Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 13   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Katiskalla kalastaminen keväällä.

(Luettu 88010 kertaa)
Mäski

0
Poissa

Profiili
« : 07.04.10 - klo:14:55 »

Noniin! Kohta kun jäät lähtee niin moni käy varmaan laittamassa katiskat pyyntiin. Kertokaapa vinkkejä ja kokemuksia kun vesi on keväisin korkealla, että miten saa silloin paljon kalaa. Itse laitan joesta haarautuvaan kanavaan katiskan ja saa sitten nähdä minkälaista fisua sieltä nousee.

PS: Laittakaa myös kuvia teidän saaliista jotka olette katiskalla saanut Iskee silmää

Team Tunturi
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 14.04.10 - klo:14:01 »

Nostetaanpa nyt tätä aihetta ylöspäin. Laittakaahan nyt vinkkejä ja kokemuksia katiskalla kalastamisesta keväällä. Hymyilee Saa laittaa kuvia. Virnistää
kalastaja95:D
Vieras
« Vastaus #2 : 14.04.10 - klo:16:05 »

en oo ite katiskalla kalastanu keväällä, lähinnä mennyt siihen, kun on katiskan jättäny mökin rantaan kesällä ja myöhemmiin, kun tulen nostan katiskan ja katson onko kalaa tullut, sitten heitän takaisin ja seuraavana aamulla otan täkykalat matkaan ja menen kalaan, tosin keväällä en hirveästi käy kalassa, mutta jos nyt tänä keväänä, menisi Virnistää
hossanjoki
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 14.04.10 - klo:16:11 »

No paras vinkki jos esim. kutuahvenia tahtoo, ni laittaa kunon tuppaan kuusen(tai männyn)havuja katiskan takaosaan..Kaikkein paras metodi!
Esimerkkinä viime keväältä katiskat vierekkäin, toisessa havut, toinen tyhjillän: havukatiskassa ämpärillinen(ihan komeitakin joukossa) ja tyhjä katiska nimensä veroinen, eli tyhjä(kourallinen pikkuahvenia)
Kannattaa kokeilla! Iskee silmää
Jompsu
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 14.04.10 - klo:17:35 »

Kalaa katiskalla saa heti jäiden lähdettyä. osa kaloista  on jo ihan rannassa heti jäiden lähdön jälkeen niin kalaa saadakseen riittää, että heittää katiskan ihan ranta veteen. Hyvä kuitenkin olisi, että katiska olisi kokonaan pinnan alla. Kannattaa muistaa , että Jos on keväällä kova tuuli ja aallot tuo mukanaan roskaa niin katiska kerää roskaa ja limottuu nopeasti rantavedessä ja menettää sillon kalastus tehokkuutta Iskee silmää kokemusta on..

Katiskaan kannattaa aina varata syötti pussi mukaan. Syötti aine laitetaan pussiin joka pistetään roikkumaan katiskan yläosasta. Kaupasta saa ostettua ihan siihen tarkoitettua  "mäskiä" ja tuota kun on tullut Weke katiskoissa käytettyä niin saalista saa ainakin kolme kertaa enemmän! Kauraryyniä kannattaa myös kokeilla jos ei mäskiä mistään saa..
Oonpa joskus kuullut, että jotkut käyttää rinkilääkin syöttinä.. mielikuvitusta kun käyttää niin sinnehän voi laittaa mitä tahansa Iskee silmää

Team Tunturi
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 14.04.10 - klo:20:06 »

No paras vinkki jos esim. kutuahvenia tahtoo, ni laittaa kunon tuppaan kuusen(tai männyn)havuja katiskan takaosaan..Kaikkein paras metodi!
Esimerkkinä viime keväältä katiskat vierekkäin, toisessa havut, toinen tyhjillän: havukatiskassa ämpärillinen(ihan komeitakin joukossa) ja tyhjä katiska nimensä veroinen, eli tyhjä(kourallinen pikkuahvenia)
Kannattaa kokeilla! Iskee silmää
Juu tuosta oon kuullut, mutta ei ole tullut kokeiltua... Vois sitten joskus kokeilla tuota tekniikkaa. Iskee silmää Varmaan huomenna käyn viskaamassa katiskan jokeen. Tosi mukavaa hommaa tämäkin on Hymyilee leveästi.
hossanjoki
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 14.04.10 - klo:21:01 »

No laita nyt ihmeessä ne havut vaan sinne, yhet tuuheat kuusenoksan kärjet.
Ihan totta, paljon parempi!:)
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 15.04.10 - klo:12:19 »

No laita nyt ihmeessä ne havut vaan sinne, yhet tuuheat kuusenoksan kärjet.
Ihan totta, paljon parempi!:)
En tänä keväänä taida laittaa ollenkaan, kun oon jo päättänyt että vien katiskan (Tänään) sinne kanavaan. Sieltä tulee sitten 500g-2000g haukea tai sitten jotain pikku särkeä tai lahnaa. Voin sitten ensi keväänä kokeilla tuota kuusen havu tyyliä ja kattoa, että minkäs kokoista raitapaitaa sieltä tulee. Ihan kohta käyn viskaamassa katiskan pyyntiin ja meen sitten illalla katsomaan miten on käynyt. Iskee silmää
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 15.04.10 - klo:15:02 »

Nyt muuten lensi katiska pyyntiin with pikku pussissa pallo kauraryyniä Iskee silmää Illalla tarkistamaan katiska ja uudelleen pyyntiin. Hymyilee
Kalamies32
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 16.04.10 - klo:15:11 »

Itse kävin heittämässä tänään katiskan veteen  Virnistää Vähän sai jäitä potkia pois tieltä mutta kyllä ne sinne lopulta saatiin. Itse pidän katiskaa sellaisen vesiruohosta koostuvan niemen nokalla,hyvin tulee joka kevät ahventa ja haukea Hymyilee leveästi
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 17.04.10 - klo:07:59 »

Itse kävin heittämässä tänään katiskan veteen  Virnistää Vähän sai jäitä potkia pois tieltä mutta kyllä ne sinne lopulta saatiin. Itse pidän katiskaa sellaisen vesiruohosta koostuvan niemen nokalla,hyvin tulee joka kevät ahventa ja haukea Hymyilee leveästi
Juu täällä meillä ei ole jäitä ollenkaan, mutta vettä kuitenkin löytyy normaalia enemmän. Hymyilee Itse en ole vielä saanut mitään, koska se nielu heiluu miten sattuun, kun heitän katiskan. Eilen illalla kävin katiskalla ja laitoin rautalangalla sen nielun ylhäältä ja alhaalta kiinni. Ylimääräisen osan siitä rautalangasta irroitin ettei se revi kalan kylkeä, kun se ui katiskaan. Iskee silmää
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 18.04.10 - klo:20:44 »

Tänään katiskassa noin kilonen hauki Hymyilee Hyvältä maistu perunamuussin kanssa Hymyilee leveästi Mätiä löytyi ja heti kunnolla. Kalan vatsasta löytyi särki joka oli eilen katiskassa Iskee silmää
fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 21.04.10 - klo:11:10 »

Laita jotain salakoita ja särkiä (älä koukkuihin kii) vaikka rautalangasta ripustat muutaman kattoon roikkumaan... Silleen oon useita haukia saanu, isoin 5kg.

Muista "perussääntö": Katiskan nielu rannan tai jonkii esteen suuntaisesti. Koska kalathan enimmäkseen ui niitten suuntasesti  Iskee silmää

Laitoksesta karannut rantahörhö.
kalastaja95:D
Vieras
« Vastaus #13 : 21.04.10 - klo:13:42 »

mun pitäis omatekone pikkukatiska heittää sunnuntaina järveen... tosin kalastan sillä täkykaloja vain.... Hymyilee
ja meinasin laittaa syötiksi omatekemää mömmöä, tosin en ole edes kokeillut sitä Hymyilee leveästi
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 21.04.10 - klo:14:04 »

Laita jotain salakoita ja särkiä (älä koukkuihin kii) vaikka rautalangasta ripustat muutaman kattoon roikkumaan... Silleen oon useita haukia saanu, isoin 5kg.

Muista "perussääntö": Katiskan nielu rannan tai jonkii esteen suuntaisesti. Koska kalathan enimmäkseen ui niitten suuntasesti  Iskee silmää
Juu kyllä minä tuon nielu homman tiedän, mutta tuota "syötti kattoon" juttua en ole vielä testannut, mutta vois sitä ainaki tänä kesänä testata Iskee silmää Yleensä jos katiskassani on muutama joku särkikala niin jätän ne sinne, koska sitten kun hauet huomaa ne niin joutuvat sitten itse katiskaan kun yrittävät mennä syömään niitä. Hymyilee leveästi Painokin niillä hauilla sitten nousee, kun he syövät katiskassa olevat särkikalat. Iskee silmää
Tagit: Kalastus  katiska  kevät. 
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 13   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: