Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Auttakaa; tee-se-itse perhokela?

(Luettu 8217 kertaa)
jabi
*

0
Poissa

Profiili
« : 16.11.09 - klo:11:17 »

voiko perho kelan tehdä itse jotenkin jostain taikka voiko sen tehdä vaikka jarru pilkistä tai veto kelasta Huh Virnistää ei viitisi millään maksaa antakaa ohjeita

EDIT: Otsikkoa vähän kuvaavammaksi

ei kala miestä hae jollei mies kalaa
Daiwa

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 16.11.09 - klo:11:47 »

voiko perho kelan tehdä itse jotenkin jostain taikka voiko sen tehdä vaikka jarru pilkistä tai veto kelasta Huh Virnistää ei viitisi millään maksaa antakaa ohjeita
En näe mitään järkeä ite mennä väkertämään kelaa. Kannattaa ostaa ihan oikea kela. Mutta mikäs siinä jos haluat tehdä sen itse.  Pyörittää silmiään

TEAM Tunturi
jabi
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 16.11.09 - klo:13:47 »

En näe mitään järkeä ite mennä väkertämään kelaa. Kannattaa ostaa ihan oikea kela. Mutta mikäs siinä jos haluat tehdä sen itse.  Pyörittää silmiään

säästää rahaa ja näkeekö halvalla että onko tämä hyvä juttu
skfin

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 16.11.09 - klo:14:39 »

säästää rahaa ja näkeekö halvalla että onko tämä hyvä juttu
No voin sanoa ettei kovin hyvä lopputulos tule, ellei oikeasti ole jokin askartelija-arska joka tekee haspelin rautakangesta. No, en tuomitse koska jos tuomitsisin, joku Ari-niminen henkilö tulisi kuitenkin vääntämään rautakangesta haspelin.

Aiheen otsikon tosin tuomitsen, joku informatiivisempi olisi parempi, esim. "Perhokelan rakennus"

Älä hätäile Hymyilee | skfin @ Quakenet, Freenode, IRCnet
tanu
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 16.11.09 - klo:15:32 »

No miksei ? tekihän ne ennenvanhaa perhokelan vanhasta säilykepurkistä et ei siinä jos haluu säätää ni siitä vaan..itse ostaisin kyllä kaupasta esim. lidlissä oli yhteen aikaan ihan näppärännäköinen perhosetti joka sisälti kaikki tärkeimmät kamat alottamiseen ja hinta oli joku 40-60 en muista tarkalleen..mut alkuun silläki pääsee
skfin

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 16.11.09 - klo:16:32 »

No miksei ? tekihän ne ennenvanhaa perhokelan vanhasta säilykepurkistä et ei siinä jos haluu säätää ni siitä vaan..itse ostaisin kyllä kaupasta esim. lidlissä oli yhteen aikaan ihan näppärännäköinen perhosetti joka sisälti kaikki tärkeimmät kamat alottamiseen ja hinta oli joku 40-60 en muista tarkalleen..mut alkuun silläki pääsee
Toki voi. Kaikki on mahdollista kuin vain yrittää riittävästi.
jabi
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 16.11.09 - klo:17:22 »

niin oliko jotain hyviä ohjeita Hymyilee
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 16.11.09 - klo:17:26 »

No voin sanoa ettei kovin hyvä lopputulos tule, ellei oikeasti ole jokin askartelija-arska joka tekee haspelin rautakangesta. No, en tuomitse koska jos tuomitsisin, joku Ari-niminen henkilö tulisi kuitenkin vääntämään rautakangesta haspelin.

Kyl mää voisin tuomitakkin tän tekemisen. Jos nimittäin pystyy tekemään sellaisen kelan itse joka:
a) Toimii
b) Kestää
c) On edullisempi kuin kaupasta ostettu
d) Kestää
e) Ei tuota loputonta määrää sotkuja
f) Sillä pystyy heittämään sitä perhoa ilman että siihen köytetään kivi painoksi
g) Kestää ja toimii vielä kerran...

Enkä mä pistä pahakseni jos joku Ari niminen heppuli tulee tännä ja tekee sen haspelin rautakangesta, tässähän kysytään perho kelaa. Enkä pistä pahakseni vaikka tekisi perhokelankin... Näyttää kieltä

Dafag did I just said...
jabi
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 16.11.09 - klo:17:31 »

ettekö te ymmärrä tarkotus ois kokeilla vaan onko tää mun juttu onko muka viksumpaa ostaa kaikki ***** perho setit ja sitt jättää ne ruostuun jos ei kiinnosta Epävarma

EDIT: Kielenkäyttöä siistitty
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 16.11.09 - klo:17:38 »

ettekö te ymmärrä tarkotus ois kokeilla vaan onko tää mun juttu onko muka viksumpaa ostaa kaikki saatanan perho setit ja sitt jättää ne ruostuun jos ei kiinnosta Epävarma

Jos ei kiinnosta, jotakuta muuta voi kiinnostaa. Koita sitten myydä vaikka huuto netissä...
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 16.11.09 - klo:17:53 »

Kyl mää voisin tuomitakkin tän tekemisen. Jos nimittäin pystyy tekemään sellaisen kelan itse joka:
a) Toimii
b) Kestää
c) On edullisempi kuin kaupasta ostettu
d) Kestää
e) Ei tuota loputonta määrää sotkuja
f) Sillä pystyy heittämään sitä perhoa ilman että siihen köytetään kivi painoksi
g) Kestää ja toimii vielä kerran...

Enkä mä pistä pahakseni jos joku Ari niminen heppuli tulee tännä ja tekee sen haspelin rautakangesta, tässähän kysytään perho kelaa. Enkä pistä pahakseni vaikka tekisi perhokelankin... Näyttää kieltä

Ensinnäkin, perhokelalla ei setissä ole suurta roolia.. Se toimii vain siimavarastona, ja joillekin jarruttelun hoitajana. Yhtä hyvin siimaa voisi pitää taskussa, tai rullalla kädessä ja jarrutuksen pystyy hoitamaan normaalit ihmissormet. Joskus kaverin kanssa oltiin Merikarvialla reissussa ja hepulta hajosi perhosetistä kela. Laakerit tais mennä rikki, vai mitä siinä oli. Ei pyörinyt enää mihinkään suuntaan. Kaveri irrotti puolan, purki melkein kaiken siiman käteensä, ja laittoi puolan taskuunsa. Väsytteli ilman kelaa, pelkällä vavalla jopa kaksi tavallista kirjolohta.

Joten tässä aiheessa kaveri pyytää apua oman perhokelan tekemiseen, niillä joilla on tietoja tai apuja kyseisen projektin edistämiseksi, voivat niitä jakaa. Jossei ole muuta kuin negatiivisia mielipiteitä ja "osta kaupasta" -kommentteja, ne voi jättää sinne näppäimistöön odottelemaan parempaa hetkeä!

Eli nyt voidaan varmasti jatkaa keskustelua PERHOKELAN VALMISTAMISESTA ITSE.

harvesteri

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 20.11.09 - klo:22:45 »

Ei muutakun hankit esim. ns. lentokone alumiinia riittävän määrän tms.
Jos omaat sorvaus/jyrsin/poraus tairot niin homma taitaa olla melkeen valmis.
Nooh, tietenkin hiukan jotain jousi osaa sun muuta tilpehööriä siihen tarvitaan.
Tartteehan sitä hiukan suunnitellakkin (cadillä vaikka), ellei mallia ota jostain valmiista.
Sikäli ei sen pitäs kalliiks tulla, jos omalle ajalle ei palkkaa laske ja koneita saa käyttää ns. ilimatteeks Iskee silmää.

Ite oon CNC-keskuksella keventänyt omaa vanhaa Perhokelaani ja painohan tippu.

Raine

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 14.01.12 - klo:15:09 »

eikös joku faija heittäny tv,ssä perhoa sellaisella vavalla jossa on erikseen toisessa kädessä puinen haarukka johon se kehii heittosiiman. näytti helpolta, Virnistää sen kun vaan harjoittelee sen kanssa heittää. mut eipä se kela ole mut melkein ilmainen...
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 14.01.12 - klo:15:27 »

eikös joku faija heittäny tv,ssä perhoa sellaisella vavalla jossa on erikseen toisessa kädessä puinen haarukka johon se kehii heittosiiman. näytti helpolta, Virnistää sen kun vaan harjoittelee sen kanssa heittää. mut eipä se kela ole mut melkein ilmainen...

Jonkinlaisen saa varmasti puusta tai metallista (tai molemmista) aikaan, ilman jarrua ainakin. Huh

-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
kalakala543
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 21.01.12 - klo:12:20 »

Tommonen kuva löyty netistä.

http://globalflyfisher.com/fishbetter/tom-biesot-reels/pic.php?id=6845

"Mä seuduilla näillä oon tunnettu...mikä se oli!"
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio