Eli en nyt kuvia vielä laita tänne kun on vasta harkinta-asteella teenkö tämmöisiä...

...ajattelin että eikös "tee se itse jigi" onnistuisi aika mukavasti tuollaisesta rikkinäisen/puhjenneen pyörän (tässä tapauksessa polkupyörän, mutta miksei vaikkapa autonkin) sisäkumin kappaleesta?

:)Jos vain katsos leikkaisi siitä sellaisen madon/iilimadon muotoisen "läpyskän" irti ja maalaisi sen, tai jättäisi mustaksi, miksipä ei

, uintiliikkeenkin sille kai saisi aikaiseksi jos laittaisi sen pyrstöosaan kiinni hiukan paksumman kumipalasen...pitäisi tietysti jotenkin ujuttaa sinne sisään systeemi jolla siinä saisi koukun/koukut pysymään tiukasti kiini, jos ei aio käyttää jigipäätä.

Kalajiginkin näin kai saisi aikaan.

Leikkaisi useamman kalan sivuprofiilin muotoisen ja halutun kokoisen palasen irti ja kuumentaisi ne jotenkin kiinni toisiinsa ja halutessa painot+ koukut+runko kuten vaapussa sinne sisään

. Omista taidoista riippuen kalajiginkin saisi vaikka minkä muotoiseksi, enimmäkseen kuitenkin varmaan kannattaisi tehdä aika litteä/litteitä muodoltaan.
Kuitenkin matojigi olisi varmaankin huomattavasti helpompi tehdä...
Eli siinä olisi ohjeita kuinka tehdä jigi itse. Täydentäkäähän aihetta ja ilmoitelkaa jos päätätte kokeilla, itse kokeilen kain matojigiä heti kun toivun flunssasta, ellette ajatusta täysin tyrmää.

edit. Juu eipäs tuosta saakkaan aikaan kuin littanan kalajigin. Tulee ihan toimivan näköinen peli kun liimaa pari naulanpalaa/muuta vastaavaa painoksi, laitan kuvan jos saan saalista. Pyrstön tosiaan saa hienon näkösen tuollaisista villalangan pätkistä.

. Näyttää ihan toimivalta, jos vaan sopivan vesistön vielä löytäisin

. Kannattaa kokeilla, eri värejäkin ajattelin tehdä. Kuva löytyy alempaa sivulta.