaan rivakammin, kuitenkin lyhyit taukoja pitäen, pääosin kelluvilla kuvilla tulee kalastettua...
Tagit: Kelaus  rytmi 
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: