Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 9   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Jigaus tekniikat ja ottipaikat

(Luettu 110130 kertaa)
janne-s
**

0
Poissa

Profiili
« : 17.06.09 - klo:10:09 »

Moro vaan kaikille.. Kertokaas hyvät kalaveljet ja siskot millasia tekniikoita käytätte jigauksessa? Itse alottelin jigauksen vasta tänä keväänä ja ainoastaan yksi hauki on erehtynyt jigiin. Olen kyllä tuntenut että jigiä seuraa ahven..mutta ei ole noussut pinnalle asti.
Millasissa paikoissa/keleissä käytte jigaamassa. Ite asustelen itä-suomessa ja vedet vaihtelee sameista->kirkkaisiin.. Oranssinpunaista,punaistahileillä,moottoriöljyn ja valkean värisiä olen vasta kerennyt kokeilemaan..

Kireitä odotellessa...

Tunnelin päässä näkyvä valo, on mitä todennäköisimmin vastaan tuleva juna.
Braven

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 17.06.09 - klo:10:48 »

Heiton jälkeen pidän siiman kireellä ja odotan että jigi menee pohjaan. Sen huomaa siiman äkillisenä löystymisenä. Sit semmosia max puolen metrin nykyjä vavalla ja sit kelaan sen löysän siiman pois. Joka nykäyksen välissä annan jigin mennä pohjaan uudestaan jos ei ole hirveää kivikkoa tai jotain muuta sontaa pohjassa.
janne-s
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 17.06.09 - klo:11:10 »

Juu, siis ihan perustyyli.. Ite käytän samaa tekniikkaa. Käytän myös tekniikkaa jossa vapa on noin 45 asteen kulmassa ja kelaan siimaa noin 1-2metriä kerralla sisään ja annan jigin vajota pohjaan. Onko jollain tästä tyylistä kokemuksia?
Zinkki
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 18.06.09 - klo:13:11 »

Kyllähän se noinkin onnistuu ihan hyvin. Eihän sillä tekniikalla niin väliä ole kunhan tuntee tärpit ja pohjan mahdollisimman hyvin.
sirmain
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 22.06.09 - klo:09:35 »

Heiton jälkeen pidän siiman kireellä ja odotan että jigi menee pohjaan. Sen huomaa siiman äkillisenä löystymisenä. Sit semmosia max puolen metrin nykyjä vavalla ja sit kelaan sen löysän siiman pois. Joka nykäyksen välissä annan jigin mennä pohjaan uudestaan jos ei ole hirveää kivikkoa tai jotain muuta sontaa pohjassa.

oon koittanu tällä tavalla mutta tun nyvyn jälkeen kun kelaa löysät pois niin siimahan menee aivan liian löysälle kelaan ja menee solmuille ym...  eli näinkö sen pitää toimia vai millon ja miten sen nyvyn jälkeen pitää toimia se takaisin kelaus?   Huh
janne-s
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 22.06.09 - klo:11:02 »

Ite olen todennut hyväksi konstiksi sen että ku jigi on uponnut pohjaan nostan vavan vaakatasosta pystyyn. Ja odotan sen aikaa että jigi uppoo taas pohjaan (siis vapa pystyssä..) sen jälkeen lasken vavan taas vaakatasoon ja kelaan löysät pois.. Enkä ole saanu sotkuja aikaan.. Suosittelen kattomaan semmosen videon ku kireitä siimoja ahvenenjigaus.. Todella hyvä opetus video kerrotaan todella paljon yleis hyödyllistä tietoo.. Aaton aattona kyseisellä tavalla jigattuna sain reilun 3kg.n hauen..
Catana
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 22.06.09 - klo:11:56 »

http://www.kireitasiimoja.com/

Tuolta ostamaan. Saa suoraan koneelle. Tai sitten kauppaan. Löytyy melko monesta paikkaa. Sitten on vielä kolmas keino, mutta ei siitä enempää. Suosittelen tukemaan rahallisesti.
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 06.12.09 - klo:10:34 »

Noo en kyllä itekkään pahemmin käy jigaamassa, mutta suurin osa ahvenistani on tullut jonkun karikon lähettyviltä missä saisi olla aika syvästi vettä, koska siellähän ne isot appurat viihtyvät. Ja ehkä joku pieni tihku-sade sääksi voi olla sopiva...

Team Tunturi
minkkinen
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 06.12.09 - klo:20:27 »

Minäkin alotteli ton jiggauksen vasta tänä vuonna. Tekniikana oon käyttäny tota pelkällä kelaamalla uittamalla, ilman nykytystä. Ahventa on ainakin tullu ihan kiitettävästi, joten ei se kala kovin nuuka ole. Hymyilee leveästi
Eris
Vieras
« Vastaus #9 : 06.12.09 - klo:20:56 »

Minäkin alotteli ton jiggauksen vasta tänä vuonna. Tekniikana oon käyttäny tota pelkällä kelaamalla uittamalla, ilman nykytystä. Ahventa on ainakin tullu ihan kiitettävästi, joten ei se kala kovin nuuka ole. Hymyilee leveästi

Itsellä taas juuri tuolla nytkytyksellä enemmän kalaa tullut. Hymyilee Varsinkin kuha pitää siitä enemmän.
kalastaja95:D
Vieras
« Vastaus #10 : 09.01.10 - klo:11:16 »

no ostimpa/sain osan 120€jigivälineistä ja olen käyttänyt melkein kaikkia tapoja jigata mitä täällä sanotaan. eri paikoista, eri syyvyksiltä, vaihtanut jgiä aina 15heiton jälkeen paikkaa nähden. olen saanut yhen 500g hauen, eli minusta tämä jigaus on turhaa, koska sinne meni taas 100€ ja ei oo tullu ees ahventa... haukikin nappas ku olin rannassa jigaamassa missä on ahvenia 0,5-3,0metrin väliltä vettä nii hauki iski aivan rannasta pieneen matojigiin silloin ajattelin että tämä jigaus on turhaa. ai niin vesi on tummaa näkyvyys 0,6metriä.
m1kke
Vieras
« Vastaus #11 : 09.01.10 - klo:11:27 »

Ongelmana voi olla sekin ettei niis paikois vaan ole ollu kalaa ...
kalastaja95:D
Vieras
« Vastaus #12 : 09.01.10 - klo:12:11 »

Ongelmana voi olla sekin ettei niis paikois vaan ole ollu kalaa ...
kyllä lipalla heti tuli 3affenta jotka paino 200g jokane yhest paikast Näyttää kieltä että mjun mielipide on että jigaus on turhaa...
Partanaama
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 09.01.10 - klo:13:44 »

Mulla on parhaiten toiminut hidas kelaus. Välillä annan jigin upota pohjaan ja jatkan hidasta kelausta. En varsinaisesti pompota vavalla tai nyi vapaa mitenkään erityisesti.

Jep Jep
m1kke
Vieras
« Vastaus #14 : 09.01.10 - klo:13:57 »

Kelallauittaessa kannattaa kelata epäsäännöllisesti esim. 3 kelausta 2 kelausta 1 ja sama uusiks ..
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 9   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: