Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Minkälaisii paikkoihi kannattaa viskoa kokemäen-/loimijoella syksyllä/keväällä?

(Luettu 3294 kertaa)
Kalapappa
*

0
Poissa

Profiili
« : 03.10.10 - klo:21:52 »

Eli minkälaisiin paikkoihin kannattaa heitellä näillä sisävesien joilla? Esim.kokemäen-, loimijoella tälläin syksyllä ja onko keväällä samanlaiset paikat valttia? Ja minkälaiset vieheet (vaappu, lusikka, lippa, jigi)? Mikä väri iskee kyseisillä joilla?  Virnistää
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 04.10.10 - klo:07:18 »

Jos loimijokea yhtään tunnen, niin jigit voit jättää kotiin. Luultavasti jotain vaappua kannattaa tarjota. Ei mitään mega kokoja, loimijoen kalat ei kauhian kookkaita käsittääkseni ole. Tai ainakaan en itse ole törmännyt. Lusikoita en kanssa pahemmin käyttäisi, sen verran kaponen on. Joku Loton suurempi koko voisi olla aika tehokas.

Paikoista. Ne mistä joesta nyt yleensäkään kannattaa koittaa. Missä veden virtaus jotenkin muuttuu. Tulee koski, mutka tai jtn.

Dafag did I just said...
marko1976
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 04.10.10 - klo:11:02 »

vammalan voimalaitoksen yläpuolella on hyviä kaislikkoja mistä ainakin oon saanut hyvin saalista. ihan lippaa oon viskelly ja isoja ahvenia ja haukia oon saanut.
Kalapappa
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 04.10.10 - klo:21:25 »

Itse kalastelen suurinmaksi osaksi äetsän ja kokemäen välillä ja tarkemmin huittisten alueella. Ja kyllä keskellä kesää kalaa nousee melkoisen hyvin mutta sitten kun on syksy tai kevät ni ei vaan tärppää.  Järkyttynyt
kalakala543
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 05.10.10 - klo:08:28 »

Omat suosikki vieheet loimijoelle ovat abu garcia reflex,rapala mini fat rap ja pienet lusikat.

"Mä seuduilla näillä oon tunnettu...mikä se oli!"
Vastarannankiiski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 02.01.11 - klo:21:06 »

Jos loimijokea yhtään tunnen, niin jigit voit jättää kotiin. 

Ei niin kannata tehdä. Itse olen saanut suurimman osan loimijoen heittoahvenistani juuri jigeillä, varsinkin pienet keltaisen eri sävyt ovat toimineet erinomaisesti. kalojen koko ei ole päätä huimannut, mutta suuri kappalemäärä korvaa suuren koon.

Itse suosittelisin hauelle 7-13 cm vaappuja, hopeanväriset mustaselkäiset ovat värivertailussa erinomaisia. Punainen leuanalus on lähes ehdoton vaatimus, en kyllä tiedä miksi. Ehkä se toimii tärkeänä iskupisteenä.
Ahvenelle juurikin noita jigejä, lippoja ja pieniä vaappuja. Lähes kaikenväriset vaaput ovat antaneet kalaa, niin kokopunaiset, ahvenvärit kuin hopeanharmaatkin. 

Hurttarautu
koskikalastelija
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 21.07.11 - klo:14:52 »

Eli minkälaisiin paikkoihin kannattaa heitellä näillä sisävesien joilla? Esim.kokemäen-, loimijoella tälläin syksyllä ja onko keväällä samanlaiset paikat valttia? Ja minkälaiset vieheet (vaappu, lusikka, lippa, jigi)? Mikä väri iskee kyseisillä joilla?  Virnistää

Itse olen Loimaalta ja käyn tuossa ovakonkoskella ja vesikoskella heittelemässä oon todennu et 9g lotot toimivat varsin hyvin (:. Värit olivat:PA-52,PH-70 ja BRG-11 ja niillä on kirree tullu.
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: