Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Räsäsellä pilkintä

(Luettu 5072 kertaa)
lammindude
**

0
Poissa

Profiili
« : 11.01.11 - klo:14:14 »

Niin olen kuullut että räsäseen tai muuhun kirjolohi pillkki lusikkaan ei tarvitse syöttiä. Pitääkö paikkansa ja jos ei niin mitä syöttiä kannattaa kokeilla? No entäs sitten nykiminen, kannattaako minkä lailla sitä pilkkiä nykiä? Itse olen yrittännyt räsäsellä ja kirjotiuralla pilkkiä ilman syöttiä ja katkarapu syöttinä ilman tulosta  Surullinen. Mitä teen väärin  Epävarma? Vai kannattaako ostaa mielummin leechsejä? Ja jos kannattaa niin minkä väristä? Itkee
lammindude
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 11.01.11 - klo:16:34 »

Tämän väriset ovat ja kokoset:
http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=7042
http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=6862
hartsa79

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 11.01.11 - klo:17:24 »

Lainaus
Niin olen kuullut että räsäseen tai muuhun kirjolohi pillkki lusikkaan ei tarvitse syöttiä. Pitääkö paikkansa ja jos ei niin mitä syöttiä kannattaa kokeilla? No entäs sitten nykiminen, kannattaako minkä lailla sitä pilkkiä nykiä? Itse olen yrittännyt räsäsellä ja kirjotiuralla pilkkiä ilman syöttiä ja katkarapu syöttinä ilman tulosta  Surullinen. Mitä teen väärin  Epävarma

Itse on tullut aikastalailla paljon noita heiluteltua, ja joitain kalojakin saatua. Välillä on koukussa ollut berkleyn silikonipallerot, mutta useimmiten ei, joten kala varmasti ottaa noihin myös ilman syöttiä. Liikettä saa olla mielestäni reilusti, eli kunnon nykäisyjä, välillä pituutta muutellen. Ei se syövä kala monestikkaan ehdi lätkää nähdessään haistella, eli ottaa liikkeen ärsyttämänä.

Molemmat on hyviä, tuo Tiura ja Räsänen. Vaatii vaan pitkää pinnaa ja rentoa rannetta, läheskään aina ei kala peltiuistimeen ota. Mutta kun satut syönnin aikaan lammelle noiden kanssa, niin tulos voi äkkiä olla julmaa  Hymyilee leveästi

Eli malttia, ja kireitä siimoja!

Hartsa79
Tuokee astioo, nyt sitä tulloo!!
ilkka81

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 11.01.11 - klo:17:25 »

ei räsänen syöttiä kaipaa... mutta jos haluaa niin voihan sitä silikoonipalleron tai kaks koukkuun pujottaa... kirre saa siitä sellasen ärsykepisteen johon iskee.. myös fosforitäpit koukussa ajaa saman asian...

-kireitä-

Stefa hoitaa se on JÄMPTI! =)
ilkka81

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 11.01.11 - klo:17:28 »

hartsa kerkeskin jo laittaa saman hieman hienommin... Hymyilee kyttääks sä mihin mä oon viestiä laittamassa??? heh heh... varmaan 5 aihe jo mihin vastataan yhtäaikaa samalla tavalla... heh
hartsa79

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 11.01.11 - klo:19:20 »

Aika samaan aikaan nuo vastaukset aina sattuu, mut aika samoilla linjoilla onneks ollaan  Iskee silmää
lammindude
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 12.01.11 - klo:13:10 »

Kumpi on parempi syötti silikooni pallot vai tahna? Kesällä niemisjärvillä on ainakin oranssi tai punaiset pallot toiminnut. Toimiiko sama talvella? No entäs ne leechit?
ilkka81

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 12.01.11 - klo:16:26 »

Kumpi on parempi syötti silikooni pallot vai tahna? Kesällä niemisjärvillä on ainakin oranssi tai punaiset pallot toiminnut. Toimiiko sama talvella? No entäs ne leechit?

silikoonia pidän parempana... tahna ei tahdo kauaan koukussa kestää... ota räsäsestä koukku irti.. pujota sellanen oranssi pallero siihen koukunvarteen ja sit koukku takas... paremmin pysyy..
en ole itse leecheillä pilkkinyt paljoa... mutta pojat ovat kehuneet..
haansa
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 13.01.11 - klo:21:14 »

Kyllä siihen Räsäseen aivan rehellinen katkaravunpyrstöstä kataistu palanenkin syötiksi/ iskuposteksi käy. Tällä keinoin on ainakin reilu kiloinen nieriä Hossan vesistä yläs nostettu, ja mokoma oli syönyt ennen Räsästä toistakymmentä muikkua ja pari kymmenpiikkiä. Hymyilee leveästi

"jumalat eivät vähennä ihmiselle säätämästään elämänkaaresta kalastukseen käytettyjä päiviä"
Säkkimies
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 14.01.11 - klo:20:06 »

Pikku-Räsäskästä saa oivan otti-pelin , kun laittaa 3-haaran pienen siimatapsin päähän ,
ja siihen nahattoman kalan palan , tulee isoo appuraa ja jalokalaa .
(pidetään vain omana tietona)

Pyytävä kalan saa ja nukkuva unen näkee.

http://www.aneenloma.fi/
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: