Vastasinkin vaan tuohon johonkin juttuun tuossa enkä itse aihetta kommentoinut. Noh, kommentoinpa sitten.
Itellä meni viimesyksynä koko kalusto uusiksi, 300€ tuli ensimmäiselle kerralle laskua. Siihen päälle ne mitä oli ennestään. Joskus räknäsin että koko talouden (mun ja iskän) välineitten hinta on ainakin sen 600€. Hirmuseltahan tuo kuullostaa, ja siinä ei omasta mielestä ole vielä tarpeeksi kaikkea. Esim. Jerkkausta kun ajattelin tästä alotella, niin budjetti syistä alkuun pitäisi päästä peräti 5 jerkillä... Joista yksi on rannelle ajautunut X-rap magnum vähän viriteltynä (eli ei maksanut mitään)...
Venettä ei omisteta, joten aina kun johonkin reissuun lähdetään niin täytyy sieltä mökki, vene ja moottori hommata. Ja luvat, mutta ne ei kovin hintavia ole. Nyt kun reissuun lähden tuossa viikon päästä niin pelkkä mökki, vene, moottori ja matka ahvenanmaalle on 350+€. (Hinta on vähän alhaalla kun neljä lähdössä reissuun niin kulut pistettiin puoliksi, eli normaalisti 700€) Ja mökki on halvimmasta päästä.
Ja itellä ei edes niitä komeimpia välineitä, mutta rahaahan niihinkin saatu kulumaan. Mutta omasta mielestä kalastukseen kannattaa rahaa käyttää, ei tosin kerralla välineisiin mitään puolta tonttua. Pikkuhiljaa on nuo omatkin vieheet ja muut koottu, mitä nyt tuo 300€ kun kaikki vavat meni samaan aikaan "hajalle". Ja kelojakin pari siinä sivussa
Joku sanoo tähän mun viestiin toki sen että kannattaisi vene ostaa, kun tulisi suht nopeesti jo edullisemmaksi. Räknäilty on iskän kanssa ja tultu tulokseen että ei kannata, veneen vienti ahvenanmaalle on aika tyyristä lystiä. Halvinta olisi ostaa oma moottori, sellainen muutaman hepan, voisi pultata mihin soutuveneeseen vaan kiinni. Motorin vuokra on helposti 80€ viikko. Maksaisi ittensä suht nopeesti takasin, tosin ei henkilö autossa mahdu kulkemaan.
Johan tuli romaani, jos luitte kerralla niin ette varmaan mitään tajunneet. Kappelejako on aika huono, voisi pistää toiseen järjestykseen mutta kun sattuneista syistä joudun mäkillä kirjottamaan niin ei tottele näitä ctrl+x ja crl+v. Eikä hiiressäkään ole kuin yksi nappula