|
Kuusinen
|
 |
« : 22.08.10 - klo:17:39 » |
|
Eli kuvia sekä ohjeita omatekoisiin lippoihin liittyen. Tein tänään ensimmäisen omani  Lehden pituus sellaiset 4cm, eli hieman keskimääräistä isompi, koukusta tuonne "kärkirinkulaan" 6cm.  Uploaded with ImageShack.usVähän suttuinen maalaus kyllä. Lehti ei ole omassa lenkissään niinkuin kaupan lipoissa koska en nähnyt tarvetta sellaiselle (no kyllä se laiskuuskin vaikutti) mutta ei sen ainakaan pitäisi siimaa kiertää, peruke kun on kiinni.
|
Onkiva rovasti, joka onki varovasti on kiva rovasti.
|
|
|
|
nettikalastaja
|
 |
« Vastaus #1 : 22.08.10 - klo:18:18 » |
|
Laittakaa jotaki opasta tähän että pääsis vähä itekki yrittää vähillä tarvikkeilla
|
|
|
|
|
|
Kuusinen
|
 |
« Vastaus #2 : 22.08.10 - klo:18:27 » |
|
Tässä, miten tein tuon oman: otin jäykkää rautalankaa. Tein toiseen päähän lenkin, johon koukku. (koukku pujotettiin ennen lenkin sulkemista kunnolla) sitten pujotin perään helmet. Lehtiosan tein litteäksi paukutetusta hylsystä, johon porasin reiän. Pujotetaan lehti ja sitten suljetaan höskä tekemällä yläpäähän lenkki perukkeelle. Rautalanka oli niin jäykkää, että taivuttelu oli todella vaikeaa, ja valmistus ei ollut niin yksinkertaista kuin ohjeet antavat ymmärtää, mutta toisenlaisella rautalangalla voi olla todella helppoa 
|
|
|
|
|
|
nettikalastaja
|
 |
« Vastaus #3 : 22.08.10 - klo:18:33 » |
|
Tässä, miten tein tuon oman: otin jäykkää rautalankaa. Tein toiseen päähän lenkin, johon koukku. (koukku pujotettiin ennen lenkin sulkemista kunnolla) sitten pujotin perään helmet. Lehtiosan tein litteäksi paukutetusta hylsystä, johon porasin reiän. Pujotetaan lehti ja sitten suljetaan höskä tekemällä yläpäähän lenkki perukkeelle. Rautalanka oli niin jäykkää, että taivuttelu oli todella vaikeaa, ja valmistus ei ollut niin yksinkertaista kuin ohjeet antavat ymmärtää, mutta toisenlaisella rautalangalla voi olla todella helppoa  Kyllähän tuo vähän hylsyltä näytti mutta eipä tullu ees mieleen ennenku kerroit.
|
|
|
|
|
|
_Junior_
|
 |
« Vastaus #4 : 22.08.10 - klo:18:43 » |
|
Eli kuvia sekä ohjeita omatekoisiin lippoihin liittyen. Tein tänään ensimmäisen omani  Lehden pituus sellaiset 4cm, eli hieman keskimääräistä isompi, koukusta tuonne "kärkirinkulaan" 6cm.  Uploaded with ImageShack.usPyöriikö, edes tuo lippasi, kun oikeastaan pitäisi olla paino koukun jälkeen, että lippa edes toimisi, sen jälkeen yksi helmi ja sitten itse lippa, sen jälkeen yksi tai kaksi helmeä.
|
Kv3
|
|
|
|
Kuusinen
|
 |
« Vastaus #5 : 22.08.10 - klo:18:46 » |
|
Pyöriikö, edes tuo lippasi, kun oikeastaan pitäisi olla paino koukun jälkeen, että lippa edes toimisi, sen jälkeen yksi helmi ja sitten itse lippa, sen jälkeen yksi tai kaksi helmeä.
Kyllä se lyhyessä uitto-ammeessa pyörii jotenkin. Menen viikolla koeuittamaan läheisessä joessa, sittenhän se nähdään.
|
|
|
|
|
|
NonProkalastaja
|
 |
« Vastaus #6 : 03.09.10 - klo:14:50 » |
|
njaa...mä vaan ostan joitain halpislippoja ja niitä modifioin...helpompaa ja aika halpaa se on sekin, varsinkin kun pääsee suoraan maalailemaan 
|
-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
|
|
|
|
NonProkalastaja
|
 |
« Vastaus #7 : 09.09.10 - klo:16:04 » |
|
no rupesin jotain väkertämään itse, lohelle tarkotin vaan hauelle taisin vahingossa tehdä...  maalaan vielä kullanväriseks + kullanväristä karvoitusta sille laitan 
|
Kuva0009.jpg (114.29 kilotavua, 1200x1600 - tarkasteltu 1100 kertaa.)
|
|
|
|
|
|
|
|
NonProkalastaja
|
 |
« Vastaus #8 : 14.09.10 - klo:17:07 » |
|
ja eihän sillä lohta näköjään tule  , maalaan mustaks ja kokeilen ahventa ja haukea? 
|
|
|
|
|
|
Kala87433
|
 |
« Vastaus #9 : 14.09.10 - klo:19:40 » |
|
ja eihän sillä lohta näköjään tule  , maalaan mustaks ja kokeilen ahventa ja haukea?  Miksei muka hopeana toimis ahvenelle ja hauelle?
|
|
|
|
|
|
NonProkalastaja
|
 |
« Vastaus #10 : 16.09.10 - klo:13:32 » |
|
vois tullakkin mutta yksi lampi jolla usein kalastan niin musta on se paras väri, sitä paitsi sen väristä en juuri nyt omista...en tee ikinä samanlaisia uistimia joita mulla jo on 
|
|
|
|
|
|
kalakala543
|
 |
« Vastaus #11 : 13.11.10 - klo:21:04 » |
|
Itse olen tehnyt kaksi lippaa ja tässä niistä isompi.Herkkä pyörimään ja matalassa ui.Kuvanlaatu on aika huono kun on kännykällä otettu.
|
Kuva0238.jpg (418.68 kilotavua, 1702x1254 - tarkasteltu 1323 kertaa.)
|
|
|
|
"Mä seuduilla näillä oon tunnettu...mikä se oli!"
|
|
|
|
NonProkalastaja
|
 |
« Vastaus #12 : 13.11.10 - klo:21:11 » |
|
Itse olen tehnyt kaksi lippaa ja tässä niistä isompi.Herkkä pyörimään ja matalassa ui.Kuvanlaatu on aika huono kun on kännykällä otettu.
Loistava lippa täällä lammelle olisi! Matala vesi ja ahven ottaa hulluna mustapunaseen lippaan!!  . Kokeile ihmeessä tumavetisellä lammella, oikean paikan kun löydät niin kyllä ahventa tulee! 
|
|
|
|
|
|
Sopuli
|
 |
« Vastaus #13 : 13.11.10 - klo:22:34 » |
|
Tässä omia viritelmiä. Kuvia siis tarvikkeista, lipoista ja putkiperholippaviritelmistä. Jos jollakin on tarvetta lipan lehdille, niin täältä löytyy. En myy mitään, mitä kuvissa näkyy, mutta voin laittaa kuvia myynnissä olevista.
|
|
|
|
|
|
kalakala543
|
 |
« Vastaus #14 : 14.11.10 - klo:10:53 » |
|
Loistava lippa täällä lammelle olisi! Matala vesi ja ahven ottaa hulluna mustapunaseen lippaan!!  . Kokeile ihmeessä tumavetisellä lammella, oikean paikan kun löydät niin kyllä ahventa tulee!  Lippa osa on varmaan 5 senttiä pitkä joten hauelle oon sitä tarjonnu.
|
|
|
|
|
|
|