Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Tuulastus

(Luettu 239052 kertaa)
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #30 : 01.09.10 - klo:17:11 »

Olen käynyt ja on hauskaa ^^! Kannattaa, olen vasta yhden hauen saanut, mutta syyslomalla lähden sinne uudelleen  Hymyilee leveästi

-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
aksu97

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #31 : 27.09.10 - klo:16:21 »

Mun pitäis mennä tuulastaan syyslomalla. katotaan onnistunko. Cool

Hiljaa. Kohta se tulee...
Eris
Vieras
« Vastaus #32 : 27.09.10 - klo:20:14 »

Syyslomalla ois tarkotus mennä merelle tuulastamaan  Cool

Metsälammella pari kertaa jo ollut yrittämässä mutta ei saalista. Yhtä haukea sain iskettyä mutta pääsi ketku karkuun. Oli melkossen samiaa vettä.
ededed96
Vieras
« Vastaus #33 : 10.10.10 - klo:15:33 »

Juu onhan tuo tuulastus hauskaa ja jännittävää puuhaa. Aika pieniä nuo ekan sivun hauet, kyllä varmaan muutakin lyötävää löytyy. Normi tuulastusreissulla tulee pari säynävää, kymmenkunta lahnaa ja pari haukea. Loppusyksystä pääse jo siikoja tuulastelemaan mutta siiat ovat yleensä aika nopeita. Atraimena käytän taottua atrainta. Jos kala on kiven päällä kannattaa miettiä kahdesti että onko se kala sen arvonen. Ja mitää kevät-tuulastukseen sanon niin aika laitonta puuhaa. Itse EN tuulasta keväällä , mutta kaloja käyn joskus kattelemassa ja laskemassa. Iskee silmää
teemu95
Vieras
« Vastaus #34 : 13.10.10 - klo:14:05 »

kävin viime viikonloppuna tuulastaa ekan kerran ja sainkin yhen hauen(700g). Hymyilee leveästi Mukavaa hommaahan se oli Hymyilee
Kalapappa
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #35 : 14.10.10 - klo:15:19 »

Olen itse kanssa ajatellut kokeilla tuulastamista ja mietin vain sellaista asiaa että kuuluuko sen valon näyttää veteen? Vai kuuluuko sen vaan roikkua jostain ja heijastaa veden pinnalle?  Huh
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : 14.10.10 - klo:15:32 »

Olen itse kanssa ajatellut kokeilla tuulastamista ja mietin vain sellaista asiaa että kuuluuko sen valon näyttää veteen? Vai kuuluuko sen vaan roikkua jostain ja heijastaa veden pinnalle?  Huh

veteen näyttää ehdottomasti, jos se heijastaa niin et näe kaloja (ainakaan yhtä hyvin)
ededed96
Vieras
« Vastaus #37 : 15.10.10 - klo:10:33 »

Itse käytän kädessä pidettävää lamppua joka saa virran tietenkin akusta. Osta kaupasta työvalo(tarpeeks tehokas) pistä siihen kahva ja piuha. Mielestäni kädessä oleva lamppu on parempi kuin venessä kinni oleva koska valon voi sirtää pois kalasta, ettei kala säky. Ne sattuu olemaan aika arkoja valolle. Atraimen vaan ostaa kaupasta (20-40e) ja puinen varsi sihen. Nyt alkaa olla jo vähän myöhänen aika tuulastaa lahnoja, kun vedet alkaa olla niin kylmiä > joten lahnat lähtee jo pois rannoilta . Haukia vielä näkyy, ja sika-ajat vasta alkaa. Iskee silmää
_tursas_
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #38 : 15.10.10 - klo:10:44 »

Omasta mielestä myös helpompaa jos joku haravoi vettä valolla. Kavereiden kanssa, kun käydään tuulastamassa yksi on valon kanssa keulassa, atraimen käyttäjä seisoo tai istuu valon näyttäjän takana ja yksi soutaa perässä. Valona käytetään sitten normia traktorin työvaloa ja diesel auton akkua.
Kalapappa
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #39 : 16.10.10 - klo:20:02 »

itselläni on autotallissa iso halogeenilamppu jonka isä on saanut töistä.
Percho

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #40 : 20.10.10 - klo:20:47 »

Ite kävin tänään tuulastamassa, paljon kaloja näky mutta en viitsinyt lyödä kun oli niin pieniä. Hymyilee leveästi

COME BACK!!! ; )
janne-s
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #41 : 20.10.10 - klo:21:42 »

Omasta mielestä myös helpompaa jos joku haravoi vettä valolla. Kavereiden kanssa, kun käydään tuulastamassa yksi on valon kanssa keulassa, atraimen käyttäjä seisoo tai istuu valon näyttäjän takana ja yksi soutaa perässä. Valona käytetään sitten normia traktorin työvaloa ja diesel auton akkua.
Menee omasta mielestäni aika hankalaks toi teidän systeemi.
Meidän porukka käyttää valona hasagia ja jokainen meloo/työntää atraimen varrella vauhtia. Näin ku touhuaa niin ei voi syyttää kaveria liian kovasta/hiljase3sta vauhdista. Ja tuulastajan vaihto tapahtuu ylös saadusta kalasta. Mut jokainen tallaa tavallaan...

Tunnelin päässä näkyvä valo, on mitä todennäköisimmin vastaan tuleva juna.
enäjärvenkauhu
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #42 : 20.10.10 - klo:22:07 »

olin tossa raumalla ja täytyy sanoo et on se itämeri huonossa jamassa... puolalaiset on troolannu kaikki siiat ja lohet, ei nähty siian vilaustakaan vaikka koko yö tuulastettii ja sit meillä oli 11kpl 30m ja yks silakkaverkko, tarttui yhteens yks silakka;DD mut haukiakaa ei oikee löytyny, muutama pikkune ja yks säynävä lyötiin

Kauhu iskee jälleen Cool
r3ap3r92
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #43 : 26.10.10 - klo:10:13 »

Toimiskohan tollanen hyvin
Tämä näin.
ededed96
Vieras
« Vastaus #44 : 29.10.10 - klo:09:10 »

Toimiskohan tollanen hyvin
Tämä näin.

Voihan tuo toimiakkin, mutta omasta mielestäni esim. perus halogeenilampulla näkee paremmin kun ledeissä on se valo sinertävä. Mutta jos haluat ostaa niin osta ihmeessä, voi toimia kyllä ihan hyvin Iskee silmää
Tagit: Atrain Tuulastus Atrain kalastus 
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: