Sivuja: [1] 2   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Jos kela tippuu järveen...

(Luettu 28429 kertaa)
jorma96
*

0
Poissa

Profiili
« : 07.03.10 - klo:12:54 »

mulla tippu avokela järveen nii nostin sen ylös niin sen jälkeen jarru ei toimi enää.onkohan se sisältä ruostunut.APUA!

EDIT: Otsikko
Eris
Vieras
« Vastaus #1 : 07.03.10 - klo:13:22 »

Itellänikin tippunut kela järveen eikä ollut moksiskaan. Makean veden ei kauhean pahaa jälkeä pitäisi kelaan tehdä, koita kuivattaa hyvin, jollei auta niin avaa kela ja katso missä ongelma.
Braven

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 07.03.10 - klo:13:23 »

Jarruun menee vettä niin se alkaa luistaa. Ei ne jarrulevyt rautaa ole, ei ruostu. Kuivattele se kela niin taas toimii.
jorma96
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 07.03.10 - klo:13:26 »

eiku sen jälkeen en kuivannut sitä ja ny se on seissy vaatekomerossa jo puol vuotta nii onkohan siinä joku vika ku en tajunnu sillo kuivattaa?
skfin

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 07.03.10 - klo:13:29 »

eiku sen jälkeen en kuivannut sitä ja ny se on seissy vaatekomerossa jo puol vuotta nii onkohan siinä joku vika ku en tajunnu sillo kuivattaa?
Tuskimpa. Eiköhän noi kelat ole aika pitkälti suunniteltu kestämään pientä mulahtelua ja kastumista. Kannattaa kuitenkin öljyt kattoo ettei liuennu jostain kumman syystä pois. Ja jos jarru ei tosiaan toimi niin kannttaa katsoa sisälle, josko sinne olisi mennyt pieni hiekanmurunen tai muu vastaava.

Älä hätäile Hymyilee | skfin @ Quakenet, Freenode, IRCnet
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 09.03.10 - klo:13:30 »

Itellä oli mökillä semmonen umpikela että ku sillä heitteli niin se yhtäkkiä saattoi loksahtaa lukkoon niin että ei pystynyt enään heitellä. Huomasin sitten että kun se oli mennyt niin lukkoon se piti upottaa veteen ja ottaa sitten pois niin se taas alkoi toimia. Epävarma

Saattaa tämä viesti poiketa vähä aiheesta mutta tuli mieleen tämä tapaus... PS: Seuraavan kerran kun kävin mökillä kela oli ruostunut mutta toimi silti samallalailla.

Team Tunturi
kalastaja95:D
Vieras
« Vastaus #6 : 09.03.10 - klo:16:29 »

voihan se ja se pitää kuivata kunnolla jos haluaa pitää kelaa ehjänä 5-10v, mutta ite en kuivaa ikinä, vaikka virveli lentää välillä järveen, kun on v-käyrä hieman korkeella. Itellä kelat kestää 2-4v
köntsä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 09.03.10 - klo:17:08 »

Joka kerta kun alkaa tuo heittelykausi, niin minä ainakin kastan sen koko virvelin. Kyllä sen jälkeen toimii ja hyvin Iskee silmää

Katohan kun on hyvän kokonen!
Pirkanmaan Kalakamut 2012
topsteri
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 09.03.10 - klo:18:31 »

Kannattaa ottaa kela käsittelyyn. Ota kela auki, kohtuullisen simppeli homma. Kun avaat kelan, paina mieleesi, mistä mikäkin osa on. Katso kelan osat läpi, pikkukivien ja muiden sattumien varalta. Öljyä myös osat, se kannattaa. Itse avaan kelan liki joka vuosi, ja puhdistan ja öljyän sen. Lisää kelan käyttövuosia pienellä vaivalla.
Braven

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 10.03.10 - klo:07:08 »

Minä huuhtelen hyrräkelan lähes joka merireissun jälkeen. Sen jälkeen kela auki ja kuivaus, mahdollisesti vähän öljyä laakereihin. Ei 200 euron keloja viiti jättää suolasena varastoon lojumaan.
m1kke
Vieras
« Vastaus #10 : 10.03.10 - klo:07:37 »

Merireissun jälkeen hyvä huuhdella kela eli jarru tiukalle ja kylmällä vedellä ei lämpimällä koska lämmin vesi vie rasvat mukanaan ...
zaukko
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 05.04.10 - klo:07:43 »

Kannattaa ottaa kela käsittelyyn. Ota kela auki, kohtuullisen simppeli homma. Kun avaat kelan, paina mieleesi, mistä mikäkin osa on. Katso kelan osat läpi, pikkukivien ja muiden sattumien varalta. Öljyä myös osat, se kannattaa. Itse avaan kelan liki joka vuosi, ja puhdistan ja öljyän sen. Lisää kelan käyttövuosia pienellä vaivalla.
Ota kameralla muutamia kuvia sieltä kelan sisältä Hymyilee Ei tarvi pelkän muistin varassa pelata Iskee silmää Ja sen verran itsestäni että aina kalareissun jälkeen laitan kelan saunan ylälauteille kuivumaan. Mulla ainakin toimii Iskee silmää

kala...? mikä se on?
_jeppe
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 14.05.10 - klo:10:19 »

Minulla on tippunut kela järveen sekä mereen eikä mitään ongelmia ole ilmennyt.
Daiwa

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 24.05.10 - klo:08:49 »

Pari kertaa on kela pudonnut jokeen, mutta kyllä siitä selviää, kun kotona hanan alle laittaa ja pesee kaiken hiekan ja mudan pois. Sen jälkeen vain voidellaan laakerit siihen tarkoitetulla öljyllä uusiksi. Minun tapa.

TEAM Tunturi
m1kke
Vieras
« Vastaus #14 : 24.05.10 - klo:09:08 »

Pari kertaa on kela pudonnut jokeen, mutta kyllä siitä selviää, kun kotona hanan alle laittaa ja pesee kaiken hiekan ja mudan pois. Sen jälkeen vain rasvaa laakerit uusiksi.

Säästyy rasvaamiselta ku huuhtelee haalealla vedellä .. jos lämpimällä huuhtelee niin vie rasvat mennessään .. laakereihin tulee öljyä ei rasvaa .. koneiston rattaisiin tulee rasvaa ..
Tagit: Kela Virveli 
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: