Kyllä nyt varmaan moni osaa / kykenee venettä ohjaamaan. YMMÄRTÄÄKÖ kaikki ne muutamat merimerkit joita vesistöihin on laitettu, osaavatko ihmiset navigoida huonon sään yllättäessä. Ei ne plotteritkaan aina kaikkea pelasta. Kuitenkin kartanlukutaito ja suunnistustaito ovat vesillä tärkeitä. Itse veneellä ajaminen on pieni osa koko veneilyä....
Samoilla linjoilla olen. Tässä just taannoin Hartsa79 kirjotteli tännekin eräästä veneilijästä, joka ilmeisesti tosiaan osasi ohjata venettään kovassakin nopeudessa, mutta ei vaan tajunnut tuon taivaallista yhteisistä pelisäännöistä mitä vesillä liikkuessa tulee noudattaa.
Kunhan nyt ei tosiaan ruveta vaatimaan kaikkiin moottorilla kulkeviin veneisiin sitä korttia. Menee vähän hulluksi jos saan kortitta ajamisesta sakot sen takia, että iskin soutuveneeseen sähkömoottorin perään antamaan vauhtia, että voi vähän uistella.
Heitetään tähän samaan nyt sit vielä kysymys tuosta promillerajasta. Mitäs mieltä ootte ehdotuksesta, että se laskettaisiin samalle tasolle, kuin autoillessakin? Itse kannatan tuotakin esitystä. En näe mitään syytä miksi venettä pitäisi saada ajella kännissä.