Äänestys
Kysymys: Käytätkö mäskiä?
Aina ja saan kalaa satunnaisesti - 0 (0%)
En koskaan - 38 (51.4%)
Usein - 5 (6.8%)
Satunnaisesti - 8 (10.8%)
Vain tietylle kalalle - 5 (6.8%)
Harvoin - 15 (20.3%)
Aina, ja saan kalaa paremmin - 3 (4.1%)
Aina, mutta en saa kalaa paremmin - 0 (0%)
Äänestäjiä yhteensä: 66

Sivuja: [1] 2   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Mäskin käyttäminen

(Luettu 22797 kertaa)
Tupa

0
Poissa

Profiili WWW
« : 19.05.10 - klo:18:58 »

Käytätkö mäskiä? Jos käytät, onko tullu huomattavasti paremmin? Entä mitkä kalat eritoten mahtavat tykätä siitä? Tiedän yhden kirrepaikan lähijärvellä, ja voisin käydä sielä onkimassa vaikka PowerBaitilla. Toimisikohan mäski kirrelle?  Pyörittää silmiään Vielä siitä että käytättekö ritsaa kun heitätte mäskiä? Oli erätulilla -ohjelmassa tämmöstä.. Vielä sellasta että tekeekö kukaan sitä itse? Jos tekee niin annatteko tarkat ohjeet?  Iskee silmää

Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 19.05.10 - klo:19:10 »

En käytä. Ei jaksa rahdata sellasia kauheita varastoja sellasia joka paikkaan.

Dafag did I just said...
Daiwa

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 19.05.10 - klo:20:13 »

Käytän usein! Tulee normaalia enemmän harrastettua tuota mato-ongintaa ja sen myötä tavaksi tullu tuo mäskin käyttö. Tottakai kalaa tulee paljon paremmin ja eipä sitä tulis käytettyäkään, jos ei tulis.  Hymyilee Ihan käsin tulee heitettyä nyrkin kokoisina palloina.

Ehkä mökillä kun laiturin nokassa onkii, niin käytän omia "kauraseosmäskejä", niitä muutamaa särkeä varten, mutta oikean onkireissun tekee, niin kaupan valmisteita käytän. Ei mulla oikeen mitään kummempia apuja tuohon omien mäskien valmistukseen...

Eiköhän sille kirrelle enemmän käytetä niitä siihen tarkotettuja tahnoja?

TEAM Tunturi
Jesse

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 19.05.10 - klo:20:56 »

Joskus tulee käytettyä jotai ite tehtyä, jossa on maissia ja kauraa sun muuta mitä vanhaksi mennyttä mökiltä löytyy. Ihan käsin niitä palloja järveen heittelen. Ja kyllä silloin mun mielestä tulee paremmin kalaa, ainakin isompia.

><((((°> Pohjaa luulee usein kalaksi, mutta kalaa harvemmin pohjaksi! <°))))><
             ´¯`·.´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((°>    <°))))>< ¸.·´¯`·.´¯`·.¸¸.·´¯`
Mäski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 10.06.10 - klo:16:25 »

Äänestin tuota "Vain tietylle kalalle", koska yleensä Lahnan Mato-onginassa käytän lahnoille tarkoitettua mäskiä ja siitä tulee tuo minun nimikin Virnist&#228;&#228; Hyvin on tullut Lahna mäskillä kalaa ja isoa. Yli kilon lahnoja voi tulla milloin vain niin kuin minulle on käynyt muutamia kertoja. Suosittelen!

Team Tunturi
tuom4s
Vieras
« Vastaus #5 : 19.06.10 - klo:15:44 »

Itse keitän kaurapuuroo, en nimittäi oo varma mistä mäskiä voisi ostaa, luultavasti jostain kalastustarvikekaupasta(?). Huono puoli on, että lähimmälle on yli 20 km matkaa. Kyllä siitä kaurapuurosta on ollut paljon hyötyä.
Daiwa

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 19.06.10 - klo:16:39 »

Huono puoli on, että lähimmälle on yli 20 km matkaa.
Minulla on yli 30km. Eihän sole, kun ostaa yhdellä kertaa 10 pussia.  Hymyilee
Tupa

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 21.07.10 - klo:20:49 »

Tein itse mäskiä tänään. Reseptin pieraisin jostain. Korvasin vain maissit riisillä. Tulee hyviä palloja, ja huomenna mennään onkimaan. Katotaan mitä tulee. En ole kovin tarkkaan mitannut, kuinka paljon mitäkin tuli, mutta tässä suurinpiirtein.

Resepti

Vettä, ruisjauhoja, vehnäjauhoja, sokeria, riisiä/maissia.

Kaada n. 3 rkl vehnäjauhoja mittakannuun.
Päälle n. 4-5 rkl ruisjauhoja.
Sekoita ja kaada astiaan.
Loraus vettä.
Sekoita/vatkaa seosta. Lisää 2 rkl riisiä, ja 1 rkl sokeria.
Sekoita riisi hyvin sekaan, ja mittakannu esiin.
Samanlainen satsi jauhosekoitusta kuin äsken.
Kaada astiaan, ja loraus vettä taas.
Hieman riisiä ja sokeria taas.
Sekoita niin kauan, että siitä tulee sopivan mäskimäistä.
Välillä voi lisätä ruisjauhoja, jos pitää saada paksuutta.
Lopuksi voi valella ne vehnäjauhossa, ettei tartu sormiin.

Lisätään kavereitten kanssa vielä tahnasilppua, kun se kuulemma toimii.
_Junior_

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 22.07.10 - klo:22:07 »

Tähän väliin heitän pienen kysymyksen (saattaa olla tyhmäkin Iskee silm&#228;&#228;), onko järkeä käyttää mäskiä venepilkinnässä, jos ei käytä ankkuria. Huh

Kv3
Daiwa

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 23.07.10 - klo:01:49 »

Tähän väliin heitän pienen kysymyksen (saattaa olla tyhmäkin Iskee silm&#228;&#228;), onko järkeä käyttää mäskiä venepilkinnässä, jos ei käytä ankkuria. Huh
Jos se vene ei siitä liiku mihinkään, mihin mäskit heitit niin mikäs siinä. Mutta pahoin pelkään että vene ajautuu jonnekkin aivan muualle, minne mäskit heitit, joten ite ainaki ankkuroisin veneen ja sitten mäskitäisin. Eikai se ankkurointi ole homma eikä mikhää?
_Junior_

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 23.07.10 - klo:08:47 »

Jos se vene ei siitä liiku mihinkään, mihin mäskit heitit niin mikäs siinä. Mutta pahoin pelkään että vene ajautuu jonnekkin aivan muualle, minne mäskit heitit, joten ite ainaki ankkuroisin veneen ja sitten mäskitäisin. Eikai se ankkurointi ole homma eikä mikhää?
Eihän se olekkaan, mutta yleensä etsin sen kalaparven niin, että annan tuulen viedä, mutta kai se kalaparvi tulee minun luokseni, jos käytän mäskiä Hymyilee
Daiwa

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 23.07.10 - klo:12:04 »

Eihän se olekkaan, mutta yleensä etsin sen kalaparven niin, että annan tuulen viedä, mutta kai se kalaparvi tulee minun luokseni, jos käytän mäskiä Hymyilee
Juu, kyllä siihen mäskäysalueelle voi tulla isokin kalaparvi, jos ne kalat vain havaitsee sen. Ja siitä se kalan-nostojuhla alkaakin.  Iskee silm&#228;&#228;
Eris
Vieras
« Vastaus #12 : 12.08.10 - klo:13:43 »

Mitenkäs tuota mäskiä nyt tehdään? Ostin Virosta tollasen "mäskijauhe"-pussin, mikä siis oikeastaan näyttää ihan sahanpurulta. Elikkä eikös sitä johonkin sankoon laiteta ja sitten vaan vettä päälle ja jotain madon- ja toukkien palasia joukkoon ja vaikka maissia? Vai olenko ihan hakoteillä? Hymyilee leve&#228;sti
aksu97

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 30.09.10 - klo:16:53 »

eipä ole tullut kaytettyä...

Hiljaa. Kohta se tulee...
Dj_God

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 30.09.10 - klo:18:43 »

Enpä moista käytä. On "liian" iso työ alkaa valmistamaan tuota aina ennen kalareissua. Varastointitilaakaan kun ei ole. Reissuilla myös muutakin kannettavaa, joten ylimääräiset taikinapurkit yms. jäävät suosiolla pois matkasta.

Mutta eikö tuo otsikko ole hiukan "kaksimielinen"? Vai viiraako taas allekirjoittaneen korvien välissä?

The Optimist thinks this is the best of all possible worlds. The Pessimist thinks the Optimist may be correct.
Tagit: Mäski  onginta  mäskin käyttö 
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: