Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 8   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Kirjolohen heittokalastus

(Luettu 106832 kertaa)
Jaakko95

0
Poissa

Profiili
« : 22.11.09 - klo:17:58 »

Mitäs vieheitä Te kalasaalis.comin käyttäjät käytätte kirjolohelle koskilla eri vuodenaikoina?

Nalle Puh, tuo pyöreä karhu jonka aivot ovat harmaata nöyhtää.
ville1488
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 22.11.09 - klo:20:00 »

lipat,pienet vaaput,liitsit ja jigit. noilla pitäis pärjätä säästä ja vuodenajasta riippumatta
Pessi
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 22.11.09 - klo:20:33 »

Pienet vaaput on osoittautuneet itsellä parhaaksi taimenelle koskessa. Itse olen käyttänyt pieniä Nils Masterin invisiblejä, Joonas Jermuja ja pieniä rapaloita.
Eris
Vieras
« Vastaus #3 : 23.11.09 - klo:21:07 »

Millasias uistimia suosittelisitte TODELLA matalaan koskeen, jossa nyt ainakin taimenta, kirreä, haukea ja ahventa on? Itse olen käyttänyt erilaisia matalauintisia uistimia, lähinnä lottoa ja salmo hornettia sekä vähän perhoa lilluttanut vedessä, mutta ei ole toiminut. Koskesta on kuitenkin perholla saatu Suomen suurin meritaimen 2000-luvulla ja olen nähnyt myös kun kalastajat sieltä komeita taimenia ja kirjolohia vetää ylös, mutta vain perhoilla. Eli taitaa sitten olla perhokamojen hankkiminen edessä vaiko?  Pyörittää silmiään
Pessi
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 23.11.09 - klo:21:12 »

Ite oon todella matalassa koskessa nimenomaan käyttöny nilsun invisibleä nimenomaan taimenen pyynnissä. Kirrejä ei sillä missä kalasta ole ollenkaan niin pelkkään taimenen pyyntiin on homma mennyt ja siihen tarkotukseen tuo nilsu toimii matalassa koskessa nopeella kelauksella. Lotto oli siihen aikaan kun kirreä istutettiin kova sana mutta kirren istutus täällä lopetettiin jo kymmenisen vuotta sitten.
Eris
Vieras
« Vastaus #5 : 23.11.09 - klo:22:47 »

Ite oon todella matalassa koskessa nimenomaan käyttöny nilsun invisibleä nimenomaan taimenen pyynnissä. Kirrejä ei sillä missä kalasta ole ollenkaan niin pelkkään taimenen pyyntiin on homma mennyt ja siihen tarkotukseen tuo nilsu toimii matalassa koskessa nopeella kelauksella. Lotto oli siihen aikaan kun kirreä istutettiin kova sana mutta kirren istutus täällä lopetettiin jo kymmenisen vuotta sitten.

Mitäs kokoa suosittelisit tohon Nilsuun sitten? 8cm vielä liian iso? Hymyilee
Pessi
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 23.11.09 - klo:23:18 »

se pienin malli oisko se jotain 5 cm luokkaa. se on ollu paras. siinä on vaan sellanen pieni ongelma et se menee helposti sotkuun etukoukun kanssa. silti sillä on parhaiten antanu taimenta 2 eri koskessa oon uittanu ja molemmissa ehdottomasti paras.
Eris
Vieras
« Vastaus #7 : 23.11.09 - klo:23:26 »

se pienin malli oisko se jotain 5 cm luokkaa. se on ollu paras. siinä on vaan sellanen pieni ongelma et se menee helposti sotkuun etukoukun kanssa. silti sillä on parhaiten antanu taimenta 2 eri koskessa oon uittanu ja molemmissa ehdottomasti paras.

Tselvä... Oisko jotain värivinkkiä vielä? Papukaijaako?
Pessi
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 23.11.09 - klo:23:34 »

Tselvä... Oisko jotain värivinkkiä vielä? Papukaijaako?

http://www.nilsmaster.fi/fi/nilsmaster/maps/common_map.htm

sieltä oon käyttäny ainoastaan väriä 56 muuta ei ole tarvinnut. tosin eri vesistöissä toimii eri värit joten on vaikea sanoa näin äkkiseltään mikä väri missäkin toimii. itse kokeilemalla löytää ne oikeat värit. tuo nyt on pohjois-saimaalle hyvä väri mutta jossain muualla voi se papukaija toimia.
Eris
Vieras
« Vastaus #9 : 23.11.09 - klo:23:37 »

http://www.nilsmaster.fi/fi/nilsmaster/maps/common_map.htm

sieltä oon käyttäny ainoastaan väriä 56 muuta ei ole tarvinnut. tosin eri vesistöissä toimii eri värit joten on vaikea sanoa näin äkkiseltään mikä väri missäkin toimii. itse kokeilemalla löytää ne oikeat värit. tuo nyt on pohjois-saimaalle hyvä väri mutta jossain muualla voi se papukaija toimia.

Juu se on kyl totta. Hymyilee Ehkä pitää tollanen vähän pienempi nilsu käydä hankkimassa vielä kun ei jäistäkään tietoa ole Hymyilee
Jere98

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 24.11.09 - klo:15:47 »

Mitä viehettä suositelisitte kirren pyyntiin etelä-pohjanmaalle malkakoskelle
 vesi on aika sameaa ja syvyys keski luokkaa. Epävarma  Virnistää
kalakaapo
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 10.01.10 - klo:08:54 »

Ainakii itte käytän taimenelle rapalan originalia ja countdownia Hymyilee leveästi

Perhokalastuksessa on sitä, JOTAIN?
Jesse

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 10.01.10 - klo:10:22 »

Mulla on taimenlle ja kirjolle toiminut Rapalan Originalit ja Countdownit ja Salmo Hornetit.

><((((°> Pohjaa luulee usein kalaksi, mutta kalaa harvemmin pohjaksi! <°))))><
             ´¯`·.´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((°>    <°))))>< ¸.·´¯`·.´¯`·.¸¸.·´¯`
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 20.10.10 - klo:15:46 »

Mitäs Te kalasaalis.comin käyttäjät käytätte kirjolohelle ja taimenelle vieheitä koskilla eri vuodenaikoina?
Kirjolohelle eniten Beten Lottoa, mutta muutkin lipat toimivat kunhan jaksaa viskellä. Muita vieheitä kirrelle on mm. Calico Cat, Kuusamon Loimulippa, Rapalan Team Esko, jne jne. Jos suoraan voi tästä sanoa, niin kirjolohi ottaa kaikkiin pieniin vaappuihin, lippoihin ja lusikoihin. Mielellään jotain papukaijaa tai punertavat sävyt toimii. Hymyilee Taimenelle en osaa suoraan sanoa, koska niitä en ole koskaan saanut, mutta sen tiedän, että suurinpiirtein samat kuin kirrelle.

Team Tunturi
ededed96
Vieras
« Vastaus #14 : 24.10.10 - klo:19:50 »

Suht pieniä uistimia kannattaa kokeilla kuten räsäsiä. Kalat ovat koskissa koskien niskoilla ja koko kesän hyppineet ja pintoneet kovasti. Kannattaa kokeilla siis erilaisia pikku-uistimia.
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 8   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: