Sivuja: [1] 2 3 4   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Lipan teko

(Luettu 63808 kertaa)
Kuusinen

0
Poissa

Profiili
« : 22.08.10 - klo:17:39 »

Eli kuvia sekä ohjeita omatekoisiin lippoihin liittyen. Tein tänään ensimmäisen omani  Cool
Lehden pituus sellaiset 4cm, eli hieman keskimääräistä isompi, koukusta tuonne "kärkirinkulaan" 6cm.

Uploaded with ImageShack.us
Vähän suttuinen maalaus kyllä. Lehti ei ole omassa lenkissään niinkuin kaupan lipoissa koska en nähnyt tarvetta sellaiselle (no kyllä se laiskuuskin vaikutti) mutta ei sen ainakaan pitäisi siimaa kiertää, peruke kun on kiinni.

Onkiva rovasti, joka onki varovasti on kiva rovasti.
nettikalastaja
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 22.08.10 - klo:18:18 »

Laittakaa jotaki opasta tähän että pääsis vähä itekki yrittää vähillä tarvikkeilla
Kuusinen

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 22.08.10 - klo:18:27 »

Tässä, miten tein tuon oman: otin jäykkää rautalankaa. Tein toiseen päähän lenkin, johon koukku. (koukku pujotettiin ennen lenkin sulkemista kunnolla) sitten pujotin perään helmet. Lehtiosan tein litteäksi paukutetusta hylsystä, johon porasin reiän. Pujotetaan lehti ja sitten suljetaan höskä tekemällä yläpäähän lenkki perukkeelle. Rautalanka oli niin jäykkää, että taivuttelu oli todella vaikeaa, ja valmistus ei ollut niin yksinkertaista kuin ohjeet antavat ymmärtää, mutta toisenlaisella rautalangalla voi olla todella helppoa  Hymyilee
nettikalastaja
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 22.08.10 - klo:18:33 »

Tässä, miten tein tuon oman: otin jäykkää rautalankaa. Tein toiseen päähän lenkin, johon koukku. (koukku pujotettiin ennen lenkin sulkemista kunnolla) sitten pujotin perään helmet. Lehtiosan tein litteäksi paukutetusta hylsystä, johon porasin reiän. Pujotetaan lehti ja sitten suljetaan höskä tekemällä yläpäähän lenkki perukkeelle. Rautalanka oli niin jäykkää, että taivuttelu oli todella vaikeaa, ja valmistus ei ollut niin yksinkertaista kuin ohjeet antavat ymmärtää, mutta toisenlaisella rautalangalla voi olla todella helppoa  Hymyilee
Kyllähän tuo vähän hylsyltä näytti mutta eipä tullu ees mieleen ennenku kerroit.
_Junior_

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 22.08.10 - klo:18:43 »

Eli kuvia sekä ohjeita omatekoisiin lippoihin liittyen. Tein tänään ensimmäisen omani  Cool
Lehden pituus sellaiset 4cm, eli hieman keskimääräistä isompi, koukusta tuonne "kärkirinkulaan" 6cm.

Uploaded with ImageShack.us
Pyöriikö, edes tuo lippasi, kun oikeastaan pitäisi olla paino koukun jälkeen, että lippa edes toimisi, sen jälkeen yksi helmi ja sitten itse lippa, sen jälkeen yksi tai kaksi helmeä.

Kv3
Kuusinen

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 22.08.10 - klo:18:46 »

Pyöriikö, edes tuo lippasi, kun oikeastaan pitäisi olla paino koukun jälkeen, että lippa edes toimisi, sen jälkeen yksi helmi ja sitten itse lippa, sen jälkeen yksi tai kaksi helmeä.
Kyllä se lyhyessä uitto-ammeessa pyörii jotenkin. Menen viikolla koeuittamaan läheisessä joessa, sittenhän se nähdään.
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 03.09.10 - klo:14:50 »

njaa...mä vaan ostan joitain halpislippoja ja niitä modifioin...helpompaa ja aika halpaa se on sekin, varsinkin kun pääsee suoraan maalailemaan Iskee silmää

-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 09.09.10 - klo:16:04 »

no rupesin jotain väkertämään itse, lohelle tarkotin vaan hauelle taisin vahingossa tehdä... Surullinen

maalaan vielä kullanväriseks + kullanväristä karvoitusta sille laitan Pyörittää silmiään

* Kuva0009.jpg (114.29 kilotavua, 1200x1600 - tarkasteltu 1099 kertaa.)
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 14.09.10 - klo:17:07 »

ja eihän sillä lohta näköjään tule Vihainen, maalaan mustaks ja kokeilen ahventa ja haukea?Huh
Kala87433
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 14.09.10 - klo:19:40 »

ja eihän sillä lohta näköjään tule Vihainen, maalaan mustaks ja kokeilen ahventa ja haukea?Huh
Miksei muka hopeana toimis ahvenelle ja hauelle?
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 16.09.10 - klo:13:32 »

vois tullakkin mutta yksi lampi jolla usein kalastan niin musta on se paras väri, sitä paitsi sen väristä en juuri nyt omista...en tee ikinä samanlaisia uistimia joita mulla jo on Cool
kalakala543
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 13.11.10 - klo:21:04 »

Itse olen tehnyt kaksi lippaa ja tässä niistä isompi.Herkkä pyörimään ja matalassa ui.Kuvanlaatu on aika huono kun on kännykällä otettu.

* Kuva0238.jpg (418.68 kilotavua, 1702x1254 - tarkasteltu 1322 kertaa.)

"Mä seuduilla näillä oon tunnettu...mikä se oli!"
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 13.11.10 - klo:21:11 »

Itse olen tehnyt kaksi lippaa ja tässä niistä isompi.Herkkä pyörimään ja matalassa ui.Kuvanlaatu on aika huono kun on kännykällä otettu.

Loistava lippa täällä lammelle olisi! Matala vesi ja ahven ottaa hulluna mustapunaseen lippaan!!  Virnistää. Kokeile ihmeessä tumavetisellä lammella, oikean paikan kun löydät niin kyllä ahventa tulee! Iskee silmää
Sopuli

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 13.11.10 - klo:22:34 »

Tässä omia viritelmiä. Kuvia siis tarvikkeista, lipoista ja putkiperholippaviritelmistä.
Jos jollakin on tarvetta lipan lehdille, niin täältä löytyy. En myy mitään, mitä kuvissa näkyy, mutta voin laittaa kuvia myynnissä olevista.

* IMG_7361a.jpg (96.47 kilotavua, 600x800 - tarkasteltu 1772 kertaa.)

* IMG_7363a.jpg (98.83 kilotavua, 800x600 - tarkasteltu 2111 kertaa.)

* IMG_7365a.jpg (98.08 kilotavua, 800x600 - tarkasteltu 1462 kertaa.)

* IMG_7366a.jpg (99.72 kilotavua, 800x600 - tarkasteltu 1614 kertaa.)
kalakala543
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 14.11.10 - klo:10:53 »

Loistava lippa täällä lammelle olisi! Matala vesi ja ahven ottaa hulluna mustapunaseen lippaan!!  Virnistää. Kokeile ihmeessä tumavetisellä lammella, oikean paikan kun löydät niin kyllä ahventa tulee! Iskee silmää
Lippa osa on varmaan 5 senttiä pitkä joten hauelle oon sitä tarjonnu.
Tagit: Lippa Uistin Viehe Lipan Teko Valmistus Itsetehty 
Sivuja: [1] 2 3 4   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: