Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Sähkö-kalastus

(Luettu 7579 kertaa)
Jere98

0
Poissa

Profiili
« : 19.11.09 - klo:16:06 »

Eli kertokaas joku (ammattilainen) mitä siinä sähkökalastuksessa tehdään?kun ite en tiedä.
Eris
Vieras
« Vastaus #1 : 19.11.09 - klo:16:30 »

Käytetään vain koekalastuksissa, muuten kiellettyä. Tainnutetaan kalat sähköllä, otetaan haavilla ylös, mitataan, punnitaan ja päästetään pois.
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 27.11.09 - klo:13:05 »

Itekki oon aina ihmetelly, että miten tuo homma toimii. Miten nopeaa ne kalat virkoaa sähkö-iskun jälkeen?

Team Tunturi
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 28.11.09 - klo:20:36 »

Itekki oon aina ihmetelly, että miten tuo homma toimii. Miten nopeaa ne kalat virkoaa sähkö-iskun jälkeen?

Tuskinpa ne siihen kovin pitkäksi aikaa jää kellumaan, luultavasti kyse on muutamasta minuutista, muussa tapauksessahan ne menisivät lokkien suuhun. Muuta jo piirrettyjä uskoo (Nehän täyttä totta) niin ne kalat delaa siihen paikkaan.

Dafag did I just said...
kalastaja95:D
Vieras
« Vastaus #4 : 31.12.09 - klo:14:56 »

mun mielestä iha turhaa touhuu, mun mielestä ne kalat pitäis kalastaa ongella, virvelillä, pilkillä. Tuntuu aika turhalta kun toi on kumminki aika varma tapa saada kalaa joten ei tulis mulle ainakaa samanlaist fiilistä jos saisin 10kg hauen tollee sähkökalastamal ku esim virvelil...
Eris
Vieras
« Vastaus #5 : 31.12.09 - klo:15:03 »

mun mielestä iha turhaa touhuu, mun mielestä ne kalat pitäis kalastaa ongella, virvelillä, pilkillä. Tuntuu aika turhalta kun toi on kumminki aika varma tapa saada kalaa joten ei tulis mulle ainakaa samanlaist fiilistä jos saisin 10kg hauen tollee sähkökalastamal ku esim virvelil...

Taidat olla ymmärtänyt vähän väärin. Sähkökalastusta käytetään koekalastuksissa eli esim. kun halutaan selvittää taimenen poikasten tiheyttä koskialueella jne... Ei kukaan sähkökalastamalla kymppikiloista haukea lähde jahtaamaan Hymyilee leveästi Sähkökalastus on kiellettyä Suomessa, paitsi juuri koekalastuksissa. Sähkökalastuksessa kalat lamaannutetaan ja poimitaan mittausta varten ylös jonka jälkeen ne vapautetaan. Näin saadaan myös tietää mitä kalalajeja kyseisessä paikassa esiintyy.
Vieras
« Vastaus #6 : 31.12.09 - klo:15:05 »

mä oon kuullu että nuottaamalla on selvitetty ainaki mun läheisissä järvissä Pyörittää silmiään
ja eikös amerikas se oo sallittuu?  Huh
Eris
Vieras
« Vastaus #7 : 31.12.09 - klo:15:09 »

mä oon kuullu että nuottaamalla on selvitetty ainaki mun läheisissä järvissä Pyörittää silmiään
ja eikös amerikas se oo sallittuu?  Huh

Juu no järvissä se on vähän eri asia kuin taas pienissä koskissa ja ojissa. Ei tuo sähkö niin pitkälle vaikuta että sillä yli metriinkään luultavasti pääsee. Senpä vuoksi lähinnä koskissa ja ojissa tuolla sähkötyksellä kalastoa selvitetään. Amerikasta en tiedä.
Vieras
« Vastaus #8 : 02.01.10 - klo:11:02 »

kuulemma tenolla oli mitattu lohia mutta en tiiä miten varmaa tällä sähkökalastuksella...
Percho

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 22.03.10 - klo:18:48 »

Meiän lähellä olevassa koskessa viime kesänä sähkökalastettiin. Siin koskes oli esim. pikkunahkiaisia. En tienny et siin oli niitä. Sit siin tutkittiin jotain taimenen poikasia.  Näyttää kieltä

COME BACK!!! ; )
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 01.09.10 - klo:17:14 »

En usko että ikinä laillistuu yksityishenkilöillä ainakaan Järkyttynyt

-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
Eris
Vieras
« Vastaus #11 : 01.09.10 - klo:19:04 »

En usko että ikinä laillistuu yksityishenkilöillä ainakaan Järkyttynyt

No Sehän nyt olisi aivan järkyttävän typerää, pelkkä tutkimusmenetelmähän tämä sähkökalastus on.
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: