Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 7   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Tuulastus

(Luettu 239068 kertaa)
miksu93
**

0
Poissa

Profiili
« : 20.05.07 - klo:13:48 »

Aattelin tässä kysyä että kuka on kalastanut atraimella Huh
Itse on ole kalastanut atraimella mutta aijoin tänä syksynä sitäkin kokeilla.

poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 21.05.07 - klo:14:18 »

Itse olen vissiin pari kertaa käynyt tuulastelemassa ja oli kyllä lysti hommaa.. Jostakin syystä se on vain jäänyt kokonaan unholaan tuo atraimen heiluttelu..

Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään, niihin jotka kuuluvat jompaan kumpaan ja niihin jotka eivät kuulu.
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 21.05.07 - klo:16:40 »

Pari kolme kertaa tuli syksyllä käytyä ja jopa kalaakin saatiin.. On muuten erittäin hupi hommaa, paitsi vaatii kyllä kohtuullisen hyvää keliä..

Pari kuvaa yheltä reissulta:

* hauki_1.jpg (80.46 kilotavua, 600x450 - tarkasteltu 1758 kertaa.)

* hauki_2.jpg (64.94 kilotavua, 600x450 - tarkasteltu 1608 kertaa.)
imot90
Vieras
« Vastaus #3 : 21.05.07 - klo:18:13 »

Pari kertaa oli aikomus mennä viime syssynä tuulastamaan, mutta vain yhtenä kertana oli hyvä keli, joten aika ailahteleva harrastus on...
Kaksi säyneä saatiin joista isompi 1.6kg ja pienempi oli no... Pieni  Virnistää

Kuvassa 1.6kg

*  (110.49 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 1403 kertaa.)
qusela
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 02.10.07 - klo:13:49 »

Jees mukavaa hommaahans se on kaikin puolin... Olis tulevana viikonloppuna kisat, jossa päivällä uistellaan ja yöllä on tuulastus.Täs on pari tuulastus kuvaa kyseessä olevalta järveltä...

* 222222.JPG (500.16 kilotavua, 2032x1520 - tarkasteltu 1401 kertaa.)
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 02.10.07 - klo:15:14 »

Nätin kalan oot tuulastamalla napannut Iskee silmää Koitin kattoa tarkemmin tuota atrainta, että onko se ostoatrain vai käsin tehty? Miten on kestänyt iskut kiveen? Ite on tullut helposti pätkästyä atrainta voimalla kiveen, jolloin siitä on piikit taipunut. Se mun käyttämä kaverin atrain on itsetehty ja muuten hyvä, mutta kiviin ei paljo kestä pätkiä.
Youkka
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 02.10.07 - klo:15:18 »

itse olan kans muutamia kertoja käynyt tuulastelemassa aikoinaan. Unohtunt kyllä koko harrastus.

*Se joka kuorsaa, nukahtaa ensin*
TuMi
Vieras
« Vastaus #7 : 02.10.07 - klo:16:25 »

Itekin hitsailin josku muinoin itelle oman atraimen, mutta ei ole tullut käytettyä sitä kertaakaan.  Mökillä on sen verran pehmeä pohja ettei sitä vasten voi painaa kunnolla, tosin täytyy myöntää että en kyllä ole todellisuudessa edes kokeillut. Pitäis testata tässä. Joskus pienempänä tuli käytyä kerran pari, niin onhan se ihan loisto fiilis siellä on kyllä veneessä ootella ja valaista rantakaislikoita. Yks varmasti mielenkiintoisimmista kalastusmuodoista. Sähkömoottori on siinä mielessä tosi loisto tuohon hommaan kun saa samasta akusta valot viriteltyä.
imot90
Vieras
« Vastaus #8 : 02.10.07 - klo:19:33 »

Tänä syksynäkin olen käynyt kaksi kertaa ja kaksi haukea ja lahna on tullut. Lahna oli 1.5kg ja hauet pienempiä. Viikonloppuna olisi vuoksella mm-kisat Hymyilee
Osallistumaan en tosin pääse...
qusela
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 03.10.07 - klo:12:20 »

Ostin ton tuota niin kylän kaupasta Hymyilee leveästi.. Kyllä toi niin iskut kiveen kestää vaikka en oo oikeestaa tuulastanu missää hirveessä kivikossa... pitää iskee vaan kohilleen  Iskee silmää. Taisin maksaa tosta atraimesta 15€ niin ei paha. Varsi on tehty puusta. On varmaan abouut 10 vuotta vanha... kerran on katkennu ylä osasta kun serkun kaa kisassa nostettiin haukea jostain 2.5 metristä...
Ekku73
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 05.10.07 - klo:16:14 »

Tänään ois tarkoitus lähteä ekaa kertaa tänä syksynä tuulastamaan. Lähinnä ois tarkoitus lahnaa ja haukea jahdata. Voisin heittää kysymyksen muille et mikä on paras valo tuulastukseen? Meillä on halogeeni valot joista toinen menee veden alla ja toinen päällä.. Huh
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 08.10.07 - klo:09:04 »

Miten Ekkun tuulastusreissu meni? Meillä on valoina toiminut vanhat auton valot, joihin virrat otetaan suoraan auton akusta. Raskashan se akku on veneeseen kantaa, mutta kyllä niissä sitten tehoa ihan mukavasti riittääkin. Lamput on laitettu keppien päähän, joten niitten käyttäminen onnistuu hyvin. Tuo muuten ei kuulosta ollenkaan huonolta vaihtoehdolta, että toinen lamppu on veden alla. Onko se kiinteästi kiinni sielä jotenkin vai kuinka?
Ekku73
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 13.10.07 - klo:08:56 »

No se tuulastus reissu ei ollut kehuttava mut 3 pientä haukee lyötiin ihan tuntuman saamiseks. Ne valot on sellasessa metallista kyhätyssä telineessä, jossa molempia valoja voidaan kääntää erikseen siihen suuntaan kuin haluaa ja myös valoja voidaan käyttää erikseen. Ne on myös auton valoja. Ja meillä on käytössä 88A akku joka on tosiaan aika painava! Pitää ottaa vaikka kuva tänä iltana kun mennää taas tuulastamaan( jos tuuli tyyntyy vähän!).
k.s.k
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 27.02.08 - klo:21:29 »

joka syksy SEKÄ KEVÄT ! nykyisin käytän kuitenkin harppuunaa. se on nopeampi, tarkempi ja kevyempi.
Mate
Vieras
« Vastaus #14 : 16.07.08 - klo:22:58 »

Itse olen kalastanut yöllä atraimella tuloksetta, mutta kerran kutuaikaan tulosta syntyi.

Kaislikon takana oli pieni "lampi", joka oli ruohojen peitossa syvyys huimat 15cm max. eli venettä työnnettiin ( soutuvene ) melalla eteenpäin ja keulassa oleva iski atraimella kohtaan mikä oli kohollaan tai liiketta. Kaksi 1-2kg haukea tuli, muuten jäänyt tämä kalastus vähemmälle, mutta iän tultua enemmän varmasti enemmän kokeilen!
Tagit: Atrain Tuulastus Atrain kalastus 
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 7   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: