Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Ohjeet vaapun tekoon?

(Luettu 25218 kertaa)
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« : 06.02.11 - klo:18:08 »

Terve! Eli ajattelin ruveta rakentelemaan vaappuja, kun tulee ilmeisesti isommissa määrissä halvemmaksi kun kaupasta ostaminen valmiina uistimina..? Joten mistä kannattaa alottaa, jos ostaisi vaikka aihioita ja sitten siitä rupee maalaamaa ja väsäämää, mutta mitä muuta pitää alussa hommata kuin kynäruisku, maalit ja lakat(tarkalleen mitä), koukut, uintilistat ja aihiot, ja millä tavalla kannattaa vaappu työstää esim. ensin pohjamaali, sitten maali jne. vai että pelkkä maali ja sitten koukut ja uintilistat paikoilleen.. Olen todellakin aloittelija (lukuun ottamatta ala-asteella vuoltuja koukuttomia "vaappuja") joten HELPPII!

Kiitos näin etukäteen!

JuhannusKala
Kaliumi
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 06.02.11 - klo:18:15 »

Kahlaappa tämä toinen topikki läpi. Siellä on paljon ohjeita ja vinkkejä. Googlaamallakin löytää aika äkkiä ohjeita.
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 06.02.11 - klo:18:53 »

Okei, kiitti. Mutta kannattaako se tehdä itse, että tuleeko oikeasti halvemmaksi tekemällä itse?  Epävarma
köntsä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 06.02.11 - klo:19:03 »

Okei, kiitti. Mutta kannattaako se tehdä itse, että tuleeko oikeasti halvemmaksi tekemällä itse?  Epävarma
Yhden itse-tekemän vaapun teko ei ole kannattavaa, kun joutuu kaikki pientarvikkeet ostelemaan. Mutta siis jos olet kunnolla alkamassa niitä tekemään niin kyllähän se jo silloin kannattavaksi muuttuu. Enkä minä niitä vaappuja kyllä kannattavuuden takia tee, vaan koska se on vain mielestäni mukavaa ajanvietettä.  Iskee silmää

Katohan kun on hyvän kokonen!
Pirkanmaan Kalakamut 2012
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 06.02.11 - klo:19:11 »

Yhden itse-tekemän vaapun teko ei ole kannattavaa, kun joutuu kaikki pientarvikkeet ostelemaan. Mutta siis jos olet kunnolla alkamassa niitä tekemään niin kyllähän se jo silloin kannattavaksi muuttuu. Enkä minä niitä vaappuja kyllä kannattavuuden takia tee, vaan koska se on vain mielestäni mukavaa ajanvietettä.  Iskee silmää

Ok, no en mäkään pelkästään sen kannattavuuden takia tekisi mutta osittain senkin..  Hymyilee leveästi
mikael

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 05.03.11 - klo:09:51 »

Ei vaan mukavaa ajan vietettä vaan saa myös just sen värisen ja kokosen vaapun, ku haluaa ja voi vaikuttaa täysin vaappunsa ominaisuuksiin tavoitekalalle sopiviksi. Mikään ei ole mukavampaa, kuin saada iso kala omatekemällä vaapulla. Iskee silmää

theKalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 14.03.11 - klo:16:26 »

Miten vaapuissa toimii spray-maali? Katsos kun en omista ruiskua ja spraylla olen tähän asti maalannu.Haittaako se maalin haju kaloja?

Kertokaa te kokeneemmat tekijät. Hymyilee

"SE ON ISO!...se on...se on...pohjassa prkl!"
Asioiden kertomatta jättäminen ei ole valehtelua!
Dinotaunus

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 14.03.11 - klo:16:31 »

Miten vaapuissa toimii spray-maali? Katsos kun en omista ruiskua ja spraylla olen tähän asti maalannu.Haittaako se maalin haju kaloja?

Kertokaa te kokeneemmat tekijät. Hymyilee

Ootko minkä lakan vetäny päälle, jos sam propionaattia oot meinannu, niin ei tuu toimiin, maali rupeaa keihuun, täytyy käyttää jotakin muuta lakkaa... ei kait se haju niitä haittaa...

Kyllä, minä harrastan tämmöistä äärimmäisen kuoleman halveksuvaa viehe urheilua, nimittäin kalastusta...
theKalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 14.03.11 - klo:16:36 »

Ootko minkä lakan vetäny päälle, jos sam propionaattia oot meinannu, niin ei tuu toimiin, maali rupeaa keihuun, täytyy käyttää jotakin muuta lakkaa... ei kait se haju niitä haittaa...

Päällä olen vetänyt ihan Mastonin kiiltävää spray-lakkaa. Hymyilee leveästi
Dinotaunus

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 15.03.11 - klo:17:59 »

Päällä olen vetänyt ihan Mastonin kiiltävää spray-lakkaa. Hymyilee leveästi

no sitte ei rupee keittään, mutta epäilen, että se ei kyllä kovinhyvin kestä kalojen hampaita, varsinki jos haukea ja kuhaa kalastaa, suosittelisin sampropionaatti/CAB lakka ja maalit Iskee silmää ne nyt ei paljoa maksa, mutta ruiskun vaan tarttee maalaamiseen, löyttärissä/halpahallissa myydään parilla kympillä jotain pieniä ruiskuja, jos alottelet vaappujen valmistusta Hymyilee
theKalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 15.03.11 - klo:21:27 »

mites voiko tällaista maalia levittää siveltimellä,kun jostain muistaisin noin lukeneeni? Epävarma

Ja sitten vielä että mahtaako toi spray-lakka käydä tuollasten maalien päälle vai pitääkö ostaa ihan "vaappu-lakkaa"?

(Meikäläiseltä ei nää kysymykset näytä loppuvan  Virnistää)
Kaliumi
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 15.03.11 - klo:22:24 »

mites voiko tällaista maalia levittää siveltimellä,kun jostain muistaisin noin lukeneeni? Epävarma

Ja sitten vielä että mahtaako toi spray-lakka käydä tuollasten maalien päälle vai pitääkö ostaa ihan "vaappu-lakkaa"?

(Meikäläiseltä ei nää kysymykset näytä loppuvan  Virnistää)

En suosittele sivellintä tuohon hommaan vaan kannattaa kokeilla superloonin tms. palasella tuputtamalla. Tällä tavalla voi tehdä jopa häivytyksiä, joita ei taida siveltimellä saada aikaan. Ruisku tietenki paras, mutta kallein.

Kyllähän tuo mastonin spray lakka käy tuohon hommaan. Pääasia, että lakkaus on täysin vedenpitävä. Kysymys on vaan siinä, kuinka kestävän vaapun haluaa. Ite käytän Solmasterin valmistamaa LV-1 betonilakkaa. Ihan hyvin toiminut eri maalien kanssa. Createxin keltainen tosin vähän rypistyi, mutta se ei kaloja haittaa. Vaapun hinnasta sen verran, että yksi vaappu tulee maksamaan noin 3eur ku ite tekee. Eniten ehkä vaikuttaa mitä koukkuja käyttää. Hyvä koukku saattaa olla jo 0.5eur/kpl.
janne-s
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 21.07.11 - klo:15:50 »

Minulla olis isoläjä kuvia, joista selviää perusteet vaappujen tekoon. Mut en oikein tiedä kuinka tänne vois ladata 10-20 kuvaa..ja selitykset eri vaiheista...?

Tunnelin päässä näkyvä valo, on mitä todennäköisimmin vastaan tuleva juna.
Kuusinen

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 22.07.11 - klo:09:45 »

Tilasin pari päivää sitten samfishingistä aloituspaketin. Lisäksi piti hankkia tinneriä lakkarouheelle (5,90e) . Kynäruiskua en hanki (hinta+kompuran/muun painelähteen puute  Epävarma)
No, yhteensä hintaa toimituksineen 67,90 ja lupaavat, että saa ainakin 20 vaappua. 3,395e/vaappu  Hymyilee .

Onkiva rovasti, joka onki varovasti on kiva rovasti.
Dinotaunus

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 22.07.11 - klo:10:40 »

Tilasin pari päivää sitten samfishingistä aloituspaketin. Lisäksi piti hankkia tinneriä lakkarouheelle (5,90e) . Kynäruiskua en hanki (hinta+kompuran/muun painelähteen puute  Epävarma)
No, yhteensä hintaa toimituksineen 67,90 ja lupaavat, että saa ainakin 20 vaappua. 3,395e/vaappu  Hymyilee .

Otikkos huomioon, että dicco tinneri ei käy rouheen sulattamiseen, itse käytän asetonia, sulaa muutamassa minuutissa, eikä jää kökköjä lakkaan ja deca lack maalit kestää ton asetonin.
Tagit: Itsetehty vaappu  itsetehty uistin  vaapun teko 
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: