Sivuja: [1] 2   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Kalan pääkallo talteen

(Luettu 9596 kertaa)
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« : 04.07.07 - klo:17:06 »

Tuli ennätysturskalta otettua pää mukaan (Norjasta asti roudasin  Iskee silmää).. Sielä se on pokan pakkasessa vieläkin (toivottavasti) ja pitäis keksiä, että miten siitä sais ne nahat lähtemään ja jäis siisti kallo jäljelle.. Tosin en vieläkään tiiä, mitä sillä kallolla teen ja en ole säilytyspaikkaakaan sille vielä keksinyt..

Kysymys kuuluukin, onko teistä kukaan kuivattanut kalan päätä ja miten ootte tehnyt sen? Mulle on ehdotettu ainaki muurahaispesään laittamista ja keittämistä.. Ootteko nuita kokeillut?
Chico Conzales
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 04.07.07 - klo:17:15 »

Olen kokeillut tuota muurahaispesää järvitaimenen päälle. Ei oikein onnistunut. En tiedä kävikö naapurin koira vai karhu polkemassa pään kasaan.  Huh

Joka muita haukkuu, on itse hyvä
Ekku73
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 04.07.07 - klo:22:07 »

Minä otin ainakin kuhalta leukaluut ja selkä piikit keittämällä.. tai serkku keitti sen pään.. ja hyvin siitä näkyi lähtevän luut erilleen..
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 04.07.07 - klo:22:14 »

Se onki sitten toinen juttu, että mihin kattilaan se pää mahtuu, niin järkyttävän iso pää tuon kokosella turskalla nimittäin on  Iskee silmää Siinä mielessä tuo muurahaiskeko ois kokeilemisen arvonen, varsinki ku ei mitään järkevää käyttöä sille ole, ni ei paljo harmita, vaikka se piloille meniski..
tammukka
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 25.03.08 - klo:21:12 »

hauen päät olen kuivattanu kepin nenässä(ei harakat ahistele kalan päätä kun kummasti kiertää meidän pihaa Pyörittää silmiään Huh)
Heku
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 25.03.08 - klo:21:19 »

Käsittääkseni kalankin "kallon" voi valkaista samoin kuin jonkun nisäkkäänkin kallon. -> http://www.metsastajaliitto.fi/index.php?option=content&task=view&id=140&Itemid=162

Ei se ota jos ei se annakkaa... Tulipahan kokemusta
miigu
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 26.03.08 - klo:18:39 »

No eikös se kannata vaan kuivattaa kesäällä auringossa haluamaansa muotoon, oon myös kuullu et niitä jotkut lakkaa sen kuivumisen jälkeen. ite kuivatin tos kesällä kuhanpään tai oikeestaan naulasin vaan puuvajan oven pieleen  Virnistää 

kesällä oli ihan hieno, mut nyt viimeks ku katoin niin tais olla jo vähä heikossa kunnossa, ku linnut ja hiiret syöny osan.
Taisi muute pitää päätä ekana murkku keossa jokusen päivän niin söivät enimmät lihat pois.
tsoka

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 26.03.08 - klo:22:08 »

Se onki sitten toinen juttu, että mihin kattilaan se pää mahtuu, niin järkyttävän iso pää tuon kokosella turskalla nimittäin on  Iskee silmää Siinä mielessä tuo muurahaiskeko ois kokeilemisen arvonen, varsinki ku ei mitään järkevää käyttöä sille ole, ni ei paljo harmita, vaikka se piloille meniski..
Pistä saunaan 4 viikoks kuivamaan ja käy pokalla ja ykkösellä saunassa ,pysyy pää kasassa ja tulee
näyttävän näköinen ,haittapuolena tosin on huoneistoon leviävä lievähkö haju  Pyörittää silmiään
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 27.03.08 - klo:10:18 »

Pistä saunaan 4 viikoks kuivamaan ja käy pokalla ja ykkösellä saunassa ,pysyy pää kasassa ja tulee
näyttävän näköinen ,haittapuolena tosin on huoneistoon leviävä lievähkö haju  Pyörittää silmiään

Niin aina Iskee silmää Onko pokalla tietoa, mihin se turskan pääkallo on päätynyt? Päätyikö se loppujen lopuksi teidän pakkaseen.. Vai lensikö se roskiin?
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 27.03.08 - klo:16:43 »

Meijän pakasteessa se ainakin oli, mutta en tiiä onko se siellä enään.. Voi olla että se on jo pistetty pois sieltä..

Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään, niihin jotka kuuluvat jompaan kumpaan ja niihin jotka eivät kuulu.
miigu
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 27.03.08 - klo:17:48 »

Asiasta kolmanteen, kuinka pitkää kukin on pitäny kalaa pakastimessa ilman että on pilalle menny??
tsoka

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 27.03.08 - klo:18:11 »

Meijän pakasteessa se ainakin oli, mutta en tiiä onko se siellä enään.. Voi olla että se on jo pistetty poskeen

Virnistää hyi turska on pahaa
Maekine

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 28.04.11 - klo:16:06 »

Herätelläämpä aihetta Hymyilee Itse pistän aina kalojen päät lautaan naulattuihin nauloihin. Vielä viimevuotinen 8kg haukikin roikkuu siellä Hymyilee

-,,-
enäjärvenkauhu
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 30.04.11 - klo:11:14 »

Ihan siisti idea sinänsä, luulen että muurahaiskekoa kannattaa kokeilla

Kauhu iskee jälleen Cool
Lapamato

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 30.04.11 - klo:18:33 »

Ihan siisti idea sinänsä, luulen että muurahaiskekoa kannattaa kokeilla

No juu, tai ssitten vian simppelisti puun oksaan. Luontoäiti hoitaa kyllä sen  Virnistää
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: