Mun kalustoon kuuluu 11" Shimanon Technium DF 50-100g ja nyt jos lähtisin ostamaan vapaa niin se saisi olla jopa pidempi. Raskas painohaarukka juuri sen takia että kovasti virtaavassa (ja syvässä) vedessä ei pohjaan pääse alle 60g:n puntilla.
Kelana mulla oli alkuun 5500 Pro Rocket mutta se osoittautui vähän pieneksi. Siimaa tarttee olla ja paksu siima vie puolalta suhteettomasti tilaa joten tilalle vaihtui 7000 Pro Rocket ja sillä on pärjännyt paremmin kuin hyvin. Kaks kertaa on kela huutanut hoosiannaa Korkeakoskella, ja pienemmästä ois siima kyllä loppunut kesken. Pienelläkin kelalla pärjää, mutta kyllä se ottaa päähän siinä vaiheessa kun se ennätyskala "oli" kiinni ja siima loppuikin kesken.

^^ toikaan ei ollut kuin reilu kymppi ja silti joutui lähtemään juoksujalkaa korkkarin laituria alaspäin...

Niin, siimasta niinkuin muillakin niin mulla on yhtälailla pääsiimana paksua punottua, ja tapsisiimana .61 tai .7 monofiilia, painon tapsina on pykälää pienempää (samaisesta syystä jos kala tarpoo siiman päässä ja paino jostain kumman syystä jäisi johonkin kiinni niin periaatteellisella tasolla kalan voisi vielä saada haaviin asti, käytännössä menetetty...)
Kyllä tuo spinnflugaus on ennemmin koskikalastusjuttu, mutta olen sitä kokeillut huonolla syönnillä olevaan kirreen ul-vehkeillä - samalla tyylillä se pienin jigi mitä löytyy pieneen koukkuun kiinni ja 5g:n paino sivutapsiin - jigi leijailee kauemmin pohjan päällä ja antaa aikaa kirrelle, toimii, vrt drop shottaukseen
E: niin ja ne KOUKUT!!! Niiden TÄYTYY olla tarpeeksi laadukkaita ja teräviä. Oma enkkakala olisi tällähetkellä useita kiloja isompi - veti koukun suoraksi. Puolituntia aivan mielettömän hienoa tappelua ja juuri ennen haavitsemista, n. metrin -puolentoista päässä koukku antoi periksi. Itse en edes kalaa nähnyt kunnolla, oli heittolaiturilla hieman kauempana ja haavimiehet siitä sanoivat että harvemmin niin isoja kaloja korkkarilla näkyy. Yöllä tapahtui tämä. Niin että panostakaa niihin koukkuihin.