Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Ison kuha poissa?

(Luettu 1562 kertaa)
jontsa76
**

0
Poissa

Profiili
« : 04.07.10 - klo:00:29 »

Ihmettelen olen eräällä etelä suomen järvellä uistellut kuhaa 2v tänä kesänä on tullut n.50kpl n 40-45cm kalaa ja jonkun verran pienempää sama juttu viime vuonna, tiedän kyseisessä paikassa olevan todella isoakin kalaa mutta ei meikäläisen koukkuun ole osunnu... yleensä vedän 2 eri syvyyttäkin 4-5 vapaa käyttäen missähän vika mahtaa olla vai onko paska säkä vaan 

Edit: Otsikko isolla alkukirjaimella

kalaa ei oteta se annetaan ....
Ardent77
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 04.07.10 - klo:10:07 »

ihmettelen olen eräällä etelä suomen järvellä uistellut kuhaa 2v tänä kesänä on tullut n.50kpl n 40-45cm kalaa ja jonkun verran pienempää sama juttu viime vuonna, tiedän kyseisessä paikassa olevan todella isoakin kalaa mutta ei meikäläisen koukkuun ole osunnu ,...yleensä vedän 2 eri syvyyttäkin 4-5 vapaa käyttäen missähän vika mahtaa olla vai onko paska säkä vaan 

Ettei vaan olis käyny niin kuin eräällä pohjois-savolaisella järvellä että ottavat verkoilla tuota isommat ylös. Vetämällä ei tule kuin pientä (alle 37cm) kuhaa tai sitten harvoin isoa haukea ja pientä ahventa.
juise
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 04.07.10 - klo:11:06 »

Ettei vaan olis käyny niin kuin eräällä pohjois-savolaisella järvellä että ottavat verkoilla tuota isommat ylös. Vetämällä ei tule kuin pientä (alle 37cm) kuhaa tai sitten harvoin isoa haukea ja pientä ahventa.
verkkokalastus= ryöstökalastusta. pitäisi lailla kieltää järviltä, joissa on arvokalaa.
jontsa76
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 04.07.10 - klo:13:14 »

sitä itsekin oon ajatellu siksakkia sitä nykyään joutuu uistelee verkkojen välissä
_Junior_

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 04.07.10 - klo:13:23 »

sitä itsekin oon ajatellu siksakkia sitä nykyään joutuu uistelee verkkojen välissä
Omassa järvessä on verkkoja paljon, ja itse olen silti saanut tänä vuonna jo vetämällä 3,4kg kuhan, 3,3kg kuhan ja 2,7kg kuhan. Isompiakin on vetämällä saatu, mutta se johtuu siitä kun yleisesti uistelemalla tulee 37-50cm kuhaa, niin kaikki ottavat ne kalat, eikä ne kerkiä kasvamaan isommaksi, verkkokalastajat=ryöstökalastajat ottavat yleisesti juuri tuota 37-50cm kuhaa, niin kuhat ei kerkeä kasvamaan ja osittain ei kerkeä lisääntymäänkään, koska kuha tulee noin 39-42cm kokoiseksi silloin se on vasta sukukypsä, siksi isot kuhat ovat harvassa nykyään.

Kv3
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: