En näe mitään järkeä ite mennä väkertämään kelaa. Kannattaa ostaa ihan oikea kela. Mutta mikäs siinä jos haluat tehdä sen itse.

Kyl mää voisin tuomitakkin tän tekemisen. Jos nimittäin pystyy tekemään sellaisen kelan itse joka:
a) Toimii
b) Kestää
c) On edullisempi kuin kaupasta ostettu
d) Kestää
e) Ei tuota loputonta määrää sotkuja
f) Sillä pystyy heittämään sitä perhoa ilman että siihen köytetään kivi painoksi
g) Kestää ja toimii vielä kerran...
Enkä mä pistä pahakseni jos joku Ari niminen heppuli tulee tännä ja tekee sen haspelin rautakangesta, tässähän kysytään perho kelaa. Enkä pistä pahakseni vaikka tekisi perhokelankin...

Ensinnäkin, perhokelalla ei setissä ole suurta roolia.. Se toimii vain siimavarastona, ja joillekin jarruttelun hoitajana. Yhtä hyvin siimaa voisi pitää taskussa, tai rullalla kädessä ja jarrutuksen pystyy hoitamaan normaalit ihmissormet. Joskus kaverin kanssa oltiin Merikarvialla reissussa ja hepulta hajosi perhosetistä kela. Laakerit tais mennä rikki, vai mitä siinä oli. Ei pyörinyt enää mihinkään suuntaan. Kaveri irrotti puolan, purki melkein kaiken siiman käteensä, ja laittoi puolan taskuunsa. Väsytteli ilman kelaa, pelkällä vavalla jopa kaksi tavallista kirjolohta.
Joten tässä aiheessa kaveri pyytää apua oman perhokelan tekemiseen, niillä joilla on tietoja tai apuja kyseisen projektin edistämiseksi, voivat niitä jakaa. Jossei ole muuta kuin negatiivisia mielipiteitä ja "osta kaupasta" -kommentteja, ne voi jättää sinne näppäimistöön odottelemaan parempaa hetkeä!
Eli nyt voidaan varmasti jatkaa keskustelua
PERHOKELAN VALMISTAMISESTA ITSE.