|
Larski
|
 |
« Vastaus #15 : 09.07.10 - klo:11:20 » |
|
Ihan perus pintaperhot kelpaa ahvenelle, mm. näitä Zulujahan on kehuttu hyviksi ahvenperhoiksi, kaikkitietävä google auttaa etsimisessä.
|
|
|
|
|
poka
SP-Team
0
Poissa
|
 |
« Vastaus #16 : 23.07.10 - klo:08:39 » |
|
Kävin tuossa yksi päivä pikku poppereilla ahvenia pyytämässä.. Se vasta oli lystiä hommaa, kun appurat pyöri popperin perässä ja aina silloin tällöin joku jysäytti kiinni.
|
Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään, niihin jotka kuuluvat jompaan kumpaan ja niihin jotka eivät kuulu.
|
|
|
|
kuharulla
|
 |
« Vastaus #17 : 16.08.12 - klo:21:43 » |
|
No itse ainakin kalastan ahvenia puroista keltaisilla liitseillä ja olen tullut siihen tulokseen että Boobyt toimivat ahvenelle kaikissa väreissä hitaasti nykien. tässä olis kuvia kaloista mitä oon saanu Boobyilla http://www.kalasaalis.com/kuva/11657/ tuo isoin oli noin 400g ja sitten vielä http://www.kalasaalis.com/kuva/11658/ tuo oli jo sitä 600g luokkaa että ihan mukavasti noilla ahvenia narraa. 
|
|
|
|
|
|
iVot
|
 |
« Vastaus #18 : 19.08.12 - klo:21:05 » |
|
Leecheillä ja larvoilla tulee aina ahventa, värilläkään ei ole kauheasti väliä. Kaikista hauskinta ahvenen perhokalastus on kuitenkin Surffilaudalla kun ahvenet usein hyppäävät siihen komeasti.
|
|
|
|
|
eemail
|
 |
« Vastaus #19 : 15.12.12 - klo:12:34 » |
|
Pienet salakka- ja ahvenstreamerit toimii, esim. 5-10cm supertinseli. Pupat ja liitsit hyviä myös.
|
|
|
|
|
|
kuharulla
|
 |
« Vastaus #20 : 26.05.13 - klo:23:08 » |
|
Tänään nappas koskella 4 ahventa ja kaikki olivat 200-300g paikkeilla ja iskivät 6cm tinseliin jossa musta selkä ja punainen kaula, huomenna uus reissu ja kuvia voin ottaa tarvittaessa kaloista ja perhoista.
|
|
|
|
|
|
Koukkuk
|
 |
« Vastaus #21 : 21.07.13 - klo:01:48 » |
|
Tää ahvenen perhostelu on vielä minulla korkkaamatta merellä.. Tai no joo, oli mulla hauki hommissa jerkkiin seurio ja perholla tilannetta kun paikkailin, niin muutaman heiton jälkeen RH värisessä MD:ssä killui noin kiloinen ahven, mut jotenkin onnistuin sen tyrimään vaikka mulla oli jo peukalo kalan suussa, niin että tunsin sen hampaatkin... Eli melkein onnisti..
|
Virvelillä heitettävät perhot: RajuVirppa, PikkuVirppa, RajuRosvo.
|
|
|
|
kalakaapo
|
 |
« Vastaus #22 : 25.07.13 - klo:17:01 » |
|
Tänää tuli sellanen vahinko-ahven ruskeella zonkkerilla 
|
Perhokalastuksessa on sitä, JOTAIN?
|
|
|
|
Koukkuk
|
 |
« Vastaus #23 : 25.07.13 - klo:17:39 » |
|
Tänää tuli sellanen vahinko-ahven ruskeella zonkkerilla  Hei sun viesti on väärässä osiossa, täällä keskustellaan ahvenen perhostelusta eikä suinkaan sattuma Ahvenista/kaloista  (Tämä on hyvän tahtoinen huumori kommentti)
|
|
|
|
|
|
kalakaapo
|
 |
« Vastaus #24 : 25.07.13 - klo:21:37 » |
|
Hei sun viesti on väärässä osiossa, täällä keskustellaan ahvenen perhostelusta eikä suinkaan sattuma Ahvenista/kaloista  (Tämä on hyvän tahtoinen huumori kommentti) okei, anteeksi 
|
|
|
|
|
|
Allu97
|
 |
« Vastaus #25 : 26.07.13 - klo:08:34 » |
|
Itse sain miedosti virtaavasta koskesta, harjuksen perhokalastuksen sivussa, noin 20 ahventa Red Tagilla.
|
|
|
|
|
|
pacos
|
 |
« Vastaus #26 : 09.02.14 - klo:10:36 » |
|
#10 oranssi leech, paras ahvenperho mitä tiedän. Pyrstö kannattaa jättää normi leechiä pitemmäksi, nälkäinen (tai perhoon v*ttuuntunut  ) ahven kyllä ottaa koko perhon suuhunsa. Mukavaa touhua tuo ahvenen pörhöstys, kesällä sitä on tiedossa enemmänkin salapaikassa X! 
|
Hauki ei ole kala, vaan ELÄMÄNTAPA!
|
|
|
|
monnimän
|
 |
« Vastaus #27 : 20.06.16 - klo:22:28 » |
|
Herättelläänpäs tätäkin osiota vielä henkiin! Eli olen ostanut nyt perho vehkeet ja ajattelin mennä järvelle perhoilemaan:) eli millaisia paikkoja suosittelette isolta järveltä? Tumma vesistö. Minkä värisiä perhoja kannattaa tuolla tummassa järvivesistössä ahvenella syöttää?
|
|
|
|
|
harvesteri
|
 |
« Vastaus #28 : 21.06.16 - klo:00:42 » |
|
Ahvenoita joskus soutuveneestä tavottelen, ekaks aina tyrkytän niille pieniä surffilautoja, pikaisesti on aina tullu ilmoitus et aabot on paikalla. Ruovikosta /lumpeiden reunat, karikot ja jos siltarakennelmaa löytyy niin pilareiden juuret. Sit yks hyvä Perho on ollu pikkutinseli, muita niille juuri en oo tyrkyttäny. Ahveneiden koot parhaimmillaan ollu 350g.
|
|
|
|
|
|
muntsuri
|
 |
« Vastaus #29 : 21.06.16 - klo:13:38 » |
|
Leechillä antanut pohjan tuntumaan vajota sitten kelannut, toimii hyvin. Mukavan kokoisia pullukka ahveenija tullut ja enemmän saanut kuin pienillä uistimilla. Pitää kokeilla omia tekemillä perhoilla ei vaan tule jostain syystä niillä narrattua, talvella tuli tehtyä perhoja.
|
Muntsuri Team
|
|
|
|
|