Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Tee se itse jigi ohjeet.

(Luettu 22534 kertaa)
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« : 06.09.10 - klo:15:56 »

Eli en nyt kuvia vielä laita tänne kun on vasta harkinta-asteella teenkö tämmöisiä... Hymyilee

...ajattelin että eikös "tee se itse jigi" onnistuisi aika mukavasti tuollaisesta rikkinäisen/puhjenneen pyörän (tässä tapauksessa polkupyörän, mutta miksei vaikkapa autonkin) sisäkumin kappaleesta? Cool

:)Jos vain katsos leikkaisi siitä sellaisen madon/iilimadon muotoisen "läpyskän" irti ja maalaisi sen, tai jättäisi mustaksi, miksipä ei Pyörittää silmiään, uintiliikkeenkin sille kai saisi aikaiseksi jos laittaisi sen pyrstöosaan kiinni hiukan paksumman kumipalasen...pitäisi tietysti jotenkin ujuttaa sinne sisään systeemi jolla siinä saisi koukun/koukut pysymään tiukasti kiini, jos ei aio käyttää jigipäätä. Näyttää kieltä

Kalajiginkin näin kai saisi aikaan. Virnistää Leikkaisi useamman kalan sivuprofiilin muotoisen ja halutun kokoisen palasen irti ja kuumentaisi ne jotenkin kiinni toisiinsa ja halutessa painot+ koukut+runko kuten vaapussa sinne sisään Cool. Omista taidoista riippuen kalajiginkin saisi vaikka minkä muotoiseksi, enimmäkseen kuitenkin varmaan kannattaisi tehdä aika litteä/litteitä muodoltaan.
Kuitenkin matojigi olisi varmaankin huomattavasti helpompi tehdä...

Eli siinä olisi ohjeita kuinka tehdä jigi itse. Täydentäkäähän aihetta ja ilmoitelkaa jos päätätte kokeilla, itse kokeilen kain matojigiä heti kun toivun flunssasta, ellette ajatusta täysin tyrmää.  Hymyilee

edit. Juu eipäs tuosta saakkaan aikaan kuin littanan kalajigin. Tulee ihan toimivan näköinen peli kun liimaa pari naulanpalaa/muuta vastaavaa painoksi, laitan kuvan jos saan saalista. Pyrstön tosiaan saa hienon näkösen tuollaisista villalangan pätkistä.  Hymyilee. Näyttää ihan toimivalta, jos vaan sopivan vesistön vielä löytäisin Iskee silmää. Kannattaa kokeilla, eri värejäkin ajattelin tehdä. Kuva löytyy alempaa sivulta. Hymyilee

-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 06.09.10 - klo:16:41 »

Juu lisään vielä että eikös tuollaiseen matojigiin voisi lisätä mikrolasipinnoitteen?  Huh, voisi kai olla ihan toimiva...olenkos muuten ensimmäinen jolle tällainen tuli mieleen? Vaikenee
-Lahna-
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 06.09.10 - klo:16:52 »

Itellä ei ainakaan ole edes pilkahtanutkaan mieleen jigin valmistus  Järkyttynyt
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 06.09.10 - klo:17:14 »

Ite en edes kokeilisi. Siitä sisäkumista tulisi luultavasti niin jäykkä mato ettei se pahemmin uisi. Hajoaisi vain.

Dafag did I just said...
nettikalastaja
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 06.09.10 - klo:19:40 »

Yhdyn barram kommenttiin.Kannattaa yrittä jostakin ei niin jäykästä.
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 07.09.10 - klo:10:43 »

oikeastaan kun kokeilin tota polkupyörän sisäkumia niin se on yllättävän pehmeä Iskee silmää
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 07.09.10 - klo:14:27 »

oikeastaan kun kokeilin tota polkupyörän sisäkumia niin se on yllättävän pehmeä Iskee silmää

Kaikki on suhteellista. Vertaa jigiin, ei se tunnu sitten enää niin pehmeältä. Siis kun sitä puristaa siinä kapeammassa suunnassa. Ja se on niin ohutta että tarvitsisit pari vierekkäin ennen kuin se olisi "jigi". Mutta kokeile pois, mikäs minä olen tässä neuvomaan...
_Junior_

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 07.09.10 - klo:15:06 »

Miksi pitäisi tehdä jigejä itse waken hyviä jigejä saa 7kpl pussissa 3,33€ motonetistä, kun toi pyörän kumi maksaa hiukan enemmän mitä noi jigit maksaa, jos ostaa jigejä yhtä paljon kun pyörän kumista saa. Ja kauhean vaivaista hommaa itse tehdä jigejä! Hymyilee

Kv3
Kuusinen

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 07.09.10 - klo:15:09 »

Onhan ne halpoja, mutta mikäs sen mukavempaa kuin napata kalaa itsetehdyillä uistimilla. Ei niitä pelkän rahan takia tehdä.  Pyörittää silmiään

Onkiva rovasti, joka onki varovasti on kiva rovasti.
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 07.09.10 - klo:15:38 »

Miksi pitäisi tehdä jigejä itse waken hyviä jigejä saa 7kpl pussissa 3,33€ motonetistä, kun toi pyörän kumi maksaa hiukan enemmän mitä noi jigit maksaa, jos ostaa jigejä yhtä paljon kun pyörän kumista saa. Ja kauhean vaivaista hommaa itse tehdä jigejä! Hymyilee

Asiaa. Itsekkin taisit tehdä noita vieheitä, joten tiedät kyllä että se omatekemä on aina mukavampi pyyntipelinä kuin kaupan vekotin.
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 07.09.10 - klo:15:45 »

Okei pistän vähän korjausta Virnistää...se on jotain aika lailla pehmeämpää kumia josta niitä jigejä voi tehdä Nolostunut...mut tosta pyörän sisäkumista saa aika hemmetin jännän näkösen vieheen kun laitoin villalankoja pyrstöks  Iskee silmää...tulee sellanen että sillä vois vaikka lohen narratakkin Cool. Kannattaa kokeilla, ihan vaan kaks halutun muotosta palaa sisäkumista ja väliin villalankaa + kaks naulanpalaa painoks Iskee silmää laitan kuvan kunhan se valmistuu, viimestään viikonloppuna jos koneelle pääsen Virnistää

...KANNATTAA KOKEILLA! Cool
Dj_God

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 08.09.10 - klo:10:43 »

Aika mielenkiintoinen viritelmä, kieltämättä. En välttämättä lähtisi jigiä kuitenkaan itse tekemään. Vaikka fiilis semmoisen kalastamisella varmasti onkin erilainen kuin marketista ostetulla. Valmiit jigit kun ovat puoli-ilmaisia. Itse ostin tuossa joku aika takaperin Stormin pieniä kalajigejä 6 kpl eurolla.

Vaapun tekoa itse voisi sen sijaan jopa harkita. Olettaen, että pääsisi johonkin sitä kunnolla työstämään. Emäntä tykkää kyttyrää, jos alan tuossa olohuoneessa sorvaamaan.

Kerro toki, kuinka monta lohta sait nostettua tuolla omatekemällä jigillä. Iskee silmää

The Optimist thinks this is the best of all possible worlds. The Pessimist thinks the Optimist may be correct.
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 09.09.10 - klo:13:56 »

no tuossa on...tuntuu vaan että saattas merenrannalla toimia paremmin X< jos sielläkään

* Kuva0005.jpg (121.66 kilotavua, 1600x1200 - tarkasteltu 1017 kertaa.)
Kuusinen

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 09.09.10 - klo:14:45 »

Jännän näköinen, voisi itsekin yrittää tehdä... Miten laitoit koukun+nokkalenkin? Pysyneekö liimalla?
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 09.09.10 - klo:14:50 »

koukut laitan tänään silleen jännästi, ja nokkalenkkiä en laita kun laitan vaan simppelisti jigipään tohon kärkeen kiinni ja kokeilen ehkä taipaleenjoelta tai jostain saada jtn. Iskee silm&#228;&#228;

Tai laitan koukut ja jigailen tollai jos uppoaa noinkin hyvin....katotaas... N&#228;ytt&#228;&#228; kielt&#228;
Tagit: Jigi  tee se itse 
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: